Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401036122020 | Eğitim Araştırmalarında Çok Düzeyli Modeller | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Eğitim araştırmalarında kullanılan çok düzeyli modellerin (ÇDM) teorik alt yapısını, bu modellerin çözümlemelerinde kullanılabilecek R ve Mplus betiklerini tanıtmak
Doç.Dr. Burak AYDIN
1 | ÇDM terminolojisini öğrenir |
2 | ÇDM gerektiren araştırmaları tasarlayabilir |
3 | Boylamsal verileri ÇDM ile çözümleyebilir |
4 | ÇDM varsayımlarını test edebilir |
5 | Meta-analiz ve ÇDM ilişkisini kurabilir |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders eğitim araştırmalarda ÇDM kullanılması gereken durumların tanınması ve bu durumlarda geçerli çözümlemelerin nasıl yapılacağı öğretimini içerir. Ders ilk olarak en basit ÇDM ile başlar, bağımsız değişken içermeyen bu modellerle terminolojinin tanıtımı yapılır. Sonrasında modelde yer alan farklı düzeylere bağımsız değişkenlerin eklenmesi ile nispeten daha karmaşık fakat daha gerçekçi olan modellerin tanıtımı, çözümlenmesi ve yorumlanması işlenir. Ders, boylamsal verilerde ve meta-analiz çalışmalarında ÇDM kullanımının gösterilmesi ile tamamlanır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım | ||
2 | Tek düzeyli modellerde hataların bağımsızlığı varsayımı | ||
3 | Rassal kesenli modeller | ||
4 | Rassal eğimli modeller | ||
5 | Hipotez testi ve model inşaası | ||
6 | Etki büyüklüğü /açıklanan varyans | ||
7 | Çok düzeyli modellerin varsayımları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çok düzeyli modelleme gerektiren araştırmaların tasarımı | ||
10 | Ağırlıklandırma | ||
11 | Boylamsal verilerde ÇDM | ||
12 | Çok değişkenli çok düzeyli model | ||
13 | ÇDM ve kategorik bağımlı değişkenler | ||
14 | Üç ve daha çok düzeyli modeller | ||
15 | Meta analyses | ||
16 | Final exam |
Snijders, T. A., & Bosker, R. J. (2011). Multilevel analysis: An introduction to basic and advanced multilevel modeling. Sage. O'Connell, A. A., & McCoach, D. B. (Eds.). (2008). Multilevel modeling of educational data. IAP. Hox, J., & Roberts, J. K. (Eds.). (2011). Handbook of advanced multilevel analysis. Psychology Press. Raudenbush, S. W., ve Bryk, A. S. (2002). Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods. Newbury Park, CA: Sage. Gelman, A., & Hill, J. (2007). Data Analysis using Regression and Multilevel/Hierarchical Models. (Analytical methods for social research). Cambridge: Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Okuma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 100 | 100 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 |