Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401026042019 | Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; grupla psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamalarını, grupla psikolojik danışmanın evrelerine uygun terapötik becerileri sergileyebilmelerini, gerçek danışanlarla yürüttükleri grupla psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilmelerini, üyelere uygun müdahalelerde bulunabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Elif ERCAN
1 | 1. Bir psikolojik danışma grubu oluşturabilme. |
2 | 2. Grupla psikolojik danışma sürecini başlatabilme. |
3 | 3. Grupla psikolojik danışma sürecini sürdürebilme. |
4 | 4. Grupla psikolojik danışma sürecini sonlandırabilme. |
5 | 5. Grubun içinde bulunduğu evreye göre uygun terapötik becerileri sergileyebilme. |
6 | 6. Farklı özelliklere sahip danışanlarla grupla psikolojik danışma yürütebilme. |
7 | 7. Grupla psikolojik danışma kuramlarını temele alarak kendine özgü bir liderlik tarzı geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Terapötik beceriler. Grupla psikolojik danışma konuları. Grupla psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Gerekleri | ||
2 | 1. Kuramlar ve Sayıltılar, Gruptaki Terapötik Faktörler | ||
3 | 2. Bir Grup Lideri Olmak | ||
4 | Bir Grubu En Baştan Yaratmak: Program Planlamak ve Üyeleri Hazırlamak |
Acar, N. V. (1994).Terapötik iletişim (Kişilerarası ilişkiler) (2. Baskı). Ankara: Ertem Matbaacılık. Acar, N. V. (2001). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (3. Baskı). Ankara : Nobel. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. Baskı). Ankara: Form Ofset. Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th Ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology. Corey, G. (1995). Theory and practice of group counseling (4th ed.). Pacific Groove, CA: Brooks/Cole. Corey, G.; Corey,M.; Callanan,P. & Russel, J.M. (1992).Group Techniques (2nd ed.). Pacific Groove, CA: Brooks/Cole. Corey, M.S. & Corey, G. (2002). Groups: Process and practice (6th ed.). Pacific Groove : Brooks/Cole. Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pacific Groove: Brooks/Cole. Gazda, G. M. (1989). Group counseling: a developmental approach. (4th ed.) Boston : Allyn & Bacon. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Association. Morganett, R. S. (1990). Skills for living: Group counseling activities for young adolescents. Champaign, IL: Research Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 |