Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016192019 | Eğitimde Çokkültürlülük | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı çokkültürlülük ve eğitimin tarihsel, kültürel ve kuramsal ilişkisini ortaya koymak ve farklı kültürel şemaların etkileşimini yarattığı paradigmaların çözümü.
Doç. Dr. Alper BAŞBAY
1 | 1. Çokkültürlülüğün tarihsel süreci ve gelişim aşamalarını açıklayabilme |
2 | 2. Kültür ve eğitsel süreçlerin karşılıklı etkileşimini açıklayabilme |
3 | 3. Farklı kültürel değerleri objektif bir bakış açısıyla irdeleyebilme |
4 | 4. Sosyal ve kültürel farklılıkların eğitim ortamında yarattığı etkileri irdeleyebilme |
5 | 5. Farklı kültürel özelliklere sahip bir öğrenme ortamı için uygun stratjiler geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çokkültürlülüğün tarihi Çokkültürlü eğitim Sembollerin dili ve ortaklıklar Dini inanışların eğitim süreci üzerindeki etkileri Cinsel yönelim ve toplumsal tabular Medyada farklılıkların temsiliyeti Sosyal Adalet Ötekileştirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin gereklerinin paylaşımı | ||
2 | Kültür ve temel kavramlar, çokkültürlülük | ||
3 | Çokkültürlülük ve tarihi, Eğitim ve çokkültürlülük | ||
4 | Çokkültürlü eğitim | ||
5 | Çokkültürlülüğün Boyutları: Siyasi Sistemler Faşizm Sosyalizm | ||
6 | Siyasi Sistemler Liberalizm Sosyal Demokrasi | ||
7 | Dinler ve toplumsal yansımaları | ||
8 | Dinler ve toplumsal yansımaları | ||
9 | Cinsel yönelim ve toplumsal tabular | ||
10 | Farklı kültürleri tanıma | ||
11 | Farklı kültürleri tanıma | ||
12 | Sosyal Adalet | ||
13 | Ötekileştirme | ||
14 | Çokkültürlü öğretmen yeterlikleri |
Janks, James A. (2006). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Boston: Pearson, Allyn & Bacon, 2001; 5th edition. Banks, James A. (2010). Multicultural Education: Issues and Perspectives. New York: John Wiley & Sons. Jackson, V. H. and Chance W. L. (2010). Transforming Teacher Education. Stylus Publishing, LLC, Sterling, Virginia. Banks, J. A. (2002). An introduction to multicultural education. Allyn & Bacon. Boston Mitchell, B. M., Salsbury, R. E. (1999). Encyclopedia of Multicultural Education. Greenwood Press, Westport. Gay G. (2004). “Curriculum Theory and Multicultural Education”. Handbook of Research on Multicultural Education (Second Edition) John Wiley & Sons, Inc. San Francisco. Ilghiz M. S. (2003) Constructing Multicultural Education in a Diverse Society. The Scarecrow Press, inc. London. Hernandez, H.(2001). Multicultural Education A Teacher’s Guide to Linking Context, Process, and Content. Prentice-Hall Inc. New Jersey.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Rapor Sunma | 4 | 4 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 230 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |