GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401026272019 Psikolojik Ölçme Aracı Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 2 3 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere, farklı alanlarda kullanılan bazı testleri (zeka, kişilik, projektif), ve test geliştirmede kullanılan madde analizini tanıtmak, öğrencileri test geliştirme aşamalarındaki çeşitli ölçme prensipleri ve sorunları hakkında bilgilendirmek ve öğrencilere test geliştirme süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Doç. Dr. T. Oğuz BAŞOKÇU


1 Psikolojinin farklı alanlarında kullanılan test ve ölçeklerin psikometrik özelliklerini değerlendirebilecektir.
2 Eğitim amaçlı kullanılan bir yetenek testi yardımıyla testten elde edilen puanların normlarını oluşturabilecetir.
3 Psikolojik test ve uygulamalarının sahip olması gereken özellikleri listeleyebilecektir.
4 Madde analizi yardımıyla basit test adaptasyonları yapabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT" Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT" İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği"


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması, dönem içerisinde yapılacak uygulamalar hakkında bilgi verilmesi.
2 Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT"
3 Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT"
4 Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT"
5 Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT"
6 Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT"
7 Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT"
8 Arasınav
9 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği"
10 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği"
11 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği"
12 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği"
13 Final Sınavı

Anastasi, A. & Urbina, S. (1997). Psychological Testing. (7th ed.). New Jersey: Prentice-Hall. Weiner, E. A.; Steward, B. J. (1984). Assesing Individuals: Psychological and Educational Tests and Measurements. Boston: Little, Brown and Company. Özgüven, İ. E. (2000). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM yayınları. Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition). ISBN-10: 9780205609895 SPSS programı Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Ankara. Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri için Araştırma Teknikleri. VeGa Yayınları. Ankara. Kline, P. (1991). Intelligence: The Psychometric View (Chapter 2Factor Analysis). Routledge. London. Murphy, K. R. ve Davidshofer, C. O. (2005). Psychological Testing: Principles and Applications. Pearson Education International. New Jersey.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Rapor Hazırlama 4 12 48
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 4 12 48
Ev Ödevi 4 12 48
Toplam İş Yükü (saat) 227

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 1 1 1 4 4
ÖÇ 2 2 1 1 1 2 2
ÖÇ 3 3 1 1 1 3 3
ÖÇ 4 2 1 1 1 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek