GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401046132021 Türk Eğitim Sisteminin Analizi Ders 2 4 4,00

Doktora


Türkçe


Türk eğitim sistemini yapısal, insan kaynağı, politik ve sembolik açıdan analiz etmek, sorunları belirleyerek, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmektir.


Doç. Dr. Yılmaz TONBUL


1 Eğitim sisteminin yapısını sistem kuramı ile açıklayabilme.
2 Farklı öğretim basamaklarını özellikleriyle birlikte açıklayabilme
3 Eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklayabilme.
4 Eğitimde insan kaynakları uygulamalarını kavrayabilme
5 Okullardaki yönetim süreçleri anlayabilme
6 Türk eğitim sisteminin alt sistemleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
7 Eğitim sistemindeki sorunları kuramsal temelleri ile ilişkilendirebilme
8 Sorunları araştırma desenine dönüştürebilme
9 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunların çözümünde kurumlarla işbirliği yapabilme
10 Eğitim sisteminde karşılaşıl an sorunların çözümü konusunda duyarlı oluş

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Türk eğitim sisteminin yasal ve yapısal temellerinin analizi Türk eğitim sisteminin insan kaynağının analizi, Türk eğitim sisteminin iç ve dış paydaşlar açısından analizi Türk eğitim sisteminin kültürel temellerinin (normlar, değerler, gelenekler, teamüller, semboller, ritüeller) analizi Türk eğitim sisteminin sorunları, adı geçen ögelerin etkileşimi Kuram odaklı sorun analizi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtımı, Sistem kavramına giriş.
2 Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ve analizi
3 Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi
4 Türk Eğitim Sisteminin İnsan Kaynağı açısından analizi
5 Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi
6 Türk eğitim sisteminin paydaş analizi
7 Türk eğitim sisteminde paydaş analizi ı ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi
8 Vize sınavı
9 Türk eğitim sisteminin kültürel boyutunun analizi
10 Türk eğitim sisteminin kültür boyutunun analizi ile ilgili sorunları ele alan makalelerin incelenmesi
11 Uygulama alanlarından elde edilen sorunların araştırma desenine dönüştürülmesi
12 Belirlenen sorunların 4 çerçeve modeline göre analizi
13 Analiz için kuram tanıtımı, kuram belirleme
14 Kuram odaklı sorun analizi tekniğinden yararlanarak analiz sonuçlarının sunumu
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Bolman, L.G &Deal, T.E. (2013). Organizsayonları yeniden yapılandırmak. Seçkin Yayıncılık. Hoy, W. K. & Miskel, C. (2010). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama (Çeviri Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel. İpek, C. (2008). Yönetim Teorileri, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Editör: H. Basri Memduhoğlu ve Kürşat Yılmaz, Pegem A Yayıncılık, Ankara . Taymaz, H. (2003). Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Tonbul, Y. (2021). Eğitim Kurumlarında Yönetimsel Sorunların Analizi için Kuram Rehberi. Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 20 20
Alan Çalışması 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 3 4
ÖÇ 6 4 5
ÖÇ 7 3 4 4
ÖÇ 8 3 4 4 5 4 4
ÖÇ 9 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 10 3 4 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek