GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016072019 Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora



Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.


Doç. Dr. Alper BAŞBAY


1 Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme
2 Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
3 Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
4 Öğrenme kuramlarını programın hedef kitlesinin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşabilme
5 Programı tasarlama aşamasında aday hedefleri öğrenme kuramlarının ilkeleri ışığında değerlendirebilme
6 Programı tasarlarken uygun öğretme yaklaşımlarını seçebilme.
7 Seçilen öğretme yaklaşımlarını uygun şekilde planlayabilme
8 Program çıktılarını öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımları açısından yorumlayabilme
9 Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme
10 Öğretim uygulamaları ile öğrenme-öğretme konusunda yapılan araştırmalar arasında ilişki kurabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel Kavramlar: Temel Terimler: Davranış, Öğrenme ve Öğretme; Ağırlıklı olarak İşlevsel Teoriler; Ağırlıklı olarak İlişkisel Kuramlar; Ağırlıklı olarak Bilişsel Kuramlar; Nörofizyolojik Teori; Evrim Teorisi; Öğretim Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar; Öğrenme ve Öğretme Kuramlarının Özel Alanlara Etkisi; Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin öğretim planı
2 Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme
3 İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
4 İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
5 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
6 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
7 Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
8 Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
9 Nörofizyolojik Kuram, Evrim Psikolojisi
10 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
11 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
12 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
13 Öğrenme Kuramları ve Öğretme Yaklaşımlarının Özel Alanlara Yansıması
14 Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme
15 Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme
16 Final

Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall. Brew, A. (2010). Imperatives and challenges in integrating teaching and research. Higher Education Research & Development, 29 (2), 139-150. Eggen, P. D. & Kauchak, D. P. (1997). Educational psychology (3rd Ed.) New Jersey: Prentice Hall. Hergenhahn, B. R. & Olson M. H. (2004). An introduction to theories of learning (7th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Jacobsen, D. A. Eggen, P., & Kauchak, D. (1999). Methods for teaching: Promoting student learning (5th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. McCombs, B. L. & Whisler, J. S. (1997). The learner-centered classroom and school: Strategies for increasing student motivation and achievement. San Francisco: Jessey-Bass. Schunk, D. H. (2007). Learning theories: An educational perspective (5th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 15 3 45
Soru-Yanıt 10 2 20
Gözlem 10 3 30
Rapor Hazırlama 1 25 25
Rapor Sunma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 13 5 65
Rapor 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 225

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 1 1
ÖÇ 2 3 1 1
ÖÇ 3 5 1 1
ÖÇ 4 4 1 1
ÖÇ 5 4 3 1 1
ÖÇ 6 2 3 2 1 1
ÖÇ 7 3 3 1 1
ÖÇ 8 2 2 2 1 1
ÖÇ 9 2 1 1
ÖÇ 10 2 3 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek