Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016182019 | Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrenenlerin eğitimde program çalışmaları alanındaki güncel sorunları irdeleyerek, seçtiği bir sorunla ilgili bilimsel bir yayın hazırlamasıdır.
Prof. Dr. Nilay Bümen
1 | Eğitim programları ile günümüz felsefeleri, öğretim ve öğrenme kuramları arasındaki ilişkileri tartışabilme |
2 | Eğitim programları ile siyaset arasındaki ilişkileri tartışabilme |
3 | Eğitimde program çalışmaları alanındaki en temel sorun/ engelleri belirleyerek açıklayabilme |
4 | Eğitimde program çalışmaları alanındaki son eğilim ve yönelimleri eleştirel bakış açısıyla irdeleyebilme |
5 | Eğitimde program çalışmaları alanındaki güncel sorunlardan biriyle ilgili bilimsel bir yayın hazırlayabilme |
6 | Program alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izlemeye istekli oluş |
7 | Mesleki sorunları/ konuları tartışırken bilimsel yöntem ve bakış açısını ön planda tutmaya düşkünlük |
Birinci Öğretim
Eğitimde Program Çalışmaları: Kuram ve Uygulama
Yok
Eğitim programları ve felsefe Eğitim programları ve öğretim süreci Eğitim programları ve öğrenme kuramları Eğitim programları ve siyaset Gelişmiş ülkelerde eğitimde program çalışmaları alanındaki güncel tartışmalar Türkiye’de eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders planının paylaşılması | ||
2 | Eğitim programları ve felsefe Araştırma konusunun tartışılması ve literatür incelemesi | ||
3 | Eğitim programları ve felsefe Araştırma konusunun tartışılması ve literatür incelemesi | ||
4 | Eğitim programları ve öğretim süreci Araştırma yöntemi ve veri toplama yollarının belirlenmesi | ||
5 | Eğitim programları ve öğretim süreci Araştırma yöntemi ve veri toplama yollarının belirlenmesi | ||
6 | Eğitim programları ve öğrenme kuramları Araştırma için veri toplama, literatür incelemesi | ||
7 | Eğitim programları ve öğrenme kuramları Araştırma için veri toplama, literatür incelemesi | ||
8 | Eğitim programları ve siyaset Araştırma raporunun yazılması-tartışılması | ||
9 | Eğitim programları ve siyaset Araştırma raporunun yazılması-tartışılması | ||
10 | Araştırma raporunun yazılması-tartışılması | ||
11 | Araştırma raporunun yazılması-tartışılması | ||
12 | Araştırma raporunun yazılması-tartışılması | ||
13 | Araştırma raporunun yazılması-tartışılması | ||
14 | Araştırma raporunun tamamlanması |
Apple, M. (2006). Eğitim ve iktidar. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Connelly, F. M. (2008). The SAGE handbook of curriculum and instruction. Thousand Oaks, CA: Sage. Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage. Ertürk, S. (1979). Eğitimde “program” geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Flinders, D.J. & Thornton, S.J. (1997). (Eds).The curriculum studies reader. New York: Routledge. Giroux, H. A., Apple, M., McLaren, P., Freire, P. & Harvey, D. (2009). Eleştirel Pedagoji Söyleşileri. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Kriedel, C. (2010). Encyclopedia of curriculum studies. Vol. 1-2. (Ed.) California: Sage Publications. Ornstein, A. C., Pajak, E. F. & Ornstein, B. (2016). Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar. (Çev. ed. Bümen, N.T) Ankara: PegemA Yayıncılık. Varış, F. (1996). Eğitimde “program” geliştirme teori ve teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 110 | 110 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |