GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036122020 Eğitim Araştırmalarında Çok Düzeyli Modeller Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Eğitim araştırmalarında kullanılan çok düzeyli modellerin (ÇDM) teorik alt yapısını, bu modellerin çözümlemelerinde kullanılabilecek R ve Mplus betiklerini tanıtmak


Doç.Dr. Burak AYDIN


1 ÇDM terminolojisini öğrenir
2 ÇDM gerektiren araştırmaları tasarlayabilir
3 Boylamsal verileri ÇDM ile çözümleyebilir
4 ÇDM varsayımlarını test edebilir
5 Meta-analiz ve ÇDM ilişkisini kurabilir

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu ders eğitim araştırmalarda ÇDM kullanılması gereken durumların tanınması ve bu durumlarda geçerli çözümlemelerin nasıl yapılacağı öğretimini içerir. Ders ilk olarak en basit ÇDM ile başlar, bağımsız değişken içermeyen bu modellerle terminolojinin tanıtımı yapılır. Sonrasında modelde yer alan farklı düzeylere bağımsız değişkenlerin eklenmesi ile nispeten daha karmaşık fakat daha gerçekçi olan modellerin tanıtımı, çözümlenmesi ve yorumlanması işlenir. Ders, boylamsal verilerde ve meta-analiz çalışmalarında ÇDM kullanımının gösterilmesi ile tamamlanır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanıtım
2 Tek düzeyli modellerde hataların bağımsızlığı varsayımı
3 Rassal kesenli modeller
4 Rassal eğimli modeller
5 Hipotez testi ve model inşaası
6 Etki büyüklüğü /açıklanan varyans
7 Çok düzeyli modellerin varsayımları
8 Ara sınav
9 Çok düzeyli modelleme gerektiren araştırmaların tasarımı
10 Ağırlıklandırma
11 Boylamsal verilerde ÇDM
12 Çok değişkenli çok düzeyli model
13 ÇDM ve kategorik bağımlı değişkenler
14 Üç ve daha çok düzeyli modeller
15 Meta analyses
16 Final exam

Snijders, T. A., & Bosker, R. J. (2011). Multilevel analysis: An introduction to basic and advanced multilevel modeling. Sage. O'Connell, A. A., & McCoach, D. B. (Eds.). (2008). Multilevel modeling of educational data. IAP. Hox, J., & Roberts, J. K. (Eds.). (2011). Handbook of advanced multilevel analysis. Psychology Press. Raudenbush, S. W., ve Bryk, A. S. (2002). Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods. Newbury Park, CA: Sage. Gelman, A., & Hill, J. (2007). Data Analysis using Regression and Multilevel/Hierarchical Models. (Analytical methods for social research). Cambridge: Cambridge University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Okuma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Makale Yazma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Yazma 1 100 100
Okuma 14 4 56
Rapor 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 183

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 3 2 1 1 1 1 5 1 1 1 1 2 5 1 5 5 5 5 1 1 5 4
ÖÇ 2 3 2 1 1 1 1 5 1 1 1 2 5 1 5 5 5 5 5 1 1 5 4
ÖÇ 3 3 2 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 2 5 1 5 5 5 5 5 1 1
ÖÇ 4 3 2 1 1 1 1 5 1 1 1 1 2 5 1 5 5 5 5 1 1 1 4
ÖÇ 5 3 2 1 1 1 5 5 1 1 1 2 5 1 5 5 5 5 1 1 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek