GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036112020 Türk Eğitim Sisteminin Sorunları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora



Bu dersin amacı, öğrencilerin, Türk eğitim sistemini tanıma, analiz etme, sorunları fark etme ve sorunlara çözüm yolları geliştirebilme yeterliklerini arttırmaktır.


Doç.Dr. Nedim Özdemir


1 Dünya’da gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin başlıca eğitim sorunlarını belirleyebilir.
2 Türkiye’de başlıca eğitim sorunlarını inceleyebilir.
3 Belirlediği bir eğitim sorununu araştırabilir

Birinci Öğretim



[Yok]


Eğitimi şekillendiren ekonomik ve sosyal eğilimler, uluslararası politika belgeleri, Türkiye'de eğitimi etkileyen toplumsal güçler ve paydaşlar, ulusal temel politika belgeleri/araçları, eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim ve yükseköğretim, eğitimde nitelik tartışmaları, eğitimde uluslararası boyut, çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm olabilecek yaklaşımlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı ve inceleme alanı
2 Eğitimi şekillendiren ekonomik ve sosyal eğilimler (OECD, 2019 ed.), 21. yy becerileri
3 Uluslararası politika belgeleri ve sorun alanlarının tartışılması
4 Türkiye'de eğitimi etkileyen toplumsal güçler ve paydaşlar
5 Ulusal temel politika belgeleri/araçları ve sorun alanlarının tartışılması
6 Eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi
7 Eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Okul öncesi eğitim, ilkokul ve ortaokul
10 Ortaöğretim
11 Yükseköğretim
12 Eğitimde nitelik tartışmaları
13 Eğitimde nitelik tartışmaları
14 Eğitimde uluslararası boyut
15 Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm olabilecek yaklaşımların tartışılması
16 Final sınavı

ERG (Eğitim Reformu Girişimi) (2019). Eğitim İzleme Raporu 2019. İstanbul. Eurydice (2020). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi (Organisation of the education system in Turkey). Türkçe basılı metin için: Eurydice Türkiye Birimi-MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı). https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en (Erişim tarihi: 18 Haziran 2020). OECD. (2019). Trends Shaping Education 2019, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/trends_edu-2019-en. Özdemir, N., & Yalçın, M. T. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarısı ile okul ve öğrenci düzeyi değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi: İki düzeyli yol analizi. Eğitim ve Bilim, 44(200), 93-116. DOI: 10.15390/EB.2019.8056. TED (Türk Eğitim Derneği / 2007). Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi: Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 14 15
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 2 20
Makale Kritik Etme 1 5
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 70
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 30


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 14 3 42
Proje Hazırlama 6 5 30
Proje Sunma 3 6 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 195

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 1 5 1 1 1 3 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 3 5 4 1
ÖÇ 2 1 5 1 1 1 3 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 3 5 4 1
ÖÇ 3 1 5 1 1 1 3 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 3 5 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek