Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401036102020 | Rasch Ölçme Kuramı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Öğrenciler sosyal bilimlerde Rasch ölçüm teorisinin temel prensiplerini açıklayabilir; geleneksel test teorisinin ilkelerini Rasch ölçüm teorisi açısından anlayabilir; başarı, bilgi ve tutum değerlendirme araçlarının oluşturulmasındaki maddelerin kalitesini değerlendirmek için çeşitli teşhis araçlarını kullanabilir ve değerlendirme verilerinin analizinde yazılım uygulayabilir.
Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN
1 | sosyal bilimlerde Rasch ölçüm teorisinin temel prensiplerini açıklar |
2 | geleneksel test teorisinin ilkelerini Rasch ölçüm teorisi açısından anlar |
3 | başarı, bilgi ve tutum değerlendirme araçlarının oluşturulmasındaki maddelerin kalitesini değerlendirmek için çeşitli teşhis araçlarını kullanır |
4 | değerlendirme verilerinin analizinde yazılım uygular. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Rasch ölçme kuramının geleneksel test teorisinin hedeflerini nasıl içerdiği, Rasch modellerinde geleneksel güvenilirlik ve güvenilirliğin resmileştirilmesi ve hesaplanması, hem geleneksel hem de modern test teorisinde geçerlilik kavramı, Rasch ölçümünde değişmezlik ve yeterlilik kavramları, Rasch modeline yanıtların uygunluğunu teşhis etmek, ve iki kategorili ve sıralı yanıt kategorileri olan maddeler için Rasch modellerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ölçme yaklaşımları ve Rasch çerçevesi | ||
2 | Veri dosyası oluşturma ve kayıp veri analizi | ||
3 | İki kategorili veriler ile Rasch analizi | ||
4 | Korelasyonlar ve lokal uyum istatistikleri | ||
5 | İki kategorili verilerde istatistiklerin tahminlenmesi | ||
6 | Rasch-Andrich derecelendirme ölçeği modeli | ||
7 | Kalite kontrol uyum istatistikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kısmi puan modeli | ||
10 | Kategori betimleme | ||
11 | Güvenirlik ve standart hata | ||
12 | Değişen madde fonksiyonu | ||
13 | Boyut belirleme ve yerel bağımsızlık | ||
14 | Test eşitleme | ||
15 | Rasch analiz sonuçlarının raporlaştırılması | ||
16 | Final sınavı |
Boone, William J. ., Staver John R. and Yale Melissa S. (2014) Rasch Analysis in the Human Sciences. New York:Springer Bond, Trevor G., Christine, M. (2015) Applying the Rasch model: fundamental measurement in the human sciences. New York:Taylor and Francis.Third edition. Wright, B. D. & Stone, M. H. (1979). Best Test Design. Chicago: Mesa Press. Hambelton , R. K. Ve H. Swaminathan (1984). Item Response Theory: Principles and Applications. Hingham, MA: Kluwer, Nijhoff. Embertson, S. E. ve S. P. Reise (2000). Item Pesponse Theory for Psychologists. Lawrence Erlbaum Assocaties, Publishers.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 15 |
Uygulama/Pratik | 2 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |