GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401046212019 Yetişkin Eğitiminin Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 8,00

Doktora



Bu dersin sonunda öğrenciler, yetişkin eğitimi yönetiminin kuramsal yapısı ile süreçleri çerçevesinde yetişkin eğitimi yönetiminin geliştirilmesi konusunda eğitim kurumlarını analiz edebileceklerdir.


Doç. Dr. Esen ALTUNAY


1 1-Yetişkin eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramların neler olduğunu açıklayabilme ve tanımlayabilme
2 2-Yetişkin eğitim yönetiminin kuramsal temellerini yorumlayabilme
3 3- Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi açıklayabilme
4 4- Yetişkin eğitimi ve öğrenmesini analiz edebilme
5 5- Yetişkin eğitiminde program içeriklerini belirleyebilme
6 6-Yetişkin eğitiminde personel gelişimi, öğrenci hizmetleri, finansman yönetimi ve çevre ile ilişkilerini değerlendirebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Yetişkin eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar *Yetişkin eğitim yönetiminin kuramsal temelleri *Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi *Yetişkin eğitimi ve öğrenmesi *Yetişkin eğitiminde program içerikleri *Yetişkin eğitiminde personel gelişimi, öğrenci hizmetleri, finansman yönetimi ve örgütlerin çevre ile ilişkileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2 Yetişkin eğitimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramlar
3 Yetişkin eğitim yönetiminin teorik temelleri
4 Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi
5 Yetişkin Eğitimi Örgütleri
6 Yetişkinin öğrenmesi
7 Yetişkin Eğitimini Planlama- Program İçerikleri
8 Ara sınav
9 Yetişkin Eğitiminde Personel Gelişimi
10 Yetişkin Eğitiminde Öğrenci Hizmetleri
11 Yetişkin Eğitimi Örgütleri ve Çevre İle İlişkiler
12 Yetişkin Eğitim Örgütlerinin Finansman Yönetimi
13 Yetişkin eğitim yönetimine ilişkin araştırmaların incelenmesi
14 Yetişkin eğitim yönetimine ilişkin araştırmaların incelenmesi

Yıldız, A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin Eğitimi. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık Kurt, İ. (2000). Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Duman, A. (2000).Yetişkinler Eğitimi. Genişletilmiş İkinci Baskı. Ankara: Ütopya Yayınevi. Geray, C. (2002). Halk Eğitimi. Ankara: İmaj Yayıncılık Aydın, İ. (2011). Kamu ve Özel Sektörde Hizmet içi Eğitim El Kitabı. Ankara: Pegem A Akdemi Okçabol, R. (1996). Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi). İstanbul: Der Yayınları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Sunma 1 6 6
Seminer 1 6 6
Makale Yazma 1 14 14
Makale Kritik Etme 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 6 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 6 12
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 228

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek