GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016182019 Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar Seçmeli Ders Grubu 2 4 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrenenlerin eğitimde program çalışmaları alanındaki güncel sorunları irdeleyerek, seçtiği bir sorunla ilgili bilimsel bir yayın hazırlamasıdır.


Prof. Dr. Nilay Bümen


1 Eğitim programları ile günümüz felsefeleri, öğretim ve öğrenme kuramları arasındaki ilişkileri tartışabilme
2 Eğitim programları ile siyaset arasındaki ilişkileri tartışabilme
3 Eğitimde program çalışmaları alanındaki en temel sorun/ engelleri belirleyerek açıklayabilme
4 Eğitimde program çalışmaları alanındaki son eğilim ve yönelimleri eleştirel bakış açısıyla irdeleyebilme
5 Eğitimde program çalışmaları alanındaki güncel sorunlardan biriyle ilgili bilimsel bir yayın hazırlayabilme
6 Program alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izlemeye istekli oluş
7 Mesleki sorunları/ konuları tartışırken bilimsel yöntem ve bakış açısını ön planda tutmaya düşkünlük

Birinci Öğretim


Eğitimde Program Çalışmaları: Kuram ve Uygulama


Yok


 Eğitim programları ve felsefe  Eğitim programları ve öğretim süreci  Eğitim programları ve öğrenme kuramları  Eğitim programları ve siyaset  Gelişmiş ülkelerde eğitimde program çalışmaları alanındaki güncel tartışmalar  Türkiye’de eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders planının paylaşılması
2 Eğitim programları ve felsefe Araştırma konusunun tartışılması ve literatür incelemesi
3 Eğitim programları ve felsefe Araştırma konusunun tartışılması ve literatür incelemesi
4 Eğitim programları ve öğretim süreci Araştırma yöntemi ve veri toplama yollarının belirlenmesi
5 Eğitim programları ve öğretim süreci Araştırma yöntemi ve veri toplama yollarının belirlenmesi
6 Eğitim programları ve öğrenme kuramları Araştırma için veri toplama, literatür incelemesi
7 Eğitim programları ve öğrenme kuramları Araştırma için veri toplama, literatür incelemesi
8 Eğitim programları ve siyaset Araştırma raporunun yazılması-tartışılması
9 Eğitim programları ve siyaset Araştırma raporunun yazılması-tartışılması
10 Araştırma raporunun yazılması-tartışılması
11 Araştırma raporunun yazılması-tartışılması
12 Araştırma raporunun yazılması-tartışılması
13 Araştırma raporunun yazılması-tartışılması
14 Araştırma raporunun tamamlanması

Apple, M. (2006). Eğitim ve iktidar. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Connelly, F. M. (2008). The SAGE handbook of curriculum and instruction. Thousand Oaks, CA: Sage. Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage. Ertürk, S. (1979). Eğitimde “program” geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Flinders, D.J. & Thornton, S.J. (1997). (Eds).The curriculum studies reader. New York: Routledge. Giroux, H. A., Apple, M., McLaren, P., Freire, P. & Harvey, D. (2009). Eleştirel Pedagoji Söyleşileri. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Kriedel, C. (2010). Encyclopedia of curriculum studies. Vol. 1-2. (Ed.) California: Sage Publications. Ornstein, A. C., Pajak, E. F. & Ornstein, B. (2016). Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar. (Çev. ed. Bümen, N.T) Ankara: PegemA Yayıncılık. Varış, F. (1996). Eğitimde “program” geliştirme teori ve teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 14 1 14
Makale Yazma 1 110 110
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4 5 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 4 4 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek