Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016102019 | Öğretimde Arayışlar ve Yeni Yönelimler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin öğretimdeki yeni yönelimleri ve arayışları irdelemelerini, uygulamalara yansıtabilmelerini ve alanyazını izleyebilmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Gülsen ÜNVER
1 | Öğretimdeki yeni yönelimleri irdeleyebilme. |
2 | Öğretimdeki yeni yönelimleri ve temel ilkelerini uygulayabilme. |
3 | Çağdaş öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin Türk Eğitim Sisteminde uygulanabilirliğini tartışabilme. |
4 | Öğretimdeki yeni yönelimleri öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme. |
5 | Öğretim alanındaki ulusal ve uluslararası alanyazını izlemeye istekli oluş. |
6 | Öğretim etkinliklerini zenginleştirmeye yönelik oluş. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme ve öğretmeye genel bir bakış; Yapılandırmacılık; İşbirliğine dayalı öğrenme Yaratıcı düşünme; Eleştirel düşünme; Yansıtıcı düşünme ve öğretim; Yaşam boyu öğrenme; Çoklu zeka kuramı; Probleme dayalı öğrenme; Projeye dayalı öğrenme; Öğrenme ve beyin çalışmaları; Kuantum öğrenme; Araştırmaya dayalı öğrenme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin öğretim planı | ||
2 | Öğrenme ve öğretme kavram ve ilkelerine genel bir bakış | ||
3 | Yapılandırmacılık | ||
4 | İşbirliğine dayalı öğrenme | ||
5 | Yaratıcı düşünme | ||
6 | Eleştirel düşünme | ||
7 | Yansıtıcı düşünme ve öğretim | ||
8 | Çoklu zeka kuramı | ||
9 | Yaşam boyu öğrenme | ||
10 | Probleme dayalı öğrenme | ||
11 | Projeye dayalı öğrenme | ||
12 | Öğrenme ve beyin çalışmaları | ||
13 | Kuantum öğrenme | ||
14 | Araştırmaya dayalı öğrenme |
Bainer, P. L., & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill. Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Making connections teaching and the human brain (Çev., Gülten Ülgen). Ankara: Nobel. Demirel, Ö. (Ed.) (2019). Eğitimde yeni yönelimler (7. Baskı. Ankara: PegemA Yayınları. DePorter, B. (1993). Quantum learning. London: Piatkus. Jensen, E. (2000). Brain-based Learning: A reality check. Educational Leadership, Special Topic, 76-80. Judkins, R. (2017). The art of creative thinking (çev. Sevinç Seyla Tezcan). İstanbul: Pegasus Yayınları. Marlove, B. A., & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Marzano, R. J., Pickering, D. J., & Pollock, J. E. (2001). Classroom instruction that works: Research-based strategies for increasing student achievement. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Saban, A. (2000). Öğrenme, öğretme süreci: Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, N. (2018). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (25. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Sungur, N. (2001). Yaratıcı okul düşünen sınıflar. İstanbul. Şahinel, S. (2002). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegema yayıncılık. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Gözlem | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 12 | 8 | 96 |
Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 |