Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401036132020 | Program Geliştirme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Temel kavramlar, eğitim sisteminin özelliklerini kavrayabilme Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklayabilme Program değerlendirme ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi Program değerlendirme modellerini kavrayabilme Program değerlendirme sürecinde izlenen aşamaları açıklayabilme Program değerlendirme sürecinde uygulanan araştırma yöntemlerinin özelliklerini kavrayabilme Bir eğitim programını öğelerine ayırarak değerlendirebilme Program değerlendirmenin eğitimdeki önemini takdir edebilme
Doç. Dr. Gizem Engin
1 | Eğitim sisteminin kuramsal temellerini kavrar. |
2 | Program değerlendirme modellerini kavrar. |
3 | Bir programı öğelerine ayırarak değerlendirir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme. Program geliştirmenin öğeleri arasındaki ilişkileri kavrayabilme. Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme. Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme. Bir eğitim programını belli ölçütler açısından eleştirebilme. İlk, orta ya da yükseköğretim düzeyinde bir program tasarısı hazırlayabilme. Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında oluş. Program Tasarısı, Program Tasarısını Değerlendirmeye Giriş, Değerlendirme Türleri, Program Tasarısını Değerlendirme Yaklaşımları, Program Değerlendirme Modelleri, Program Değerlendirme Yöntemleri, Program Değerlendirmede Kullanılan Araştırma Desenleri, Program Değerlendirme Yönelik Ölçme Araçlarının Hazırlanması ve Kullanılması, Geçerlik ve Güvenirliğin Sağlanması, Verilerin Çözümü ve Yorumlanması, Programın Değerine Yönelik Karar Süreci
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | ||
2 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | ||
3 | Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisi | ||
4 | Program geliştirme yaklaşımları | ||
5 | Program geliştirme yaklaşımları | ||
6 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeler | ||
7 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeler | ||
8 | Değerlendirme Türleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Program Değerlendirme Modelleri | ||
11 | Program Değerlendirme Yöntemleri | ||
12 | Program Değerlendirmede Kullanılan Araştırma Desenleri | ||
13 | Program Değerlendirme Yönelik Ölçme Araçlarının Hazırlanması ve Kullanılması | ||
14 | Verilerin Çözümü ve Yorumlanması | ||
15 | Programın Değerine Yönelik Karar Süreci | ||
16 | Final sınavı |
Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler (Üçüncü Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Bellon, J. J. & Handler, J. R. (1982). Curriculum Development And Evaluation: A Design For Improvement. Dubuque: Kendall/Hunt Pub. Comp. Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Doğan, H. (1996). Analiz ve Program Hazırlama. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 81. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık. Erden, M. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (Second Ed). Newbury Park, California: Sage. Posner, G.J. (1995). Analyzing the Curriculum. New York: Mc Graw Hill, Inc Pratt, D. (1980). Curriculum: Design and Development. San Diego: Harcourt Brace Jovanovich Pub. Yıldırım, Ali ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 15 |
Rapor Hazırlama | 3 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |