GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036052020 Madde Tepki Kuramı Ders 1 1 6,00

Doktora



Test geliştirmede kullanılan kuramların özelliklerini ve birbirlerinden farklılıklarını ayırt edebilecek; madde tepki kuramına dayalı modelleri kavrayacak ve bu modellere dayalı uygulamaları test geliştirmede kullanabileceklerdir.


Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN


1 Klasik test kuramı ve madde tepki kuramının ayırt edici özelliklerini açıklar.
2 Madde tepki kuramının modellerinin özelliklerini açıklar ve her birinin kullanılabileceği durumları ayırt eder.
3 Madde tepki kuramına dayalı uygulamaları bilir ve test geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kullanır.
4 Madde tepki kuramı ve uygulamaları ile ilgili var olan yazılımları etkili bir biçimde kullanır ve bu konudaki gelişmeleri izler.

Birinci Öğretim



[Yok]


Klasik test kuramı ile madde tepki kuramının karşılaştırılması; madde tepki kuramı modelleri, iki kategorili cevap modelleri; çok kategorili cevap modelleri, yeteneğin kestirilmesi; madde ve test bilgi fonksiyonu; model-veri uyumunun incelenmesi; madde tepki kuramına dayalı uygulamalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 KTT ve MTK’nın Tanıtımı
2 Madde tepki kuramının varsayımları ve madde karakteristik eğrisi
3 Bir, iki ve üç parametreli lojistik modeller
4 Çok kategorili tepki modelleri
5 Yeteneğin kestirilmesinde kullanılan ölçekler
6 MTK ile yeteneğin kestirilmesi
7 Madde ve test bilgi fonksiyonları
8 Ara sınav
9 Model-veri uyumu
10 Test eşitleme
11 Değişen madde fonksiyonu
12 Bilgisayarda bireyselleştirilmiş testler
13 Bilog MG programı ile MTK çalışmaları
14 Parscale programı ile MTK çalışmaları
15 Multilog MG ile MTK çalışmaları
16 Final sınavı

Hambelton, R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Önerilen Kaynaklar: Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers. Lord, M.F. (1980). Applications of Item Response Theory to Practical Testing Problems. Hillsdale, NJ: Erlbaum.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 14 15
Uygulama/Pratik 2 15
Proje Hazırlama 1 20
Makale Kritik Etme 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 70
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 30


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 14 3 42
Proje Hazırlama 6 5 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Ev Ödevi 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 195

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 5 3 5 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 5 4 3 5 4
ÖÇ 2 5 3 5 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 5 4 3 5 4
ÖÇ 3 5 3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 5 4 2 5 4
ÖÇ 4 5 3 5 3 5 5 4 5 5 5 5 4 4 5 3 4 5 5 4 2 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek