GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016122019 Öğretim Kuramları Ders 2 4 6,00

Doktora


Türkçe


Bu ders temel öğretimsel kuramlara ve öğretim ile ilgili yapılan çeşitli araştırmalara odaklanmaktadır. Dersin öğrencilerin öğretimsel teoriler ile ilgili temel bir anlayış geliştirmeleri beklenmektedir.


Doç. Dr. Makbule BAŞBAY


1 öğretimsel teoriler ile ilgili temel bir anlayış geliştirmek
2 öğretim kuramları ile araştırma arasında ilişki kurma
3 bir teori ile ilgili verilen bir araştırma raporunu kavrama, ve uygulama için gerekli olan çıkarımları anlama
4 öğretimle ilgili sorunları kavrama ve daha eleştirel bir bakış açısı geliştirme
5 araştırma çalışmalarını kuramlara bağlı kalarak karşılaştırma
6 varolan bir kuramı test etmek için bir araştırma önerisi hazırlama

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kuramlara genel bakış Öğretim stratejileri: geribildirim, örnekler, self-explanation, işbirlikli, sorgulama, tutor destekli, tartışma, ve bilgisayar simülasyonuna dayalı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İzlencenin hazırlanması
2 Temel kavramları/terimler
3 Kuramlara genel bakış (Davranışçı-bilişsel-yapılandırmacı)
4 Teorilere genel bakış (Davranışçı-bilişsel-yapılandırmacı)
5 Geribildirim Temelli Öğretim
6 Örneklere dayalı öğretim
7 Self-Explanation temelli Öğretim
8 Akran etkileşimine dayalı öğretim
9 İşbirlikli öğrenmeye dayalı öğretim
10 Sorgulamaya dayalı öğretim
11 Tartışmaya dayalı öğretim
12 Tutor desteğine dayalı öğretim
13 Görselleştirmeye dayalı öğretim
14 Bilgisayar simülasyonuna dayalı öğretim
15 Sunumlar (Dönem ödevi- yansıtma yazısı)
16 Final sınavı

Mayer, R.E. and Alexander P. A. (ed.) 2011. Handbook of Research on Learning and Instruction. New York: Routledge. Brophy, J. and Pinnegar S. (ed.) 2005. Learning from research on teaching. London: Elsevier. Richardson, Virginia (Ed.). (2001). Handbook of research on teaching. Washington, D.C.: American Educational Research Association. Saha, L. J. and Dworkin A. G. (ed.) 2009. International handbook of research on teachers and teaching. New York: springer. Bennett, Neville and Carre Clive.(ed.) 1993 Learning to teach. London: Routledge. Beyer, Landon E. 1996. (ed.) Creating democratic classrooms. The struggle to integrate theory into practice. New York: Teachers College Press. Bigge, M.L. and Shermis S.S. 1992. Learning theories for teachers. NewYork: Harper Collins Publishers. Driscoll, Marcy P. 1994. Psychology of learning for instruction.Boston:Allyn and Bacon. Gredler, M.E. 1992. Learning and instruction. Theory into practice. New York: Macmillan Publishing Company. Bugelski, B.R. 1971. The psychology of learning applied to teaching. Second edition. New York: The Bobs-Merrill Company Inc. Dembo, M. H. 1988. Teaching for learning. Santa Monica, California: Good Year Publishing Company, Inc. Snelbecker, G. E. (1974). Learning Theory, Instructional Theory, and Psychoeducational Design. New York: McGraw- Hill Book Company. Hosford, L.P. 1973. An instructional theory: A beginning. New Jersey: Prentice Hall Inc. Bruner, S. Jerome. 1971. Toward a theory of instruction. Cambridge Massachusets: The Belknap Press of Harward University Press. Bybee, R. W., & Sund, R. B. (1990). Piaget for Educators. Waveland Press, Inc. Gorman, R. M. (1972). Discovering Piaget: A Guide for Teachers. Bell & Howell Company. Labinowicz E. (1980). The Piaget Primer Thinking Learning Teaching. Addison Wesley Publishing Company. Schunk, D. (2008). Learning Theories: An Educational Perpective. (5th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall. Wadsworth, B. J. (1971). Piaget’s Theory of Cognitive Development. David McKay Company, Inc. Woolfolk, A. E. (2000). Educational Psychology. Needhan Heights: Allyn & Bacon. Novak, Joseph D. (1998). Learning, Creating, and Using Knowledge: Concept Maps as Facilitative Tools in Schools and Corporations. Mahwah, NJ: Erlbaum. Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. ., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (Eds.). (2001). Taxonomy for learning, teaching, and assessing — a revision of bloom's taxonomy of educational objectives. New York: Longman. Bloom, B. S. 1976. Human characteristics and school learning. New York: McGraw Hill Book Company. Gagne, R. M. and Briggs, L.J. 1974. Principles of instructional design. New York: Holt Rinehart and Winston, Inc. Brooks, C. T. (n.d.). Component Display Theory. Kearsley, G. (n.d.) Component Display Theory (M.D. Merrill). Merrill, M. David. Component Display Theory. http://tecfa.unige.ch/themes/sa2/act-app-dos2-fic-component.htm Guskey, T. R. (Ed.). (2006). Portraits of an educator. Oxford: Rowman & Littlefield Education. Huitt, W. (1996). Mastery learning. Educational Psychology Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. Jonassen, D. H., Tessmer, M., & Hannum, H. W. (1999). Task analysis methods forinstructional design. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Armstrong, Thomas.2000 (2nd ed.). Multiple intelligences in the classroom. Alexandria, Virginia: ASCD. Bellanca, J and Fogarty, R. (eds). 1995. Multiple intelligences: a collection / edited by Robin Fogarty and James Bellanca. Palatine, I11.:IRI/Skylight Pub. Campbell, B. 1994. The Multiple Intelligences Handbook. Campbell and Associates. Campbell L., Campbell B., and Dickinson D. 1999 (2nd. Ed.). Teaching and Learning Through Multiple Intelligences. USA. Allyn and Bacon. Chapman, Carolyn. 1997.Multiple Assessments for Multiple Intelligences. Skylight Training and Publishing, Inc. Gardner, Howard. 1993. Multiple Intelligences. The theory in practice. A division of Harper Collins publishers: Basic Books. www.teachercreated.com The Best of Multiple Intelligences Activities Fogarty, R. and Stoehr, J. 1995. Integrating Curricula with MultipleIntelligences. Teams, Themes, and Threads. Skylight Professional Development. U.S.A. Beck, C. and Kosnik, C. 2006. Innovations in Teacher Education. A Social Constructivist Approach. State University of New York Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 15 3 45
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 3 6
Makale Kritik Etme 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 15 3 45
Rapor 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4 2
ÖÇ 2 4 2 1 2 2
ÖÇ 3 4 2
ÖÇ 4 4 4 2 2 4 2
ÖÇ 5 4 3 2 2
ÖÇ 6 4 5 4 5 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek