GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204036572019 Kalkınma Kuramlarının Evrimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu derste, gerek geçmişteki gerekse günümüzdeki kalkınma kuramlarını, politikalarını ve stratejileri analiz edilecektir. Özellikle, kalkınma olgusuna yüklenen anlamın, kalkınmışlık kriterlerinin ve dolayısıyla kalkınma politikalarının zaman içindeki değişen görünümünü paradigmatik bir bakış açısı içinde ele alınacaktır. Ayrıca çeşitli ülke örneklerinin kalkınma süreçleri üzerinde durulacaktır.


Prof. Dr. Ayten Ayşen Kaya


1 Paradigma kavramını analiz edebilme.
2 Kalkınma paradigmaları arasındaki farkları analiz edebilme.
3 Sürdürülebilir insani kalkınma paradigmasını analiz edebilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu kapsamda konular dört ana tema etrafında ele alınacaktır: (i)Uluslararası ölçekte kalkınmışlık açısından ülkeler nasıl sınıflanmaktadır, sınıflamaya konu olan kriterler ve değişkenler nelerdir. (ii)Geleneksel kalkınma kuramları ve politikaların (yapısalcı kalkınma ve neo liberal kalkınma yaklaşımları) nın analizi (iii)Sermaye kavramı ve ekonomik büyüme ve sermaye birikimini kaynakları. Geleneksel ve çağdaş ekonomik büyüme yaklaşımları (iv) Çağdaş kalkınma yaklaşımı olarak sürdürülebilir insani kalkınmanın analizi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bağımlılık paradigması
2 Neoliberal kalkınma paradigması
3 Sürdürülebilir insani kalkınma paradigması
4 Sürdürülebilir insani kalkınma paradigması
5 Fordizm ve Post-Fordizm
6 Küreselleşme dinamikleri
7 Ara Sınav
8 Esnek uzmanlaşma ve network paradigması
9 İlerlemeci ekonomi ve kalkınma
10 Finansal durgunluk ve istikrar politikaları
11 Finansal durgunluk ve istikrar politikaları
12 Devletin iktisadi kalkınmadaki rolü
13 Devletin iktisadi kalkınmadaki rolü
14 Etik kalkınma tartışmaları
15 Final Sınavı
16 Bağımlılık paradigması

• - Dutt A. Krishna ve J. Ross (2008) International Handbook of Development Economics,(ed) UK Edwatrd Alger • Rapley, John (2007) Understanding Development, UCSAC, Librar. of Congress • UNDP United Nations Development Programme, www.undp.org • ILO: International Labor Organizaiton, www.ilo.org • UNCTAD: UNCTAD-United Nations Conference on Trade and Development • Weil, David (2005) Economic Growth, New York: Pearson–Addison Wesley


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Ev Ödevi 16 3 48
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 5
ÖÇ 3 3 5 5 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek