Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204036142019 | Tarihsel Sosyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Tarih ve Sosyoloji disiplinleri arasında oluşabilecek daha güçlü diyaloğun koşullarının gösterilmesi. Bu alanda yapılan çalışmalar ev temel perspektiflerin tanıtılması. Devlet, sınıf, iktidar gibi olguların farklı boyutlu indirgenemez doğasına ışık tutulması.
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Budak
1 | Tarih ve sosyoloji arasındaki farklardan ziyade verimli işbirliğinin önemine odaklanmanın önemini kavramak |
2 | Tarihsel Sosyoloji'nin alanı, sorunları, yöntemi ve diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında bilgi edinmek. |
3 | Karşılaştırmalı tarihsel toplumsal çözümlemeler yapabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Modern devlet ve onun siyasal, ekonomik ve ideolojik oluşumunun izlerini süren tarihsel sosyolojik çalışmaların incelenmesi. Sosyal bilimler alanında ortaya çıkan bazı temel yöntemsel tartışmaların tarihsel sosyoloji disiplinine etkisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | ||
2 | Tarihsel Sosyoloji'de teori ve metod | ||
3 | Tarihsel olguları sistematik ve teorik olarak açıklama imkanı | ||
4 | Tarihin çeşitliliği, Tarihsel aktörlerle iletişim; tarihi yeniden yazmak mümkün mü? | ||
5 | Marc Bloch, Fernand Braudel ve Karl. Polanyi'nin tarihsel toplumsal çözümlemeleri. | ||
6 | Immanuel Wallerstein, Charles Tilly, Perry Anderson, Barrington Moore ve E.P. Thompson'un tarihsel toplumsal çalışmaları | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Tarihsel sosyolojinin bize kazandırdıkları olay ile olgu, ampirik tarih ile teori arasındaki verimli işbirliğinin sonuçları | ||
9 | Annales ve Braudel ve Febvre'in çalışmaları | ||
10 | Annales, Ömer Lütfi Barkan ve Halil İnalcık | ||
11 | 20. yy. da tarihsel sosyolojik çalışmalar ve sosyal bilime kattıkları | ||
12 | 20. yy. da tarihsel sosyolojik çalışmalar ve sosyal bilime kattıkları | ||
13 | March Bloch'tan Perry Anderson'a tarihsel sosyolojinin belli başlı gündemleri | ||
14 | March Bloch'tan Perry Anderson'a tarihsel sosyolojinin belli başlı gündemleri | ||
15 | Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Elizabeth Özdalga (ed) (2011) Tarihsel Sosyoloji, Doğu-Batı Yayınları Theda Skocpol (2014) Tarihsel Sosyoloji / Bloch'tan Wallerstein'a Görüşler ve Yöntemler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Ferdan Ergut, Ayşen Uysal (2013), Tarihsel Sosyoloji: Stratejiler, Sorunsallar, Paradigmalar, Dipnot Yayınları Charles Tilly (2001), Zor, Sermaye ve Avrupa Devletlerinin Oluşumu, İmge Kitabevi Barrington Moore Jr. (2012), Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri, İmge Kitabevi Yayınları Theda Skocpol (2004), Devletler ve Toplumsal Devrimler, İmge Kitabevi Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |