Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401036042020 | Ölçekleme ve Ölçek Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Testlerin ölçeklenmesi, geliştirilmesi, uyarlanması ve eşitlenmesi kuram ve uygulamalarında bilgi, beceri ve yetkinlik kazanma
Prof. Dr. Hakan ATILGAN
1 | Ölçekleme türlerinin sayıltılarını ve üstünlüklerini karşılaştırır. |
2 | Farklı ölçekleme yöntemlerine göre bir ölçme aracı geliştirir. |
3 | Farklı desenlere göre test eşitleme yöntemlerini uygular. |
Birinci Öğretim
Ölçme ve değerlendirme
[Yok]
Ölçek türleri, Farklı ölçekleme yöntemlerini kullanma, Çok boyutlu ölçekleme, Ölçek geliştirme, Ölçeklerde çok boyutluluğun incelenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ölçekleme tanıtımı | ||
2 | Ölçek türleri | ||
3 | İkili karşılatılmalarla ölçekleme | ||
4 | Sınıflama yargılarıyla ölçekleme | ||
5 | Mutlak yargılarla ölçekleme | ||
6 | Sıralama yargılarıyla ölçekleme | ||
7 | Çok boyutlu ölçekleme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Testlerde çok boyutluluğun incelenmesi | ||
10 | Test geliştirme süreci | ||
11 | Test uyarlama süreci | ||
12 | Madde analizi teknikleri | ||
13 | Geçerlik ve güvenirlik analizi | ||
14 | Eşitleme desenleri | ||
15 | Eşitleme uygulamaları | ||
16 | Final sınavı |
Dorans, N. J., Pommerich, M. & Holland, P. W. (2007 Eds.). Linking and aligning scores and scales. New York: Springer. Davison, M.L., & Sireci, S.G. (2000). Multidimensional scaling. In H.E.A. Tinsley & S. Brown (Eds.) Handbook of multivariate statistics and mathematical modeling (pp. 325-349). Washington Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme-I. Ankara: Pegem Akademi Hambleton, R.K (1996, April). Guidelines for adapting educational and psychological Tests. Paper presented at the Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education. New York. Hambleton, R. K., Merenda, P., & Spielberger, C. (Eds.). (2005). Adapting educational and psychological tests for cross-cultural assessment. Hillsdale, NJ: Lawrence S. Erlbaum Publishers. Holland, P. W. & Dorans, N. J. (2006). Linking and equating. In R. L. Brennan (Ed.), Educational Measurement (4th ed). New York: Macmillan. Kolen, M. J. (2006). Scaling and norming. In R. L. Brennan (Ed.), Educational Measurement (4th ed). Westport, CT: Praeger. Kruskal, J. B., & Wish, M. (1978). Multidimensional scaling. Newbury Park, CA: Sage
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 15 |
Uygulama/Pratik | 1 | 15 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 |