| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9401016242019 | Program Geliştirme Alan Çalışması | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda, katılımcılar ilk, orta ya da yüksek öğretim düzeyinde bir program tasarısı hazırlayarak, hazırlanan programları bir alanda uygulayabileceklerdir.
Doç. Dr. Alper BAŞBAY
| 1 | Özgün bir program tasarısı hazırlayabilme |
| 2 | Eğitsel kurumlarla işbirliği içinde çalışabilme |
| 3 | Hazırlanan program tasarısını bir kurumda uygulayabilme |
| 4 | Uygulanan programın etkililiğini değerlendirebilme |
| 5 | Çalışmanın sonucunu bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlaştırabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi Hedef-davranışların yazılması İçerik analizi ve düzenlenmesi Eğitim durumlarını düzenleme Sınama durumlarını düzenleme Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin gereklerinin belirlenmesi | ||
| 2 | Alan çalışması süreci üzerinde tartışma yürütülmesi | ||
| 3 | Çalışmanın yürütüleceği alanın seçimi ve çalışma takviminin hazırlanması | ||
| 4 | İhtiyacın analizi ve hedeflerin belirlenmesi | ||
| 5 | İçeriğin seçimi ve organizasyonu ile kuramsal altyapının tayini | ||
| 6 | Programın uygulanması | ||
| 7 | Programın uygulanması | ||
| 8 | Programın uygulanması | ||
| 9 | Programın uygulanması | ||
| 10 | Programın uygulanması | ||
| 11 | Programın uygulanması | ||
| 12 | Programın uygulanması | ||
| 13 | Programın değerlendirilmesi ve revizyonu | ||
| 14 | Programın değerlendirilmesi ve revizyonu | ||
| 15 | Ders değerlendirme | ||
| 16 | Final |
Mc Neil, J. D. (1997). Curriculum: A Comprehensive Introduction. New York: Harper Collins Pub. Oliva, Peter. (1988). Developing the Curriculum. Boston: Scott Foresman and Com. Ornstein, A.C. and F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Alan Çalışması | 7 | 10 | 70 |
| Rapor Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
| Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 170 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 5 |