| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9401046212019 | Yetişkin Eğitiminin Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 8,00 |
Doktora
Bu dersin sonunda öğrenciler, yetişkin eğitimi yönetiminin kuramsal yapısı ile süreçleri çerçevesinde yetişkin eğitimi yönetiminin geliştirilmesi konusunda eğitim kurumlarını analiz edebileceklerdir.
Doç. Dr. Esen ALTUNAY
| 1 | 1-Yetişkin eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramların neler olduğunu açıklayabilme ve tanımlayabilme |
| 2 | 2-Yetişkin eğitim yönetiminin kuramsal temellerini yorumlayabilme |
| 3 | 3- Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi açıklayabilme |
| 4 | 4- Yetişkin eğitimi ve öğrenmesini analiz edebilme |
| 5 | 5- Yetişkin eğitiminde program içeriklerini belirleyebilme |
| 6 | 6-Yetişkin eğitiminde personel gelişimi, öğrenci hizmetleri, finansman yönetimi ve çevre ile ilişkilerini değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Yetişkin eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar *Yetişkin eğitim yönetiminin kuramsal temelleri *Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi *Yetişkin eğitimi ve öğrenmesi *Yetişkin eğitiminde program içerikleri *Yetişkin eğitiminde personel gelişimi, öğrenci hizmetleri, finansman yönetimi ve örgütlerin çevre ile ilişkileri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. | ||
| 2 | Yetişkin eğitimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramlar | ||
| 3 | Yetişkin eğitim yönetiminin teorik temelleri | ||
| 4 | Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi | ||
| 5 | Yetişkin Eğitimi Örgütleri | ||
| 6 | Yetişkinin öğrenmesi | ||
| 7 | Yetişkin Eğitimini Planlama- Program İçerikleri | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yetişkin Eğitiminde Personel Gelişimi | ||
| 10 | Yetişkin Eğitiminde Öğrenci Hizmetleri | ||
| 11 | Yetişkin Eğitimi Örgütleri ve Çevre İle İlişkiler | ||
| 12 | Yetişkin Eğitim Örgütlerinin Finansman Yönetimi | ||
| 13 | Yetişkin eğitim yönetimine ilişkin araştırmaların incelenmesi | ||
| 14 | Yetişkin eğitim yönetimine ilişkin araştırmaların incelenmesi |
Yıldız, A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin Eğitimi. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık Kurt, İ. (2000). Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Duman, A. (2000).Yetişkinler Eğitimi. Genişletilmiş İkinci Baskı. Ankara: Ütopya Yayınevi. Geray, C. (2002). Halk Eğitimi. Ankara: İmaj Yayıncılık Aydın, İ. (2011). Kamu ve Özel Sektörde Hizmet içi Eğitim El Kitabı. Ankara: Pegem A Akdemi Okçabol, R. (1996). Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi). İstanbul: Der Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Ev Ödevi | 1 | 60 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Tartışma | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Sunma | 1 | 6 | 6 |
| Seminer | 1 | 6 | 6 |
| Makale Yazma | 1 | 14 | 14 |
| Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 228 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |