GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401026292019 Çok Kültürlü Psikolojik Danışmada Güncel Konular Seçmeli Ders Grubu 2 3 8,00

Doktora


Türkçe


Bu ders ile öğrencilerin çokkültürlü psikolojik danışma kuramları, uygulamaları ve eğitimleri konusunda donanım kazanmaları amaçlanmaktadır


Prof. Dr. D. Yelda KAĞNICI


1 Kültür kavramının temellerini yorumlayabilme
2 Kültürel farklılıkları kavrayabilme
3 Kültür ve psikolojik danışma arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
4 Çokkültürlü psikolojik danışma kuramları bilgisi
5 Çokkültürlü psikolojik danışmada güncel yaklaşımlar bilgisi
6 Çokkültürlü psikolojik danışma müdahalelerini bilme
7 Çokkültürlü psikolojik danışmada eğitim, profesyonel ve etik konuların bilgisi
8 Çağdaş psikolojik danışman rollerini kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kültür tanımı, Kültürel farkındalık, Çokkültürlü psikolojik danışma kuram ve araştırmaları, Çokkültürlü psikolojik danışman eğitimi, Çokkültürlü psikolojik danışman yeterlikleri, sosyal adalet ve haksavunuculuğu, Çokkültürlü psikolojik danışmada etik, Kültürlerarası eğitim programları, Psikolojik danışma kuramlarına kültüre duyarlı bakış açısı, Türkiye’deki kültürler ve psikolojik danışma süreci


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders Planı
2 Kültür Tanımı
3 Türkiye’de Kültürel Çeşitlilik
4 Kültür ve Psikolojik Danışma
5 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramlarının Çokkültürlü Bakış Açısı ile İrdeleme
6 Çokkültürlü Psikolojik Danışma Kuram ve Araştırmaları
7 Çokkültürlü Psikolojik Danışma Yeterlikleri
8 Çağdaş Psikolojik Danışman Rolleri: Sosyal Adalet ve Hak Savunuculuğu
9 Kültürleşme
10 Çokkültürlü Vaka Analizi
11 Çokkültürlü Müdahaleler
12 Çokkültürlü Psikolojik Danışma Uygulamaları
13 Çokkültürlü Psikolojik Danışma Uygulamaları
14 Çokkültürlü Psikolojik Danışman Eğitimi
15 Çokkültürlü Psikolojik Danışman Eğitimi
16 Çokkültürlü Psikolojik Danışmada Etik Konular

Axelson, J. A. (1999). Counseling and development in a multicultural society (3rd Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole Berry, J. W., Poortinga, Y .H., Segall, M. H., & Dasen, P. R. (2002). Cross-cultural psychology: Research and applications (2nd Ed.). Cambridge University Press. Constantantine, M. G., Miville, M. L., & Kindaichi, M. M. (2008). Multicultural competence in counseling psychology practice and training. In S. D. Brown & R. W. Lent (Eds). Handbook of counseling psychology (4th Ed). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Corey, G. (2001). Theory and practice of counseling and psychotherapy (6th Ed). Belmont: Brooks/Cole Ivey, A. E., & Ivey, M. B. (2003). Intentional interviewing and counseling. Facilitating client development in a multicultural society (5th Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Matsumoto, D. (2001). The handbook of culture and psychology. New York: Oxford Univesity Press. Pedersen, P. B., & Ivey, A. (1993). Culture-centered counseling and interviewing skills. A practice guide. London: Praeger Publishers Pope Davis, D. B., Coleman, H. L. K., Liu, W. M. & Toporek, R. L. (Eds)., Handbook of multicultural competencies in counseling and psychology. California: Sage Publications. Sue, D. W., Ivey, A. E., & Pedersen, P. B. (1996). A theory of multicultural counseling and therapy. California: Brooks/Cole Publishing


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 20 5 100
Proje Sunma 10 5 50
Okuma 15 3 45
Toplam İş Yükü (saat) 195

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 4 5
ÖÇ 7 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek