GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206016372022 Müzik Sosyolojisi (Kültürlerarası "Akış") Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği geleneğinde yaratıcı, icracı (yaratıcı-icracı, aktarıcı-icracı), dinleyici açısından incelenip icra mekanı, zaman, siyasi ve politik koşullar bağlamında inceleyip, tanımlayabilmek. Küreselleşme sürecinde iletişim aracı olarak müzik, kültürlerarası akışın müziğe yanıtsamalarının toplumsal statü, toplumsal roller, toplumsal kimlik, toplumsal cinsiyet gibi açılardan incelenmesi. Popüler müziğin sosyolojik kavramlar çerçevesinde tartışılması


Doç. Dr. Esin de Thorpe Millard


1 I- Sosyolojinin yöntemleriyle müziği araştırabilme,
2 II- Sosyolojinin yöntemleriyle müzik yazıları yazabilme,
3 III- Sosyolojik açıdan yaratıcı-icracı-dinleyici rolleri doğrultusunda analitik yaklaşım gerçekleştirebilme
4 IV- Türk Müziği alanında müzik sosyolojisine ait kavramları değerlendirebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Müzik sosyolojisinde temel yaklaşımlar, temalar, tartışmalar; tarihsel perspektif içinde karşılaştırmalı müzik sosyolojisi incelemeleri; müzikte anlam, müzik ve kimlik, sosyo-müzikal grupların yapısı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk Müziğine müzik sosyolojisi açısından tarihsel perspektifle incelenmesi
2 Osmanlı Müziğinin Sosyolojisi
3 Türk Müziği geleneğinde “yaratıcı” rolünün zaman, mekan, siyasi ve politik koşullar çerçevesinde incelenmesi
4 Türk Müziği geleneğinde “icracı” rolünün zaman, mekan, siyasi ve politik koşullar çerçevesinde incelenmesi
5 Türk Müziği geleneğinde “dinleyici” rolünün zaman, mekan, siyasi ve politik koşullar çerçevesinde incelenmesi
6 Türk Müziği geleneğinde “yaratıcı-icracı” ve “aktarıcı-icraci” rollerinin zaman, mekan, siyasi ve politik koşullar çerçevesinde incelenmesi ve tanımlanması
7 Türk Müziğinde toplumsal Kimlik, toplumsal cinsiyet kavramları
8 Ara sınav.
9 Küreselleşme sürecinde iletişim aracı olarak müzik
10 Kültürlerarası akışın müziğe yanıtsamaları
11 Kültürel kimlik ve küresel süreç
12 Küreselleşme sürecinde Medya ve Müzik
13 Müzik sosyolojisi açısından müzik kurumlarında hiyerarşik düzen
14 Müzik Sosyolojisi bağlamında sponsorluk
15 Devlet Korumacılığı ve Müzik
16 Final Sınavı

Adorno, Theodor. Introduction to the Sociology of Music, London: Continuum International Publishing Group. 1989 Aksoy Bülent, Avrupalı Gezginlerin Gözüyle Osmanlılarda Musiki, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2003. Aktan Coşkun Can, Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, Çizgi Kitabevi, Konya, 2003. Behar Cem, Ottoman Musical Tradition, History of Turkey, Cilt III, Cambridge University Press, 2006. Giddens Anthony, Sociology, Polity Press, UK/USA, 2006. Günay Edip, Müzik Sosyolojisi, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2006. Kaplan Ayten, Kültürel Müzikoloji, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2008. Küçük Mehmet, Modernite-Postmodernite, Say Yayınları, İstanbul, 2011. Lull James, Popüler Müzik ve İletişim, (Çev: Turgut İblağ), Kitap Matbaacılık, İstanbul, 2000. Sanlı Leyla, Politik Kültür ve Toplumsal Hareketler, Alan Yayıncılık, İstanbul, 2005. Tutal Nilgün, Küreselleşme-İletişim-Kültürlerarasılık, Kırmızı Yayıncılık, İstanbul, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 8 3 24
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Gözlem 8 2 16
Alan Çalışması 7 2 14
Rapor Hazırlama 5 2 10
Rapor Sunma 3 2 6
Proje Hazırlama 5 2 10
Proje Sunma 5 2 10
Proje Tasarımı /Yönetimi 5 2 10
Makale Kritik Etme 8 2 16
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 12 1 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Rapor 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek