GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401026022021 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Ders 1 2 7,00

Doktora



Bu dersin amacı öğrencilerin; bireyle psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamalarını, bireyle psikolojik danışmanın evrelerine uygun terapötik becerileri sergileyebilmelerini, gerçek danışanlarla yürüttükleri bireyle psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilmelerini, danışana uygun psikolojik danışma müdahalelerinde bulunabilmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. D. Yelda Kağnıcı, Dr. Öğr. Üyesi Barış Yaka


1 Bireyle danışma sürecinde terapötik koşulları sağlayabilme
2 Bireyle psikolojik danışma sürecinde psikolojik danışma becerilerini uygulayabilme
3 Bireyle psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilme
4 Danışana ve soruna uygun psikolojik danışma müdahalesi uygulayabilme
5 psikolojik danışma becerilerini gerçek danışanlarla çalışırken uygulayabilme
6 Bireyle psikolojik danışma yapmaya isteklilik

Birinci Öğretim



[Yok]


Bireyle psikolojik danışma konuları. Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere süpervizyon verilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin yapılandırılması
2 Psikolojik danışma uygulamaları
3 Psikolojik danışma uygulamaları
4 Psikolojik danışma uygulamaları

Acar, N. V. (1994).Terapötik iletişim (Kişilerarası ilişkiler) (2. Baskı). Ankara: Ertem Matbaacılık. Acar, N. V. (2001). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (3. Baskı). Ankara : Nobel. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. Baskı). Ankara: Form Ofset. Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th Ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology. Corey, G. (1995). Theory and practice of group counseling (4th ed.). Pacific Groove, CA: Brooks/Cole. Corey, G.; Corey,M.; Callanan,P. & Russel, J.M. (1992).Group Techniques (2nd ed.). Pacific Groove, CA: Brooks/Cole. Corey, M.S. & Corey, G. (2002). Groups: Process and practice (6th ed.). Pacific Groove : Brooks/Cole. Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pacific Groove: Brooks/Cole. Gazda, G. M. (1989). Group counseling: a developmental approach. (4th ed.) Boston : Allyn & Bacon. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Association. Morganett, R. S. (1990). Skills for living: Group counseling activities for young adolescents. Champaign, IL: Research Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Bireysel Çalışma 15 50
Okuma 15 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 15 50
Bireysel Çalışma 15 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 3 48
Rapor Hazırlama 30 2 60
Rapor Sunma 30 1 30
Bireysel Çalışma 16 2 32
Okuma 15 3 45
Toplam İş Yükü (saat) 215

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 3 2 2 3
ÖÇ 2 4 5 5 2 4 3
ÖÇ 3 4 5 5 2 4 3
ÖÇ 4 4 5 4 2 4 3
ÖÇ 5 4 5 5 2 4 3
ÖÇ 6 5 5 5 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek