Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401036112020 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı, öğrencilerin, Türk eğitim sistemini tanıma, analiz etme, sorunları fark etme ve sorunlara çözüm yolları geliştirebilme yeterliklerini arttırmaktır.
Doç.Dr. Nedim Özdemir
1 | Dünya’da gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin başlıca eğitim sorunlarını belirleyebilir. |
2 | Türkiye’de başlıca eğitim sorunlarını inceleyebilir. |
3 | Belirlediği bir eğitim sorununu araştırabilir |
Birinci Öğretim
[Yok]
Eğitimi şekillendiren ekonomik ve sosyal eğilimler, uluslararası politika belgeleri, Türkiye'de eğitimi etkileyen toplumsal güçler ve paydaşlar, ulusal temel politika belgeleri/araçları, eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim ve yükseköğretim, eğitimde nitelik tartışmaları, eğitimde uluslararası boyut, çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm olabilecek yaklaşımlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve inceleme alanı | ||
2 | Eğitimi şekillendiren ekonomik ve sosyal eğilimler (OECD, 2019 ed.), 21. yy becerileri | ||
3 | Uluslararası politika belgeleri ve sorun alanlarının tartışılması | ||
4 | Türkiye'de eğitimi etkileyen toplumsal güçler ve paydaşlar | ||
5 | Ulusal temel politika belgeleri/araçları ve sorun alanlarının tartışılması | ||
6 | Eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi | ||
7 | Eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Okul öncesi eğitim, ilkokul ve ortaokul | ||
10 | Ortaöğretim | ||
11 | Yükseköğretim | ||
12 | Eğitimde nitelik tartışmaları | ||
13 | Eğitimde nitelik tartışmaları | ||
14 | Eğitimde uluslararası boyut | ||
15 | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm olabilecek yaklaşımların tartışılması | ||
16 | Final sınavı |
ERG (Eğitim Reformu Girişimi) (2019). Eğitim İzleme Raporu 2019. İstanbul. Eurydice (2020). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi (Organisation of the education system in Turkey). Türkçe basılı metin için: Eurydice Türkiye Birimi-MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı). https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en (Erişim tarihi: 18 Haziran 2020). OECD. (2019). Trends Shaping Education 2019, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/trends_edu-2019-en. Özdemir, N., & Yalçın, M. T. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarısı ile okul ve öğrenci düzeyi değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi: İki düzeyli yol analizi. Eğitim ve Bilim, 44(200), 93-116. DOI: 10.15390/EB.2019.8056. TED (Türk Eğitim Derneği / 2007). Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi: Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Proje Sunma | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 |