Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206016412022 | Türk Müziği Organolojisi (Gelişim) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrenciye Türk Müziğinin tarihsel gelişim süreci içerisinde Çalgıların oluşumu ve gelişimini araştırıp öğrenme sonucunda edindiği bilgileri muhakeme edebilme becerisi kazandırmak.
Doç.Dr. Ali Maruf ALASKAN
1 | 1 Organoloji kavramını öğrenme |
2 | Çalgıların tarihsel gelişimini öğrenme |
3 | Türk Müziğinde Kullanılan Çalgıları tanıma |
4 | Çalgıların gruplandırılmasını öğrenme |
5 | Değişen müzik anlayışlarına göre çalgılarda gözlenen değişimleri anlama öğrenme |
6 | İcracı –Çalgı yapımcı ilişkilerinin çalgıların gelişimi üzerindeki etkilerini araştırıp öğrenme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Organolojiye giriş ve Türk müziği organolojisi. Türk Müziğinde kullanılan çalgıların geçmişten günümüze tarihsel gelişimi. Gelişen dünya koşullarına bağlı olarak çalgıların geçirdiği değişimler ve müzikle etkileşimi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması | ||
2 | Ders içeriğine yönelik kaynak tespiti | ||
3 | Alan araştırması | ||
4 | Kaynakların araştırılması ve incelenmesi | ||
5 | Kaynakların değerlendirilmesi | ||
6 | kaynakların değerlendirilmesi | ||
7 | kaynakların değerlendirilmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çalgıları oluşum ve tarihsel Gelişim Sürecine Göre İnceleme. | ||
10 | Çalgıları oluşum ve tarihsel Gelişim Sürecine Göre İnceleme. | ||
11 | Çalgıları Tarihsel Gelişim Sürecine Göre Gruplandırma | ||
12 | Çalgıların Gelişim Sürecine Göre Müzikle Etkileşiminin tartışılması. | ||
13 | Çalgıların Gelişim Sürecine çalgı icracılarının ve Çalgıyapımcılığın Etkileri | ||
14 | Çalgı yapımcılığı ve yapımcıları ile ilgili Alan araştırması | ||
15 | sunum | ||
16 | Final |
1.Kütüphane ve İnternetten konu ile ilgili kitap, dergi, makale, gazete vb. yayınlar. 2.Kaynak kişiler. Assessments Sadi Yaver ATAMAN: Anadolu Halk Sazları, İstanbul 1938. M. Ragıp GAZİMİHAL: Asya ve Anadolu Kaynaklarında Iklığ, Ankara 1958. Hedwig USBECK: Türklerde Musıki Aletleri, Musıki Mecmuası, yıl 22,s.252 s.25-27 kasım 1969,aralık, 1969 M. Ragıp GAZİMİHAL: Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Ankara 1975. Laurence PİCKEN: Türk Halk Müziği Çalgıları, London 1975. Mehmet ÖZBEK, Ertuğrul BAYRAKTAR, Muammer SUN, Erdal TUĞCULAR, Burhan ÖNDER, Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi, Ankara 1989 Bahaeddin ÖGEL: Türk Kültür Tarihine Giriş, Cilt 9, Ankara 1991. Cafer AÇIN, Enstruman Bilimi, İstanbul1994, Organoloji İstanbul1995 Henry George FARMER: Onyedinci Yüzyılda Türk Çalgıları, Çeviri: M. İlhami Gökçen, Ankara 1999. Barz, Gregory, and Timothy Cooley, eds. 2008. Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. Bates, Eliot. 2011. Music in Turkey: Experiencing Music, Expressing Culture. New York: Oxford University Press. 2008. Hikaye: Turkish Folk Romance as Performance Art. Bloomington: Indiana University Press. Çolakoğlu, Gözde. 2008. “Anadolu’dan Balkanlara Armudi Biçimindeki Kemençeler: Tarih, Teknik ve Geleneksel İcrasına İlişkin Karşılaştırmalı Bir Analiz” (Pear-shaped kemençes from Anatolia to the Balkans: a comparative analysis of history, technique, and traditional performance connections). Ph.D. Dissertation, Istanbul Technical University. 2010. Th e New Guitarscape in Critical Th eory: Cultural Practice and Musical Performance. Farnham: Ashgate. Sachs, Curt. 1962. Th e Wellsprings of Music. Th e Hague: Martinus Nijhoff . Soydaş, Emin. 2007. “Osmanlı Sarayında Çalgılar” (Instruments in the Ottoman Court). Ph.D. Dissertation, Istanbul Technical University. Woodward, Ian. 2009. “Material Culture and Narrative: Fusing Myth, Materiality, and Meaning.” In Material Culture and Technology in Everyday Life: Ethnographic Approaches, edited by Phillip Vannini, 59–72. New York: Peter Lang. Wright, John. 1972. “Another look into the organology of the Jew’s harp.” Brussels Museum of Musical Instruments Bulletin 2: 51-9. von Hornbostel, Erich M., and Curt Sachs. 1961. “Classification of Musical Instruments: Translated from the Original German by Anthony Baines and Klaus P. Wachsmann.” The Galpin Society Journal 14: 3-29.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Gezisi | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 |