Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9230025282020 | Çeviribilim ve Yeni Medya | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, yeni medya ile birlikte gelişen iş akış biçimlerini, yaratıcı endüstrileri, üretim ve dağıtım kanallarını ve bunların çeviri ve yerelleştirme sektörlerine olan etkisini değerlendirmek ve bu yeni kavramların çeviri araştırmalarında konumunu betimlemektir.
Prof. Dr. Mehmet Tahir ÖNCÜ
1 | Çeviribilimde kuram uygulama ilişkisini irdelemek |
2 | Yeni Medya ilişkin kavramlara aşinalık sağlamak |
3 | Yeni Medya ve Çeviri ilişkisini uygulamalı olarak öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yerelleştirme, yerlileştirme, küreselleşme, yeni medya, yaratıcı endüstriler, üretici-tüketici
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Teknik Metin Çevirisi ve Terimce | ||
3 | Teknik Metin Çevirisi ve Terimce | ||
4 | Teknik Metin Çevirisi ve Terimce | ||
5 | Teknik Metin Çevirisi ve Terimce | ||
6 | Teknik Metin Çevirisi ve Terimce | ||
7 | Teknik Metin Çevirisi ve Terimce | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
10 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
11 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
12 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
13 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
14 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
15 | Katılımcı sunumları ve tartışma | ||
16 | Final Sınavı |
DUNNE, K. J.( ed). (2006): Perspectives On Localization . Amsterdam: John Benjamins. ESSELINK, B. (2000): A Practical Guide to Localization . Amsterdam: John Benjamins. O'HAGAN, M., ASHWORTH, D.(2002): Translation-Mediated Communication In a Digital World: Facing the Challenges of Globalization and Localization . Multilingual Matters. PYM, A. (2004). The Moving Text : Localization, Translation, and Distribution . Amsterdam : John Benjamins. TURKLE, S. (1995). Life on the screen: Identity in the age of the Internet. New York, NY: Simon and Schuster. BOLTER, J. D., & Grusin, R. (1999). Remediation: Understanding new media. Cambridge, MA: The MIT Press. MCLUHAN, H. M. (1964). Understanding media: The extensions of man. Cambridge, MA: The MIT Press. SCHÖN, D. A. (1987). Educating the reflective practitioner. San Francisco, CA: Jossey-Bass Inc.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 8 | 64 |
Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 |