Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9404006012020 | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği | Ders | 2 | 3 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilim etiği ve nicel araştırmalar konusunda bilgilendirilmesidir.
Doç. Dr. Onur Dönmez
1 | Bilim, bilimsel yöntem ve bilimsel bilgi kavramlarını açıklar |
2 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini karşılaştırabilir |
3 | Nicel araştırmalarla ilgili temel kavramları açıklar |
4 | Tarama deseninde (anket, nedensel karşılaştırma, ilişkisel tarama) bir araştırma tasarlayabilir |
5 | Deneysel bir araştırma tasarlayabilir |
6 | Bilimsel bir raporu değerlendirebilir |
7 | Araştırmalarında bilim etiğine uyar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir. 2. Nicel araştırmalarda temel kavramlar 2.1. Evren, örneklem ve katılımcı seçimi 2.2. Ölçme ve Veri toplama araçları 2.3. İç geçerlik tehditleri 3. Tarama araştırmaları 3.1. Alanyazın tarama araştırmaları 3.2. Nedensel karşılaştırma araştırmaları 3.3. İlişkisel tarama araştırmaları 4. Deneysel desenler 5. Bilim etiği 6. Yayın etiği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim, bilimsel yöntem ve bilimsel bilgi | ||
2 | Nicel ve nitel araştırmalar | ||
3 | Nicel araştırmalarda temel kavramlar Ölçme Güvenirlik ve Geçerlik İç geçerlik tehditleri | ||
4 | Nicel araştırmalarda temel kavramlar Ölçme Güvenirlik ve Geçerlik İç geçerlik tehditleri | ||
5 | Tarama araştırmaları (anket araştırmaları ve literatür tarama) | ||
6 | Tarama araştırmaları (nedensel karşılaştırma) | ||
7 | Tarama araştırmaları (ilişkisel taramalar) | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Deneysel araştırmalar | ||
10 | Deneysel araştırmalar | ||
11 | Araştırma raporlarını okuma ve değerlendirme | ||
12 | Bilim Etiği | ||
13 | Araştırmaları APA formatında raporlamak | ||
14 | Araştırmaları APA formatında raporlamak | ||
15 | Araştırma önerisi hazırlamak | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara: PegemA. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-hill.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 4 | 10 | 40 |
Okuma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 202 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||
ÖÇ 7 |