Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016022019 | Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları | Ders | 1 | 2 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin sonunda öğrenciler, bilimsel bir araştırma için toplanan verileri bilgisayarda işleyebilecek, doğru analiz tekniğine karar vererek, analiz edebilecek ve sonuçlarını yorumlayabileceklerdir.
Doç. Dr. Burak AYDIN
1 | Verileri bilgisayara işleyebilme. |
2 | Betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin amaç ve özelliklerini kavrayabilme. |
3 | Parametrik ve nonparametrik testlerin hangi durumda kullanılacağına karar verebilme. |
4 | Bilgisayarda elde edilen analiz sonuçlarını yorumlayabilmek. |
5 | İstatistiğin bilimde ve eğitim araştırmalarındaki önemini kavrayabilme. |
6 | Yaygın kullanılan istatistik paket programlar ve temel komutlar bilgisi. |
7 | Bir veri setini uygun istatistik tekniği ve test(ler)i ile analiz edebilme |
8 | Bilgisayarda elde edilen analiz sonuçlarını tablolaştırabilme. |
Birinci Öğretim
Giriş niteliğinde bir ‘İstatistik’ ve ‘Ölçme’ dersi almış olmak.
Yok
* İstatistiğin bilimsel çalışmalarda ve eğitimde yeri ve önemi. * Veri ve veri türleri, veri toplama ve analiz etme * Yaygın kullanılan istatistik paket programları ve temel komutları * SPSS veri giriş sayfasının tanınması ve temel işlemlerin yapılması * Betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin uygulanması, tablolaştırılması ve yorumlanması * Korelasyonel analizlerin yapılması ve sonuçlarının yorumlanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama, istatistiğe genel bir bakış. | ||
2 | İstatistiğin bilimsel çalışmalardaki önemi | ||
3 | Temel Kavramlar: İstatistik, parametre, evren, örneklem, veri toplama araçları, ölçek ve türleri, veri ve türleri, değişken ve türleri. | ||
4 | Yaygın olarak kullanılan istatistik programları. | ||
5 | SPSS veri giriş sayfasının tanıtılması ve temel komutlar | ||
6 | SPSS’de verilerin kodlanması, etiketlenmesi ve girişinin yapılması | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | ||
9 | Betimsel istatistiklerin (Standart sapma, varyans, ranj, basıklık, çarpıklık) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması. | ||
10 | Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkili örneklemler için t testi) | ||
11 | Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkisiz örneklemler için t testleri) | ||
12 | Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Tek yönü ANOVA) | ||
13 | Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Çift yönlü ve faktöriyel ANOVA desenleri) | ||
14 | Nonparametrik testler: Ki-kare, Mann-Whihtney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi. | ||
15 | İlişkisel analizler: Korelasyon, basit doğrusal regresyon ve çoklu regresyon analizleri. | ||
16 | Final Sınavı |
Akhun, İ. (1988). Temel istatistiksel kavramlar H.Ü. Basılmış Ders Notları (3. Baskı). Ankara. Blalock, M. H. (1972). Social statistics (2nd Ed). New York: McGraw-Hill Book Co. Baykul, Y. (1999). İstatistik metodlar ve uygulamalar (3.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: Araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: PegemA yayıncılık. Grimm, L. G. (1993). Statistical application for the behavioral sciences. New York: John Wiley and Sons Inc. Mann, P. S. (1992). Introductory statistics. New York: John Wiley and Sons Inc. Pallat, J. (2001). SPSS Survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows (Version 10). Buckingham: Open University Pres. Raynald Levesque and SPSS Inc. (2007). Programming and Data management for SPSS® Statistics 17.0 A Guide for SPSS Statistics and SAS® Users. Chicago: SPSS Inc. Smith, G. M. (1962). A simplified guide to statistics for psychologhy and education. New York: Holt, Rinehart and Education Inc. Vadum, C. A. & Rankin, O. N. (1998). Psychological research. New York: McGraw-Hill Book Co.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 4 | 4 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 3 | 30 |
Rapor Hazırlama | 6 | 12 | 72 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 7 | 2 | 3 | |||||||
ÖÇ 8 | 3 | 4 |