[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9401036052020 | Madde Tepki Kuramı | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
[Doktora]
Test geliştirmede kullanılan kuramların özelliklerini ve birbirlerinden farklılıklarını ayırt edebilecek; madde tepki kuramına dayalı modelleri kavrayacak ve bu modellere dayalı uygulamaları test geliştirmede kullanabileceklerdir.
Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN
1 | Klasik test kuramı ve madde tepki kuramının ayırt edici özelliklerini açıklar. |
2 | Madde tepki kuramının modellerinin özelliklerini açıklar ve her birinin kullanılabileceği durumları ayırt eder. |
3 | Madde tepki kuramına dayalı uygulamaları bilir ve test geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kullanır. |
4 | Madde tepki kuramı ve uygulamaları ile ilgili var olan yazılımları etkili bir biçimde kullanır ve bu konudaki gelişmeleri izler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Klasik test kuramı ile madde tepki kuramının karşılaştırılması; madde tepki kuramı modelleri, iki kategorili cevap modelleri; çok kategorili cevap modelleri, yeteneğin kestirilmesi; madde ve test bilgi fonksiyonu; model-veri uyumunun incelenmesi; madde tepki kuramına dayalı uygulamalar
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | KTT ve MTK’nın Tanıtımı | ||
2 | Madde tepki kuramının varsayımları ve madde karakteristik eğrisi | ||
3 | Bir, iki ve üç parametreli lojistik modeller | ||
4 | Çok kategorili tepki modelleri | ||
5 | Yeteneğin kestirilmesinde kullanılan ölçekler | ||
6 | MTK ile yeteneğin kestirilmesi | ||
7 | Madde ve test bilgi fonksiyonları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Model-veri uyumu | ||
10 | Test eşitleme | ||
11 | Değişen madde fonksiyonu | ||
12 | Bilgisayarda bireyselleştirilmiş testler | ||
13 | Bilog MG programı ile MTK çalışmaları | ||
14 | Parscale programı ile MTK çalışmaları | ||
15 | Multilog MG ile MTK çalışmaları | ||
16 | Final sınavı |
Hambelton, R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Önerilen Kaynaklar: Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers. Lord, M.F. (1980). Applications of Item Response Theory to Practical Testing Problems. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 15 |
Uygulama/Pratik | 2 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
[ToplamIsYuku] | 195 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |