GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036042020 Ölçekleme ve Ölçek Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Testlerin ölçeklenmesi, geliştirilmesi, uyarlanması ve eşitlenmesi kuram ve uygulamalarında bilgi, beceri ve yetkinlik kazanma


Prof. Dr. Hakan ATILGAN


1 Ölçekleme türlerinin sayıltılarını ve üstünlüklerini karşılaştırır.
2 Farklı ölçekleme yöntemlerine göre bir ölçme aracı geliştirir.
3 Farklı desenlere göre test eşitleme yöntemlerini uygular.

Birinci Öğretim


Ölçme ve değerlendirme


[Yok]


Ölçek türleri, Farklı ölçekleme yöntemlerini kullanma, Çok boyutlu ölçekleme, Ölçek geliştirme, Ölçeklerde çok boyutluluğun incelenmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ölçekleme tanıtımı
2 Ölçek türleri
3 İkili karşılatılmalarla ölçekleme
4 Sınıflama yargılarıyla ölçekleme
5 Mutlak yargılarla ölçekleme
6 Sıralama yargılarıyla ölçekleme
7 Çok boyutlu ölçekleme
8 Ara sınav
9 Testlerde çok boyutluluğun incelenmesi
10 Test geliştirme süreci
11 Test uyarlama süreci
12 Madde analizi teknikleri
13 Geçerlik ve güvenirlik analizi
14 Eşitleme desenleri
15 Eşitleme uygulamaları
16 Final sınavı

Dorans, N. J., Pommerich, M. & Holland, P. W. (2007 Eds.). Linking and aligning scores and scales. New York: Springer. Davison, M.L., & Sireci, S.G. (2000). Multidimensional scaling. In H.E.A. Tinsley & S. Brown (Eds.) Handbook of multivariate statistics and mathematical modeling (pp. 325-349). Washington Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme-I. Ankara: Pegem Akademi Hambleton, R.K (1996, April). Guidelines for adapting educational and psychological Tests. Paper presented at the Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education. New York. Hambleton, R. K., Merenda, P., & Spielberger, C. (Eds.). (2005). Adapting educational and psychological tests for cross-cultural assessment. Hillsdale, NJ: Lawrence S. Erlbaum Publishers. Holland, P. W. & Dorans, N. J. (2006). Linking and equating. In R. L. Brennan (Ed.), Educational Measurement (4th ed). New York: Macmillan. Kolen, M. J. (2006). Scaling and norming. In R. L. Brennan (Ed.), Educational Measurement (4th ed). Westport, CT: Praeger. Kruskal, J. B., & Wish, M. (1978). Multidimensional scaling. Newbury Park, CA: Sage



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 14 15
Uygulama/Pratik 1 15
Proje Hazırlama 2 20
Makale Kritik Etme 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 70
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 30


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 14 3 42
Proje Hazırlama 6 5 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 195

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 5 3 4 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3 3 2 2 2 5
ÖÇ 2 5 3 4 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3 3 2 2 2 5
ÖÇ 3 5 3 4 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3 3 2 2 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek