Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401026252019 | Psikolojik Danışmada Süpervizyon | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Psikolojik danışmada süpervizyon sürecinin etkili bir şekilde yürütülmesi için süpervizyon kuramları ve modelleri; müdahaleleri; yöntemleri ve teknikleri; süpervizyon süreci; süpervizyon ilişkisi; süpervizörün ve süpervizyon alan uygulayıcı ya da öğrencilerin rol ve sorumlulukları; süpervizyonda çokkültürlü unsurlar ile etik ve yasal konular; süpervizyonda ölçme ve değerlendirme; süpervizyon alanındaki süreç ve sonuç araştırmaları konularında gerekli olan bilgi ve beceriler konusunda öğrencileri kapsamlı şekilde bilgilendirmeyi amaçlayan bir derstir.
Doç. Dr. Mine ALADAĞ
1 | Psikolojik danışmada süpervizyonun önemini ve işlevini kavrayabilme |
2 | Süpervizyona ilişkin temel tanımları ve kavramları açıklayabilme |
3 | Psikolojik danışma ve süpervizyonu ayırt edebilme |
4 | Süpervizyon modellerini benzerlik ve farklılıkları açısından karşılaştırabilme |
5 | Süpervizyon müdahaleleri-formatlarını açıklayabilme |
6 | Süpervizyon yöntemleri ve tekniklerini açıklayabilme |
7 | Etkili bir süpervizyon sürecinde süpervizyon ilişkisini, süpervizör ile süpervizyon alanların rol ve sorumluluklarını kavrayabilme |
8 | Süpervizyonda etik ilke ve yasaları açıklayabilme |
9 | Süpervizyonda ölçme ve değerlendirme sürecini anlayabilme |
10 | Süpervizyon süreç ve sonuç araştırmalarını takip edebilme |
11 | Psikolojik danışma süpervizyonu alanında kendini geliştirmeye istekli oluş. |
12 | Bir süpervizyon süreci planlayabilme ve uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yüksek lisans ve doktora eğitimi sürecinde süpervizyon altında psikolojik danışma uygulamaları yapmış olmaları beklenir.
Yok
Süpervizyon Alanına Giriş; Süpervizyon Kuramları ve Modelleri; Süpervizyon Müdahaleleri-Formatları; Süpervizyon Yöntemleri ve Teknikleri; Süpervizyon Süreci; Süpervizyon İlişkisi; Süpervizörün Rol ve Sorumlulukları; Süpervizyon Alanların Rol ve Sorumlulukları; Süpervizyonda Çok kültürlü Unsurlar ile Etik ve Yasal Konular; Süpervizyonda Ölçme ve Değerlendirme; Süpervizyon Süreç ve Sonuç Araştırmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Süpervizyon Alanına Giriş: Psikolojik Danışmada Süpervizyonun Önemi; Süpervizyona İlişkin Temel Tanımlar ve Kavramlar | ||
3 | Süpervizyon Modelleri: Psikoterapi Modelleri | ||
4 | Süpervizyon Modelleri: Gelişimsel Modeller | ||
5 | Süpervizyon Modelleri: Sosyal Rol Modelleri | ||
6 | Süpervizyon Müdahaleleri-Formatları: Bireysel Süpervizyon | ||
7 | Süpervizyon Müdahaleleri-Formatları: Grup Süpervizyonu | ||
8 | Süpervizyon Müdahaleleri-Formatları: Üçlü Süpervizyon, Canlı Süpervizyon, Akran Süpervizyonu | ||
9 | Süpervizyon Yöntemleri ve Teknikleri: Kaset Kaydı, Video Kaydı, Deşifre, Olgu Notları, Olgu Sunumu vb. | ||
10 | Süpervizyon İlişkisi | ||
11 | Süpervizyon Sürecinin Planlanması; Süpervizörün ve Süpervizyon Alanların Rol ve Sorumlulukları | ||
12 | Çokkültürlü Süpervizyon ve Süpervizyon Sürecinde Özel Konular | ||
13 | Süpervizyonda Etik ve Yasal Konular | ||
14 | Süpervizyonda Ölçme ve Değerlendirme | ||
15 | Süpervizyon Süreç ve Sonuç Araştırmaları | ||
16 | Genel Değerlendirme |
Bernard, J. M. ve Goodyear, R. K. (2004). Fundamentals of clinical supervision (3rd Ed.). Boston: Pearson Education Inc. Borders, L. D. ve Brown, L.L (2005). The new handbook of counseling supervision. New Jersey: Lahaska Pres. Bradley, L. J. ve Ladany, N. (2001). Counselor supervision: Principles, process, and practice (3rd Ed.). Philadelphia: Taylor & Francis. Campbell, J. M. (2000). Becoming an effective supervisor: A workbook for counselors and psychotherapists. Philadelphia: Taylor and Francis. **Ders kapsamında ek kaynak listesi ve makalerler verilecektir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 2 | 40 | 80 |
Rapor Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 11 | 4 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 12 | 4 | 5 | 4 |