GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9404006012020 Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Ders 2 3 7,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilim etiği ve nicel araştırmalar konusunda bilgilendirilmesidir.


Doç. Dr. Onur Dönmez


1 Bilim, bilimsel yöntem ve bilimsel bilgi kavramlarını açıklar
2 Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini karşılaştırabilir
3 Nicel araştırmalarla ilgili temel kavramları açıklar
4 Tarama deseninde (anket, nedensel karşılaştırma, ilişkisel tarama) bir araştırma tasarlayabilir
5 Deneysel bir araştırma tasarlayabilir
6 Bilimsel bir raporu değerlendirebilir
7 Araştırmalarında bilim etiğine uyar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir. 2. Nicel araştırmalarda temel kavramlar 2.1. Evren, örneklem ve katılımcı seçimi 2.2. Ölçme ve Veri toplama araçları 2.3. İç geçerlik tehditleri 3. Tarama araştırmaları 3.1. Alanyazın tarama araştırmaları 3.2. Nedensel karşılaştırma araştırmaları 3.3. İlişkisel tarama araştırmaları 4. Deneysel desenler 5. Bilim etiği 6. Yayın etiği


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim, bilimsel yöntem ve bilimsel bilgi
2 Nicel ve nitel araştırmalar
3 Nicel araştırmalarda temel kavramlar Ölçme Güvenirlik ve Geçerlik İç geçerlik tehditleri
4 Nicel araştırmalarda temel kavramlar Ölçme Güvenirlik ve Geçerlik İç geçerlik tehditleri
5 Tarama araştırmaları (anket araştırmaları ve literatür tarama)
6 Tarama araştırmaları (nedensel karşılaştırma)
7 Tarama araştırmaları (ilişkisel taramalar)
8 Vize Sınavı
9 Deneysel araştırmalar
10 Deneysel araştırmalar
11 Araştırma raporlarını okuma ve değerlendirme
12 Bilim Etiği
13 Araştırmaları APA formatında raporlamak
14 Araştırmaları APA formatında raporlamak
15 Araştırma önerisi hazırlamak
16 Yıl sonu sınavı

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara: PegemA. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-hill.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 50
Proje Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 14 3 42
Soru-Yanıt 14 3 42
Proje Hazırlama 1 40 40
Proje Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 4 10 40
Okuma 7 5 35
Toplam İş Yükü (saat) 202

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek