GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016192019 Eğitimde Çokkültürlülük Seçmeli Ders Grubu 2 3 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı çokkültürlülük ve eğitimin tarihsel, kültürel ve kuramsal ilişkisini ortaya koymak ve farklı kültürel şemaların etkileşimini yarattığı paradigmaların çözümü.


Doç. Dr. Alper BAŞBAY


1 1. Çokkültürlülüğün tarihsel süreci ve gelişim aşamalarını açıklayabilme
2 2. Kültür ve eğitsel süreçlerin karşılıklı etkileşimini açıklayabilme
3 3. Farklı kültürel değerleri objektif bir bakış açısıyla irdeleyebilme
4 4. Sosyal ve kültürel farklılıkların eğitim ortamında yarattığı etkileri irdeleyebilme
5 5. Farklı kültürel özelliklere sahip bir öğrenme ortamı için uygun stratjiler geliştirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çokkültürlülüğün tarihi Çokkültürlü eğitim Sembollerin dili ve ortaklıklar Dini inanışların eğitim süreci üzerindeki etkileri Cinsel yönelim ve toplumsal tabular Medyada farklılıkların temsiliyeti Sosyal Adalet Ötekileştirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin gereklerinin paylaşımı
2 Kültür ve temel kavramlar, çokkültürlülük
3 Çokkültürlülük ve tarihi, Eğitim ve çokkültürlülük
4 Çokkültürlü eğitim
5 Çokkültürlülüğün Boyutları: Siyasi Sistemler Faşizm Sosyalizm
6 Siyasi Sistemler Liberalizm Sosyal Demokrasi
7 Dinler ve toplumsal yansımaları
8 Dinler ve toplumsal yansımaları
9 Cinsel yönelim ve toplumsal tabular
10 Farklı kültürleri tanıma
11 Farklı kültürleri tanıma
12 Sosyal Adalet
13 Ötekileştirme
14 Çokkültürlü öğretmen yeterlikleri

Janks, James A. (2006). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Boston: Pearson, Allyn & Bacon, 2001; 5th edition. Banks, James A. (2010). Multicultural Education: Issues and Perspectives. New York: John Wiley & Sons. Jackson, V. H. and Chance W. L. (2010). Transforming Teacher Education. Stylus Publishing, LLC, Sterling, Virginia. Banks, J. A. (2002). An introduction to multicultural education. Allyn & Bacon. Boston Mitchell, B. M., Salsbury, R. E. (1999). Encyclopedia of Multicultural Education. Greenwood Press, Westport. Gay G. (2004). “Curriculum Theory and Multicultural Education”. Handbook of Research on Multicultural Education (Second Edition) John Wiley & Sons, Inc. San Francisco. Ilghiz M. S. (2003) Constructing Multicultural Education in a Diverse Society. The Scarecrow Press, inc. London. Hernandez, H.(2001). Multicultural Education A Teacher’s Guide to Linking Context, Process, and Content. Prentice-Hall Inc. New Jersey.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Alan Çalışması 1 20
Örnek Vaka İncelemesi 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 2 10 20
Örnek Vaka İncelemesi 1 10 10
Rapor Hazırlama 4 5 20
Rapor Sunma 4 4 16
Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 230

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4 2 1 3
ÖÇ 2 5 2 3 3
ÖÇ 3 5 2 4 3
ÖÇ 4 4 3
ÖÇ 5 4 5 4 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek