GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401016242019 Program Geliştirme Alan Çalışması Seçmeli Ders Grubu 2 4 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin sonunda, katılımcılar ilk, orta ya da yüksek öğretim düzeyinde bir program tasarısı hazırlayarak, hazırlanan programları bir alanda uygulayabileceklerdir.


Doç. Dr. Alper BAŞBAY


1 Özgün bir program tasarısı hazırlayabilme
2 Eğitsel kurumlarla işbirliği içinde çalışabilme
3 Hazırlanan program tasarısını bir kurumda uygulayabilme
4 Uygulanan programın etkililiğini değerlendirebilme
5 Çalışmanın sonucunu bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlaştırabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi  Hedef-davranışların yazılması  İçerik analizi ve düzenlenmesi  Eğitim durumlarını düzenleme  Sınama durumlarını düzenleme  Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin gereklerinin belirlenmesi
2 Alan çalışması süreci üzerinde tartışma yürütülmesi
3 Çalışmanın yürütüleceği alanın seçimi ve çalışma takviminin hazırlanması
4 İhtiyacın analizi ve hedeflerin belirlenmesi
5 İçeriğin seçimi ve organizasyonu ile kuramsal altyapının tayini
6 Programın uygulanması
7 Programın uygulanması
8 Programın uygulanması
9 Programın uygulanması
10 Programın uygulanması
11 Programın uygulanması
12 Programın uygulanması
13 Programın değerlendirilmesi ve revizyonu
14 Programın değerlendirilmesi ve revizyonu
15 Ders değerlendirme
16 Final

Mc Neil, J. D. (1997). Curriculum: A Comprehensive Introduction. New York: Harper Collins Pub. Oliva, Peter. (1988). Developing the Curriculum. Boston: Scott Foresman and Com. Ornstein, A.C. and F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 7 10 70
Rapor Hazırlama 8 5 40
Rapor Sunma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 2 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek