Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401016122020 | Yetişkin Eğitiminde Program Çalışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, yetişkin öğrenimiyle ilgili kuram - uygulama bağlantısı temelinde yetişkin eğitim programlarının planlanmasına, uygulanmasına, izlenmesine ve değerlendirilmesine yönelik bütünsel bir anlayış kazanabileceklerdir.
Doç. Dr. Bünyamin YURDAKUL
1 | Pedagoji ve andragoji arasındaki farkları eleştirel olarak değerlendirebilme. |
2 | Yetişkinlerin öğrenme özelliklerini analiz edebilme. |
3 | Başlıca yetişkin öğrenme kuramlarını inceleyebilme. |
4 | Çeşitli öğrenme teorilerinin doğasında yer alan yetişkin eğitimi programlarına yönelik çıkarımları belirleyebilme. |
5 | Yetişkin öğrenmesini “tasarlamanın” anlamını kavrayabilme. |
6 | Program geliştirme adımlarını yetişkin öğrenmesi açısından eleştirel olarak analiz edebilme. |
7 | Yetişkin eğitimi programlarının değerlendirilmesi açısından program değerlendirme yaklaşımlarını / modellerini inceleyebilme. |
8 | Yetişkin eğitiminin önemini takdir edebilme. |
9 | Yetişkin eğitimi ile ilgili yayınları okumaktan zevk alabilme. |
10 | Yetişkin eğitimi programlarına dönük bilimsel çalışmalar yapmaya kendini adayabilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Temel Kavramların Analizi, Yetişkin Öğrenenler, Yetişkin Öğrenme Kuramları, Yetişkin Öğrenenler İçin Anlamlı Program Tasarımı, Yetişkin Eğitim Programlarının Uygulanması ve İzlenmesi, Yetişkin Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi, Yetişkin Eğitiminde Program Çalışmaları Üzerine Araştırmalar, Türkiye'de Uygulanan Yetişkin Eğitimi Programlarının İncelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Temel Kavramların Analizi | ||
3 | Yetişkin Öğrenenler | ||
4 | Yetişkin Öğrenme Kuramları - I | ||
5 | Yetişkin Öğrenme Kuramları - II | ||
6 | Yetişkin Öğrenme Kuramları - III | ||
7 | Yetişkin Öğrenenler İçin Anlamlı Program Tasarımı-I | ||
8 | Yetişkin Öğrenenler İçin Anlamlı Program Tasarımı-II | ||
9 | Yetişkin Eğitim Programlarının Uygulanması ve İzlenmesi-I | ||
10 | Yetişkin eğitim Programlarının Uygulanması ve İzlenmesi-II | ||
11 | Yetişkin Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi-I | ||
12 | Yetişkin Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi-II | ||
13 | Yetişkin Eğitiminde Program Çalışmaları Üzerine Araştırmalar-I | ||
14 | Yetişkin Eğitiminde Program Çalışmaları Üzerine Araştırmalar-II | ||
15 | Türkiye'de Uygulanan Yetişkin Eğitimi Programlarının İncelenmesi | ||
16 | Dersin değerlendirilmesi |
Bélanger, P. (2011).Theories in Adult Learning and Education. Leverkusen Opladen, Germany: Barbara Budrich Publishers. Corral, L. (2018). Design of Adult Learning Courses. Bonn: Erasmus+ Strategic Partnership “Designing, monitoring and evaluating adult learning classes – Supporting quality in adult learning” (DEMAL). http://www.demalproject.eu/documents/O2_DES_EN_181130.pdf David C. M. Taylor & Hossam Hamdy (2013) Adult learning theories: Implications for learning and teaching in medical education: AMEE Guide No. 83, Medical Teacher, 35:11, e1561-e1572, DOI: 10.3109/0142159X.2013.828153 Demirel, Ö. (2020). Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kara, K. & Karakoç, B. (2017). Yetişkin Eğitiminde ‘Sekiz Süreç Elementi’ Doğrultusunda Öğretmenlerin Aldıkları Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 613-634. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/395465 Knowles, M. S., Holton, E. F., & Swanson, R. A. (2011). The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development (7th ed.). Oxford, UK: Elsevier. Lattke, S. (2018). Professional Competence in Designing, Monitoring and Evaluation of Adult Learning Processes: European Competence Profiles. Research Report. Bonn: Erasmus+ Strategic Partnership “Designing, monitoring and evaluating adult learning classes – Supporting quality in adult learning” (DEMAL). http://www.demalproject.eu/documents/O1_EN_181130.pdf Lumb, R. C. (2011). A Guide to Planning and Implementing Instruction for Adults. Brockport Bookshelf. 379. http://digitalcommons.brockport.edu/bookshelf/379 Merriam, S. B, & Bierema, L. L. (2014). Adult Learning: Linking Theory and Practice. Jossey-Bass. ISBN:978-1-118-13057-5. Elias, J. L., & Merriam, S. B. (2004). Philosophical foundations of adult education (3rd ed.). Malabar, FL: Krieger. Olesen, L. A. & Vincze, Z. (2018). Evaluation of Adult Education and Training Activities. Bonn: Erasmus+ Strategic Partnership “Designing, monitoring and evaluating adult learning classes – Supporting quality in adult learning” (DEMAL). http://www.demalproject.eu/documents/O2_EVA_EN_181130.pdf Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Selvi, K. Baldan, B. & Alagöz, Y. (2016). An Analysis of the Adult Education Curricula Implemented in Turkish Universities. Universal Journal of Educational Research 4(9), 2011-2023, doi: 10.13189/ujer.2016.040911 Sönmez, V. (2015). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı yayıncılık. Taylor, K. & Marienau, C. ( 2016). Facilitating learning with the adult brain in mind. Jossey-Bass. Wang, Victor C. X. (2009) (Ed.). Curriculum development for adult learners in the global community volume I: Strategic Approaches. Malabar, FL: Krieger. Wang, Victor C. X. (2009) (Ed.). Curriculum development for adult learners in the global community volume II: Teaching and learning. Malabar, FL: Krieger.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Rapor Hazırlama | 2 | 75 | 150 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 230 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |