Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401036052020 | Madde Tepki Kuramı | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Test geliştirmede kullanılan kuramların özelliklerini ve birbirlerinden farklılıklarını ayırt edebilecek; madde tepki kuramına dayalı modelleri kavrayacak ve bu modellere dayalı uygulamaları test geliştirmede kullanabileceklerdir.
Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN
1 | Klasik test kuramı ve madde tepki kuramının ayırt edici özelliklerini açıklar. |
2 | Madde tepki kuramının modellerinin özelliklerini açıklar ve her birinin kullanılabileceği durumları ayırt eder. |
3 | Madde tepki kuramına dayalı uygulamaları bilir ve test geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kullanır. |
4 | Madde tepki kuramı ve uygulamaları ile ilgili var olan yazılımları etkili bir biçimde kullanır ve bu konudaki gelişmeleri izler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Klasik test kuramı ile madde tepki kuramının karşılaştırılması; madde tepki kuramı modelleri, iki kategorili cevap modelleri; çok kategorili cevap modelleri, yeteneğin kestirilmesi; madde ve test bilgi fonksiyonu; model-veri uyumunun incelenmesi; madde tepki kuramına dayalı uygulamalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | KTT ve MTK’nın Tanıtımı | ||
2 | Madde tepki kuramının varsayımları ve madde karakteristik eğrisi | ||
3 | Bir, iki ve üç parametreli lojistik modeller | ||
4 | Çok kategorili tepki modelleri | ||
5 | Yeteneğin kestirilmesinde kullanılan ölçekler | ||
6 | MTK ile yeteneğin kestirilmesi | ||
7 | Madde ve test bilgi fonksiyonları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Model-veri uyumu | ||
10 | Test eşitleme | ||
11 | Değişen madde fonksiyonu | ||
12 | Bilgisayarda bireyselleştirilmiş testler | ||
13 | Bilog MG programı ile MTK çalışmaları | ||
14 | Parscale programı ile MTK çalışmaları | ||
15 | Multilog MG ile MTK çalışmaları | ||
16 | Final sınavı |
Hambelton, R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Önerilen Kaynaklar: Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers. Lord, M.F. (1980). Applications of Item Response Theory to Practical Testing Problems. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 15 |
Uygulama/Pratik | 2 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |