Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401046132021 | Türk Eğitim Sisteminin Analizi | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Doktora
Türkçe
Türk eğitim sistemini yapısal, insan kaynağı, politik ve sembolik açıdan analiz etmek, sorunları belirleyerek, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmektir.
Doç. Dr. Yılmaz TONBUL
1 | Eğitim sisteminin yapısını sistem kuramı ile açıklayabilme. |
2 | Farklı öğretim basamaklarını özellikleriyle birlikte açıklayabilme |
3 | Eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklayabilme. |
4 | Eğitimde insan kaynakları uygulamalarını kavrayabilme |
5 | Okullardaki yönetim süreçleri anlayabilme |
6 | Türk eğitim sisteminin alt sistemleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. |
7 | Eğitim sistemindeki sorunları kuramsal temelleri ile ilişkilendirebilme |
8 | Sorunları araştırma desenine dönüştürebilme |
9 | Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunların çözümünde kurumlarla işbirliği yapabilme |
10 | Eğitim sisteminde karşılaşıl an sorunların çözümü konusunda duyarlı oluş |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Türk eğitim sisteminin yasal ve yapısal temellerinin analizi Türk eğitim sisteminin insan kaynağının analizi, Türk eğitim sisteminin iç ve dış paydaşlar açısından analizi Türk eğitim sisteminin kültürel temellerinin (normlar, değerler, gelenekler, teamüller, semboller, ritüeller) analizi Türk eğitim sisteminin sorunları, adı geçen ögelerin etkileşimi Kuram odaklı sorun analizi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı, Sistem kavramına giriş. | ||
2 | Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ve analizi | ||
3 | Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi | ||
4 | Türk Eğitim Sisteminin İnsan Kaynağı açısından analizi | ||
5 | Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi | ||
6 | Türk eğitim sisteminin paydaş analizi | ||
7 | Türk eğitim sisteminde paydaş analizi ı ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Türk eğitim sisteminin kültürel boyutunun analizi | ||
10 | Türk eğitim sisteminin kültür boyutunun analizi ile ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi | ||
11 | Uygulama alanlarından elde edilen sorunların araştırma desenine dönüştürülmesi | ||
12 | Belirlenen sorunların 4 çerçeve modeline göre analizi | ||
13 | Analiz için kuram tanıtımı, kuram belirleme | ||
14 | Kuram odaklı sorun analizi tekniğinden yararlanarak analiz sonuçlarının sunumu | ||
15 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Bolman, L.G &Deal, T.E. (2013). Organizsayonları yeniden yapılandırmak. Seçkin Yayıncılık. Hoy, W. K. & Miskel, C. (2010). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama (Çeviri Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel. İpek, C. (2008). Yönetim Teorileri, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Editör: H. Basri Memduhoğlu ve Kürşat Yılmaz, Pegem A Yayıncılık, Ankara . Taymaz, H. (2003). Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Tonbul, Y. (2021). Eğitim Kurumlarında Yönetimsel Sorunların Analizi için Kuram Rehberi. Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 10 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |