GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036072020 Nicel Eğitim Araştırmalarında R Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Eğitim araştırmalarında kullanılan temel nicel desenlerle toplanan verileri R programı ile desenlerin varsayımlarını dikkate alarak çözümleyebilmek.


Doç. Dr. Burak AYDIN


1 İki ortalamanın karşılaştırıldığı desenleri varsayımları dikkate alarak çözümler ve gerekli görselleştirmeleri yapabilir.
2 İkiden daha fazla ortalamanın karşılaştırıldığı basit desenleri varsayımları dikkate alarak çözümler ve gerekli görselleştirmeleri yapabilir.
3 İki değişkenin arasındaki doğrusal ilişkinin araştırıldığı desenleri varsayımları dikkate alarak çözümler ve gerekli görselleştirmeleri yapabilir.
4 Sürekli değişkenler ile bir bağımlı ve birden fazla bağımsız değişkenin bulunduğu desenleri varsayımları dikkate alarak çözümler ve gerekli görselleştirmeleri yapabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu ders açık kaynak kodlu R programlama dilinin nicel araştırmalarla toplanan verilerin çözümlenmesinde nasıl kullanılabileceğinin öğretimini içerir. Ders, R programlama dilinin temel prensiplerinin tanıtımı ile başlar, eğitim araştırmalarında sıklıkla kullanılan t test, ANOVA, korelasyon ve doğrusal regresyon çözümlemelerinin istatistiksel modellerin varsayımlarına uygun olarak tamamlanmasıyla devam eder. Son olarak nicel veri analizlerinde gerekli olan veri düzenlemeleri, görselleştirmeler ve çözümlemelerin tekrarlanabilirliği konuları işlenir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 R fonksiyonları ver veri türleri
3 Veri çekme ve kaydetme
4 Betimsel istatistikler
5 İki ortalamanın karşılaştırılması
6 Bağımsız gruplar ANOVA
7 Bağlı gruplar ANOVA
8 Ara sınav
9 Korelasyon
10 Regresyon- yordayıcı seçimi
11 Regresyon diagnostikleri
12 Veri düzenleme
13 Veri görselleştirme
14 Veri simülasyonu
15 Tekrarlanabilirlik
16 Final

Aydın, B., Algina, J., Leite, W. L., Atılgan, H., (2018) Sosyal Bilimler için R’a Giriş, ANI Yayıncılık, Ankara, ISBN:978-605-170-200-1 (Ücretsiz erişim) Örneklerle R uygulamaları- R by Examples (2019)., Doğan Celal Deha,Doğanay Erdoğan Beyza,Yetişir Mehmet İkbal,İmrol Fatih, ANI Yayınevi, Editör:Celel Deha DOĞAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 514, ISBN:978-605-170-255-1, Türkçe(Kitap Tercümesi), Grolemund, G., & Wickham, H. (2016). R for Data Science. Sebastopol, CA: O’Reilly Media, Inc. Note: (ücretsiz erişim http://r4ds.had.co.nz/.) Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. https://www.personality-project.org/r/book/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Takım/Grup Çalışması 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 4 56
Rapor 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 5 4 1 1 3 1 4 3 1 1 1 5 5 1 3 2 2 2 1 5 3 2
ÖÇ 2 5 4 1 1 3 1 4 4 1 1 1 5 5 1 3 3 3 3 1 5 3 2
ÖÇ 3 5 4 1 1 3 1 4 4 1 1 1 5 5 1 3 3 3 3 1 5 3 3
ÖÇ 4 5 4 1 1 3 1 4 5 1 1 1 5 5 1 4 4 4 4 1 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek