| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9401026122019 | Travma Sonrası Müdahaleler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin travma sonrası ortaya çıkan problemleri tanıyabilmesini, kavramsallaştırabilmesini ve travma sonrası yapılan psikolojik danışmada ileri becerileri kullanabilmesini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Dr. Hanife Kahraman
| 1 | travma ve ilişlili kavramları tanıyabilme |
| 2 | travma sonrasında ortaya çıkan bozuklukları anlayabilme |
| 3 | travma ve hafıza ilişkisini kavrayabilme |
| 4 | travma ve ilişkili sürece psikodinamik perspeftikten bakabilme |
| 5 | travma nedeniyle ortaya çıkan sorunlarda bilişsel davranışçı müdahale yöntemlerini kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Travma sonrası psikolojik danışmanın temel kavramları. travma sonrasında görülen psikolojik bozukluklar. Travmatik yaşantılarını iyileştirmede etkin psikolojik danışma becerilerini kullanabilme
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | travma ve ilişkili kavramların tanımları | ||
| 2 | travmanın fizyolojik süreçte yol açtığı değişimler | ||
| 3 | Yetişkinlerde Travma sonrasında görülen davranış bozuklukları | ||
| 4 | ÇocuklardaTravma sonrasında görülen davranış bozuklukları | ||
| 5 | Travma sonrası bozukluklarda risk grupları | ||
| 6 | Travmanın hafızada yol açtığı değişimler | ||
| 7 | travma sonrasında danışanla görüşme ve kavramsallaştırma | ||
| 8 | travma sonrasında danışanla görüşme ve psikolojik danışma planı yapma | ||
| 9 | değerlendirme | ||
| 10 | travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma | ||
| 11 | travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma | ||
| 12 | travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
| 13 | travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
| 14 | Çocuklarda travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
| 15 | Çocuklarda travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
| 16 | değerlendirme |
Peter Levine: Trauma and Memory: Brain and Body in a Search for the Living Past: A Practical Guide for Understanding and Working with Traumatic Memory JUDITH A. COHEN ANTHONY P. MANNARINO ESTHER DEBLINGER: Treating Trauma and Traumatic Grief in Children and Adolescents
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
| Tartışma | 13 | 3 | 39 |
| Takım/Grup Çalışması | 5 | 10 | 50 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 175 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 4 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||
| ÖÇ 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 5 | 3 |