Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206016262022 | Türk Müziği Tarihi Kaynakları (16. Yy. Öncesi) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Türk Müziği Tarihinin geçmişten günümüze değin gelişimi ve değişimi.
Doç. Dr. Özgen KÜÇÜKGÖKÇE
1 | Türk müziği bileşenlerini tarihçi bakış açısıyla ele alma yeterliği. |
2 | Türk müziği bileşenlerini tarihçi bakış açısıyla ele alma yeterliği. |
3 | Bilimsel araştırma yöntemlerini uygun şekilde kullanma becerisi. |
4 | Türk müziği yaratmalarının süreç, yapı, işlev ve üslup özelliklerini analitik olarak değerlendirme yeterliği. |
5 | Müziksel görüngüleri sosyal, kültürel ve antroplojik çerçevede yorumlayabilme. |
6 | Müziği yönlendiren toplumsal dinamikleri saptayabilme ve değerlendirebilme. |
7 | Müzik alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk müziği tarihi oluşum, gelişim ve doruk dönemlerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgiler, Türk müziği tarihine giriş. | ||
2 | Türk müziği tarihinin dönemleri ve açıklamaları, oluşum döneminde birinci evreye giriş, Sümerlerde müzik. | ||
3 | Eski Mısır’da, eski Çin’de, eski Hindistan’da ve eski Yunan’da müzik. | ||
4 | Oluşum döneminde ikinci evre, ilk Türkler ve Hunlarda, Avarlar ve Göktürklerde müzik. | ||
5 | Uygurlarda müzik, Türklerin İslamlaşması ve El-Kindi | ||
6 | Oluşum döneminde üçüncü evre ve bu evredeki türler. Farabi ve İbni Sina | ||
7 | Safiyüddin ve Kitab’ül-Edvar’ı. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Oluşum döneminde, dördüncü evre, Maragalı Abdülkadir, Ahmedoğlu Şükrullah ve dönemin diğer edvar yazarları | ||
10 | Gelişim dönemi. Fatih Sultan Mehmet, II. Bayezid, Sultan Korkut, Behram Ağa, Hasan Can Çelebi | ||
11 | II. Gazi Giray Han, Şah Murat Aşık Ali Paşa, Hatipzakiri Hasan Efendi, Benli Hasan Ağa | ||
12 | Ali Ufki, Tanburi Angeliki, Hafız Post, Kantemiroğlu, Reftar Kalfa, Nayi Osman Dede | ||
13 | Köroğlu, Karacaoğlun, Kazak Abdal ve Kuloğlu. Doruk Dönemi. Zaharya, Tanburi Mustafa Çavuş, Şeyh’ül İslam Esad Efendi | ||
14 | Müstakimzade, Kemani Hızır Ağa, Mustafa Kevseri, Hekimbaşı Abdülaziz Efendi, Vardakosta Ahmet Ağa, Hekimbaşı Gevrekzade Hafız Hasan, Sadullah Ağa. | ||
15 | Şeyh Ali Nutki Dede, III. Selim, Dilhayat Kalfa, Abdülbaki Nasır Dede, Hamparsum | ||
16 | Final |
İhsan Akıner, “Müzik Tarihimize Umumi Bakış (1-9), Türk Musiki Dergisi. Nazmi Özalp, Türk Musikisi Tarihi I-II, İstanbul, 2000. Onur Akdoğu, “Türk Müziği Tarihi”, İzmir’den Anadolu’ya, Sayı: 1-8, İzmir, 1998.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 6 | 5 | 30 |
Soru-Yanıt | 8 | 5 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 |