Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016072019 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.
Doç. Dr. Alper BAŞBAY
1 | Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme |
2 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme. |
3 | Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme. |
4 | Öğrenme kuramlarını programın hedef kitlesinin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşabilme |
5 | Programı tasarlama aşamasında aday hedefleri öğrenme kuramlarının ilkeleri ışığında değerlendirebilme |
6 | Programı tasarlarken uygun öğretme yaklaşımlarını seçebilme. |
7 | Seçilen öğretme yaklaşımlarını uygun şekilde planlayabilme |
8 | Program çıktılarını öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımları açısından yorumlayabilme |
9 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme |
10 | Öğretim uygulamaları ile öğrenme-öğretme konusunda yapılan araştırmalar arasında ilişki kurabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel Kavramlar: Temel Terimler: Davranış, Öğrenme ve Öğretme; Ağırlıklı olarak İşlevsel Teoriler; Ağırlıklı olarak İlişkisel Kuramlar; Ağırlıklı olarak Bilişsel Kuramlar; Nörofizyolojik Teori; Evrim Teorisi; Öğretim Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar; Öğrenme ve Öğretme Kuramlarının Özel Alanlara Etkisi; Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin öğretim planı | ||
2 | Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme | ||
3 | İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
4 | İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
5 | Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
6 | Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
7 | Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
8 | Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları | ||
9 | Nörofizyolojik Kuram, Evrim Psikolojisi | ||
10 | Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar | ||
11 | Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar | ||
12 | Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar | ||
13 | Öğrenme Kuramları ve Öğretme Yaklaşımlarının Özel Alanlara Yansıması | ||
14 | Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme | ||
15 | Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme | ||
16 | Final |
Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall. Brew, A. (2010). Imperatives and challenges in integrating teaching and research. Higher Education Research & Development, 29 (2), 139-150. Eggen, P. D. & Kauchak, D. P. (1997). Educational psychology (3rd Ed.) New Jersey: Prentice Hall. Hergenhahn, B. R. & Olson M. H. (2004). An introduction to theories of learning (7th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Jacobsen, D. A. Eggen, P., & Kauchak, D. (1999). Methods for teaching: Promoting student learning (5th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. McCombs, B. L. & Whisler, J. S. (1997). The learner-centered classroom and school: Strategies for increasing student motivation and achievement. San Francisco: Jessey-Bass. Schunk, D. H. (2007). Learning theories: An educational perspective (5th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Gözlem | 10 | 3 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 13 | 5 | 65 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 1 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 1 | 1 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 8 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||
ÖÇ 9 | 2 | 1 | 1 | ||||||
ÖÇ 10 | 2 | 3 | 1 | 1 |