| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9401036052020 | Madde Tepki Kuramı | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Test geliştirmede kullanılan kuramların özelliklerini ve birbirlerinden farklılıklarını ayırt edebilecek; madde tepki kuramına dayalı modelleri kavrayacak ve bu modellere dayalı uygulamaları test geliştirmede kullanabileceklerdir.
Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN
| 1 | Klasik test kuramı ve madde tepki kuramının ayırt edici özelliklerini açıklar. |
| 2 | Madde tepki kuramının modellerinin özelliklerini açıklar ve her birinin kullanılabileceği durumları ayırt eder. |
| 3 | Madde tepki kuramına dayalı uygulamaları bilir ve test geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kullanır. |
| 4 | Madde tepki kuramı ve uygulamaları ile ilgili var olan yazılımları etkili bir biçimde kullanır ve bu konudaki gelişmeleri izler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Klasik test kuramı ile madde tepki kuramının karşılaştırılması; madde tepki kuramı modelleri, iki kategorili cevap modelleri; çok kategorili cevap modelleri, yeteneğin kestirilmesi; madde ve test bilgi fonksiyonu; model-veri uyumunun incelenmesi; madde tepki kuramına dayalı uygulamalar
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | KTT ve MTK’nın Tanıtımı | ||
| 2 | Madde tepki kuramının varsayımları ve madde karakteristik eğrisi | ||
| 3 | Bir, iki ve üç parametreli lojistik modeller | ||
| 4 | Çok kategorili tepki modelleri | ||
| 5 | Yeteneğin kestirilmesinde kullanılan ölçekler | ||
| 6 | MTK ile yeteneğin kestirilmesi | ||
| 7 | Madde ve test bilgi fonksiyonları | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Model-veri uyumu | ||
| 10 | Test eşitleme | ||
| 11 | Değişen madde fonksiyonu | ||
| 12 | Bilgisayarda bireyselleştirilmiş testler | ||
| 13 | Bilog MG programı ile MTK çalışmaları | ||
| 14 | Parscale programı ile MTK çalışmaları | ||
| 15 | Multilog MG ile MTK çalışmaları | ||
| 16 | Final sınavı |
Hambelton, R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Önerilen Kaynaklar: Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers. Lord, M.F. (1980). Applications of Item Response Theory to Practical Testing Problems. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Derse Katılım | 14 | 15 |
| Uygulama/Pratik | 2 | 15 |
| Proje Hazırlama | 1 | 20 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 195 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
| ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
| ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
| ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |