GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016102019 Öğretimde Arayışlar ve Yeni Yönelimler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin öğretimdeki yeni yönelimleri ve arayışları irdelemelerini, uygulamalara yansıtabilmelerini ve alanyazını izleyebilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Gülsen ÜNVER


1 Öğretimdeki yeni yönelimleri irdeleyebilme.
2 Öğretimdeki yeni yönelimleri ve temel ilkelerini uygulayabilme.
3 Çağdaş öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin Türk Eğitim Sisteminde uygulanabilirliğini tartışabilme.
4 Öğretimdeki yeni yönelimleri öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme.
5 Öğretim alanındaki ulusal ve uluslararası alanyazını izlemeye istekli oluş.
6 Öğretim etkinliklerini zenginleştirmeye yönelik oluş.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme ve öğretmeye genel bir bakış; Yapılandırmacılık; İşbirliğine dayalı öğrenme Yaratıcı düşünme; Eleştirel düşünme; Yansıtıcı düşünme ve öğretim; Yaşam boyu öğrenme; Çoklu zeka kuramı; Probleme dayalı öğrenme; Projeye dayalı öğrenme; Öğrenme ve beyin çalışmaları; Kuantum öğrenme; Araştırmaya dayalı öğrenme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin öğretim planı
2 Öğrenme ve öğretme kavram ve ilkelerine genel bir bakış
3 Yapılandırmacılık
4 İşbirliğine dayalı öğrenme
5 Yaratıcı düşünme
6 Eleştirel düşünme
7 Yansıtıcı düşünme ve öğretim
8 Çoklu zeka kuramı
9 Yaşam boyu öğrenme
10 Probleme dayalı öğrenme
11 Projeye dayalı öğrenme
12 Öğrenme ve beyin çalışmaları
13 Kuantum öğrenme
14 Araştırmaya dayalı öğrenme

Bainer, P. L., & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill. Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Making connections teaching and the human brain (Çev., Gülten Ülgen). Ankara: Nobel. Demirel, Ö. (Ed.) (2019). Eğitimde yeni yönelimler (7. Baskı. Ankara: PegemA Yayınları. DePorter, B. (1993). Quantum learning. London: Piatkus. Jensen, E. (2000). Brain-based Learning: A reality check. Educational Leadership, Special Topic, 76-80. Judkins, R. (2017). The art of creative thinking (çev. Sevinç Seyla Tezcan). İstanbul: Pegasus Yayınları. Marlove, B. A., & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Marzano, R. J., Pickering, D. J., & Pollock, J. E. (2001). Classroom instruction that works: Research-based strategies for increasing student achievement. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Saban, A. (2000). Öğrenme, öğretme süreci: Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul düşünen sınıflar. İstanbul. Şahinel, S. (2002). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegema yayıncılık. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegema yayıncılık.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Gözlem 3 2 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 12 8 96
Ev Ödevi 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 4 5 3 3
ÖÇ 2 3 4 3 2 2 2 5 2 2
ÖÇ 3 4 4 4 5 4 5 5 3 4
ÖÇ 4 3 4 4 3 3 3 5 2 2
ÖÇ 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 3 4 4 3 3 4 5 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek