Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204036572019 | Kalkınma Kuramlarının Evrimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu derste, gerek geçmişteki gerekse günümüzdeki kalkınma kuramlarını, politikalarını ve stratejileri analiz edilecektir. Özellikle, kalkınma olgusuna yüklenen anlamın, kalkınmışlık kriterlerinin ve dolayısıyla kalkınma politikalarının zaman içindeki değişen görünümünü paradigmatik bir bakış açısı içinde ele alınacaktır. Ayrıca çeşitli ülke örneklerinin kalkınma süreçleri üzerinde durulacaktır.
Prof. Dr. Ayten Ayşen Kaya
1 | Paradigma kavramını analiz edebilme. |
2 | Kalkınma paradigmaları arasındaki farkları analiz edebilme. |
3 | Sürdürülebilir insani kalkınma paradigmasını analiz edebilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu kapsamda konular dört ana tema etrafında ele alınacaktır: (i)Uluslararası ölçekte kalkınmışlık açısından ülkeler nasıl sınıflanmaktadır, sınıflamaya konu olan kriterler ve değişkenler nelerdir. (ii)Geleneksel kalkınma kuramları ve politikaların (yapısalcı kalkınma ve neo liberal kalkınma yaklaşımları) nın analizi (iii)Sermaye kavramı ve ekonomik büyüme ve sermaye birikimini kaynakları. Geleneksel ve çağdaş ekonomik büyüme yaklaşımları (iv) Çağdaş kalkınma yaklaşımı olarak sürdürülebilir insani kalkınmanın analizi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bağımlılık paradigması | ||
2 | Neoliberal kalkınma paradigması | ||
3 | Sürdürülebilir insani kalkınma paradigması | ||
4 | Sürdürülebilir insani kalkınma paradigması | ||
5 | Fordizm ve Post-Fordizm | ||
6 | Küreselleşme dinamikleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Esnek uzmanlaşma ve network paradigması | ||
9 | İlerlemeci ekonomi ve kalkınma | ||
10 | Finansal durgunluk ve istikrar politikaları | ||
11 | Finansal durgunluk ve istikrar politikaları | ||
12 | Devletin iktisadi kalkınmadaki rolü | ||
13 | Devletin iktisadi kalkınmadaki rolü | ||
14 | Etik kalkınma tartışmaları | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 | Bağımlılık paradigması |
• - Dutt A. Krishna ve J. Ross (2008) International Handbook of Development Economics,(ed) UK Edwatrd Alger • Rapley, John (2007) Understanding Development, UCSAC, Librar. of Congress • UNDP United Nations Development Programme, www.undp.org • ILO: International Labor Organizaiton, www.ilo.org • UNCTAD: UNCTAD-United Nations Conference on Trade and Development • Weil, David (2005) Economic Growth, New York: Pearson–Addison Wesley
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |