GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036102020 Rasch Ölçme Kuramı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Öğrenciler sosyal bilimlerde Rasch ölçüm teorisinin temel prensiplerini açıklayabilir; geleneksel test teorisinin ilkelerini Rasch ölçüm teorisi açısından anlayabilir; başarı, bilgi ve tutum değerlendirme araçlarının oluşturulmasındaki maddelerin kalitesini değerlendirmek için çeşitli teşhis araçlarını kullanabilir ve değerlendirme verilerinin analizinde yazılım uygulayabilir.


Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN


1 sosyal bilimlerde Rasch ölçüm teorisinin temel prensiplerini açıklar
2 geleneksel test teorisinin ilkelerini Rasch ölçüm teorisi açısından anlar
3 başarı, bilgi ve tutum değerlendirme araçlarının oluşturulmasındaki maddelerin kalitesini değerlendirmek için çeşitli teşhis araçlarını kullanır
4 değerlendirme verilerinin analizinde yazılım uygular.

Birinci Öğretim



[Yok]


Rasch ölçme kuramının geleneksel test teorisinin hedeflerini nasıl içerdiği, Rasch modellerinde geleneksel güvenilirlik ve güvenilirliğin resmileştirilmesi ve hesaplanması, hem geleneksel hem de modern test teorisinde geçerlilik kavramı, Rasch ölçümünde değişmezlik ve yeterlilik kavramları, Rasch modeline yanıtların uygunluğunu teşhis etmek, ve iki kategorili ve sıralı yanıt kategorileri olan maddeler için Rasch modellerinin incelenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ölçme yaklaşımları ve Rasch çerçevesi
2 Veri dosyası oluşturma ve kayıp veri analizi
3 İki kategorili veriler ile Rasch analizi
4 Korelasyonlar ve lokal uyum istatistikleri
5 İki kategorili verilerde istatistiklerin tahminlenmesi
6 Rasch-Andrich derecelendirme ölçeği modeli
7 Kalite kontrol uyum istatistikleri
8 Ara sınav
9 Kısmi puan modeli
10 Kategori betimleme
11 Güvenirlik ve standart hata
12 Değişen madde fonksiyonu
13 Boyut belirleme ve yerel bağımsızlık
14 Test eşitleme
15 Rasch analiz sonuçlarının raporlaştırılması
16 Final sınavı

Boone, William J. ., Staver John R. and Yale Melissa S. (2014) Rasch Analysis in the Human Sciences. New York:Springer Bond, Trevor G., Christine, M. (2015) Applying the Rasch model: fundamental measurement in the human sciences. New York:Taylor and Francis.Third edition. Wright, B. D. & Stone, M. H. (1979). Best Test Design. Chicago: Mesa Press. Hambelton , R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 14 15
Uygulama/Pratik 2 15
Proje Hazırlama 1 20
Makale Kritik Etme 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 70
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 30


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 14 3 42
Proje Hazırlama 6 5 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 195

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 3 2 1 1 5 1 1 1 1 2 5 1 5 1 5 5 5 5 1 1 5 4
ÖÇ 2 3 2 1 1 5 1 1 1 1 2 5 1 5 1 5 5 5 5 1 1 5 4
ÖÇ 3 3 2 1 1 5 1 1 1 1 2 5 1 5 1 5 5 5 5 1 1 5 4
ÖÇ 4 3 2 1 1 5 1 1 1 1 2 5 1 5 1 5 5 5 5 1 1 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek