GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401046202019 Bilim Felsefesi Seçmeli Ders Grubu 2 4 8,00

Doktora



Bu dersin sonunda öğrenciler; bilim felsefesi ile ilgili temel kavramları, bilim felsefesinin gerekliliği ve öneminin yanı sıra tarih boyunca bilimin ve teknolojinin evrimini, gelişimini ve paradigma dönüşümlerini inceleyecek ve bilginin felsefi içeriğini toplumsal dinamik içinde kavrayabilecek ve analiz edebileceklerdir.


Doç.Dr. Esen Altunay


1 .Felsefenin temel kavramlarını tanımlayabilme.
2 Felsefenin alanlarını bilme.
3 Felsefenin gereğini kavrayabilme.
4 Felsefenin diğer alanlarla ilişkisini kavrayabilme.
5 Bilim felsefesinin temel kavramlarını tanımlayabilme.
6 Bilim felsefesinin amacını açıklayabilme.
7 Bilim felsefesinin akımlarını bilme.
8 Bilim felsefesinin temel kavramlarını açıklayabilme.
9 Eğitim yönetimi bilimi ve bilim felsefesinin ilişkisini kavrayabilme.
10 Eğitim yönetimi araştırmalarının bilgi üretme işlevini kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


*Bilim ve teknoloji tarihinin dönemler içinde geçirdiği evrimin ve bilgi kurumsal dönüşümlerin çözümlemesini içerir.*Bilim felsefesinin amacı, önem ve ilkeleri *Bilim felsefesinin amacı, önem ve ilkeleri *Türkiye’de ve dünyada eğitim yönetimi biliminin bilgi üretme işlevi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2 Felsefesinin temel kavramları ve alanları
3 Felsefenin akımları
4 Eğitim Felsefenin temel kavramları ve akımları
5 Bilim felsefesinin doğası
6 Bilim felsefesinin akımları
7 Bilim felsefesinin akımları
8 Ara Sınav
9 Bilim felsefesinin akımları
10 Bilim felsefesinin akımları
11 Bilim felsefesinin akımları
12 Eğitim yönetimi bilimi ve bilim felsefesi
13 Eğitim yönetimi araştırmalarının bilgi üretme işlevi
14 Eğitim yönetimi araştırmalarının bilgi üretme işlevi
15 Eğitim yönetimi araştırmalarının bilgi üretme işlevi
16 Final

Demir, Ömer (2018). Bilim Felsefesi.10.Baskı. Ankara: Sentez Yayın ve Dağıtım. Yıldırım, Cemal (2012). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Güzel, Cemal (2014). Bilim Felsefesi. İstanbul: Bilge Su yayıncılık Ergün, Muammer. (2003). “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Ed. Özcan Demirel-Zeki Kaya). Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Baskı, Aydın, Mustafa. Eğitim Yönetimi. 4. Baskı. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara: 1994 Başaran, İbrahim Ethem. Türkiye Eğitim Sistemi. Gül Yayınevi, Ankara: 1993 Sönmez,V. Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık, 8. Baskı, 2008. Taymaz, Haydar. Okul Yönetimi. SAYPA. Ankara: 1995 Değirmencioğlu, C. “Eğitim Felsefe İlişkisi”. Eğitim Bilime Giriş (Ed. Leyla Küçükahmet). Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları, 1. Baskı, 1997. Şimşek, H. (1997). “Pozitivizm Ötesi Paradigmatik Dönüşüm ve Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulamada Yeni Yaklaşımlar” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Pegem Yayını Bursalıoğlu, Z. (1997). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem Yayınları, Altıncı Baskı. Üstüner, M. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Eğitim Üzerine (Ed. Erdal Toprakçı). Ankara: Ütopya Yayınları, 1. Basım, 2002. Öztürk, F. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Yüksel Özden). Ankara: PegemA Yayıncılık. 2. Baskı, 2002. Küken, G. Ortaçağda Eğitim Felsefesi. İstanbul: Alfa Yayınları, 1. Baskı, 2001. Büyükdüvenci, S. Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2001. Gutek, L. G. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1988. Sönmez, V. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Veysel Sönmez.). Ankara: AnıYayıncılık. 2000. Ergün, Mustafa. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Ed. M. Çağatay Özdemir). Ankara: Asil Yayıncılık. 1. Baskı, 2003. Balcı, A.(2000). Örgütsel gelişme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Elma, C., Demir,K.(2000). Yönetimde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık Terzi, A.R. (2000) Örgüt kültürü, Ankara: Nobel Yayın Sallis, E. (2001). Total quality management in education (Second Edition). London:UK. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Educational administration: Theory, research, and practice [8th edition]. New York: McGraw-Hill. TOPRAKÇI, Erdal (Ed, 2013). Eğitbilime Giriş Ankara: Ütopya Yayınevi TOPRAKÇI, Erdal (Ed, 2002). Eğitim Üzerine Ankara: Ütopya Yayınevi TOPRAKÇI, Erdal (1997) Eğitim Bilimi'nde Teori Ve Pratik Uyumsuzluğu Sorunsalına Farklı Bir Bakış Ankara: Hacettepe Üniversitesi 2.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 3 (10-12 Eylül 1997) TOPRAKÇI, Erdal (1999) Bilim Felsefesi Ve Eğitim Bilim Eskişehir: Anadolu Üniversitesi 4.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 3 (10-12 Eylül 1999) ss: 274-283 YILDIRIM. Cemal. (1991) Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 6 12
Final Sınavı 2 6 12
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 6 6
Rapor Sunma 1 3 3
Seminer 1 1 1
Makale Yazma 1 14 14
Makale Kritik Etme 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 234

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 10 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek