GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016202019 Program Araştırmalarının Analizi Seçmeli Ders Grubu 2 4 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) alanında yurtiçinde ve yurtdışında yapılan araştırmaları problem, yöntem ve sonuçları açısından analiz edebilecekler ve bu analizler sonucunda EPÖ alanında ileride yapılabilecek araştırmalar için özgün fikirler geliştirebileceklerdir.


Prof. Dr. Gülsen Ünver


1 Eğitim programları ve Öğretim (EPÖ) alanında yurtiçinde ve yurtdışında son 20 yılda yapılan araştırmalarda ele alınan problemleri, kullanılan yöntemleri ve ulaşılan sonuçları saptayabilme.
2 EPÖ alanında son 20 yılda yapılan araştırmaları etkileyen ulusal (yaygın olarak benimsenen yaklaşımlar vb.) ve uluslararası (politik, toplumsal vb.) etmenleri belirleyebilme.
3 EPÖ alanında son 20 yılda yapılan araştırmaların alana etkilerini yorumlayabilme.
4 EPÖ alanında son 20 yılda yapılan araştırmaları alanın kavramsal yapısı ve yöntem bakımından eleştirebilme.
5 EPÖ alanında ileride çalışılabilecek özgün araştırma problemleri tanımlayabilme.
6 EPÖ alanındaki bazı araştırma konularını üstün tutma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


EPÖ alanının araştırma konuları, EPÖ alanındaki araştırmaları etkileyen ulusal ve uluslararası etmenler, EPÖ alanındaki araştırmaların alana yansımaları, EPÖ alanındaki araştırmaların öğretimsel ve eğitsel doğurguları, EPÖ alanında ileride üzerinde çalışılabilecek problemler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin öğretim planı
2 Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) alanının araştırma konuları
3 EPÖ alanının araştırma konuları
4 EPÖ alanının araştırma konuları
5 EPÖ alanının araştırma konuları
6 EPÖ alanının araştırma konuları
7 EPÖ alanındaki araştırmaları etkileyen ulusal ve uluslararası etmenler
8 Ara sınav
9 EPÖ alanındaki araştırmaları etkileyen ulusal ve uluslararası etmenler
10 EPÖ alanındaki araştırmaları etkileyen ulusal ve uluslararası etmenler
11 EPÖ alanındaki araştırmaların alana yansımaları
12 EPÖ alanındaki araştırmaların alana yansımaları
13 EPÖ alanındaki araştırmaların öğretimsel ve eğitsel doğurguları
14 EPÖ alanında ileride üzerinde çalışılabilecek problemler
15 EPÖ alanında ileride üzerinde çalışılabilecek problemler
16 Final sınavı

Akdemir, E., Karameşe, E. N., & Arslan, A. (2015). Descriptive analysis of researches on curriculum development in education. Procedia - Social and Behavioral Sciences 174, 3199-3203. Bıkmaz, F. H., Aksoy, E., Tatar, Ö., & Altınyüzük, C. A. (2013). Eğitim Programları ve Öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974-2009). Eğitim ve Bilim, 38(168), 288-303. İşeri, A. (2011). Program teorisinin düşünsel temelleri: Felsefe, sosyoloji ve ideoloji kuramları açısından. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Kozikoğlu, İ. & Senemoğlu, N. (2015). Eğitim Programları ve Öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin içerik analizi (2009-2014). Eğitim ve Bilim, 40(182), 29-41. Pinar, W. F. (Ed.). (2013). International handbook of curriculum research (2nd Ed.). New York: Routledge. Ozan, C. & Köse, E. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136. Özkal, N. (2020). Eğitim Programları ve Öğretim alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi: 2015-2019. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(25), 3415-3442. Doi: 10.26466/opus.647030 Yalçın S., Yavuz H. Ç., & Dibek, M. İ. (2015). En yüksek etki faktörüne sahip eğitim dergilerindeki makalelerin içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40(182), 1-28. Yeşilpınar Uyar, M. (2017). Eğitim Programları ve Öğretim alanına yönelik bir dergideki araştırmalara ilişkin içerik analizi: 2002-2015. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(3), 1009-1024. İncelenebilecek Dergiler Eğitim ve Bilim (Education and Science) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory and Practice) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Hacettepe University Journal of Education) Uluslararası Eğitim Programları Öğretim Çalışmaları Dergisi (International Journal of Curriculum and Instructional Studies) Journal of Curriculum Studies Curriculum Inquiry Journal of Planning Education and Research Asia Pasific Journal of Education Australian Journal of Education Canadian Journal of Education European Journal of Education


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 80 80
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 3 3
Ev Ödevi 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 5 4 2 5 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 3 3 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 5 3 5 5 4 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 3 5 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 2 5 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek