Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9404006032023 | e- Öğrenmede Kuram, Araştırma ve Uygulama | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
E-Öğrenmeye ilişkin kavramların, kuramların, teknolojilerin, süreçlerin, yöntem ve tekniklerin tanımlanması ve uygulamaların gerçekleştirilmesi.
Prof. Dr. Eralp ALTUN
1 | • E-öğrenmeye ilişkin temel kavramları açıklar. • E-öğrenmeye ilişkin yeni kavramları tartışır. • E-öğrenmeye ilişkin kavramların ilişkisini kavram haritasında gösterir. |
2 | • Öğrenme kuramlarına göre e-öğrenmedeki gelişmeleri değerlendirir. • Öğrenme kuramlarına yönelik e-öğrenme süreçlerinin özelliklerini tartışır. |
3 | • E-öğrenmede öğreticinin rolünü tartışır. • E-öğrenmede öğreticinin sorumluluklarını listeler. • E-öğrenmede öğrenenin rolünü tartışır. • E-öğrenmede öğrenenin sorumluluklarını listeler. |
4 | • E-öğrenmede kullanılan teknolojileri açıklar. • Amaca uygun e-öğrenme teknolojilerini seçer. • E-öğrenme teknolojilerini sınıflandırır. • E-öğrenme teknolojilerini eğitsel amaçlara uygun olarak kullanır. |
5 | • E-öğrenmede kullanılan öğretim tekniklerini açıklar. • Yüz-yüze öğrenmede kullanılan öğretim yöntemlerinin e-öğrenmede kullanımını tartışır. • E-öğrenme etkinliklerinin özelliklerini tartışır. • E-öğrenmeye yönelik iyi örnekleri araştırır. • Değişik e-öğrenme etkinlikleri önerir. |
6 | • E-öğrenmedeki yeni yönelimleri tartışır. • Kitlesel açık çevrimiçi derslerin öğrenmeye katkılarını tartışır. • Uyarlanabilir e-öğrenme sistemlerinin özelliklerini açıklar. • U-öğrenme sürecini örneklendirir. • Harmanlanmış öğrenme sürecinin özelliklerini tartışır. |
7 | • E-öğrenmeye yönelik bir etkinlik tasarlar. • Tasarlanan e-öğrenme etkinliğini gerçek öğrenme-öğretme sürecinde uygular. • Uygulanan e-öğrenme etkinliğini uygun değerlendirme araçları ile değerlendirir. • E-öğrenme uygulamasını raporlaştırır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
E-Öğrenmeye İlişkin Temel Kavramlar Öğrenme Kuramları ve E-Öğrenme: Davranışçı öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Bağlantıcılık, Öğrenme kuramlarına göre e-öğrenmenin tarihsel gelişimi E-Öğrenmede Öğrenen ve Öğretenin Değişen Rol ve Görevleri E-Öğrenme Teknolojileri - 1: Web 2.0 araçları E-Öğrenme Teknolojileri- 2 : Öğrenme yönetim sistemleri, Sanal dünyalar ve oyunlar E-Öğrenme Süreci: Öğretim yöntem ve teknikleri, Etkinlikler E-Öğrenme Süreci: İyi Örnekler E-Öğrenmede Yeni Yönelimler: Kitlesel açık çevrimiçi dersler, Uyarlanabilir e-öğrenme, U-öğrenme Harmanlanmış Öğrenme E-Öğrenme Uygulaması: E-öğrenme etkinliği tasarlama E-Öğrenme Uygulaması: Tasarlanan e-öğrenme etkinliğini uygulama E-Öğrenme Uygulaması: Uygulanan e-öğrenme etkinliğini değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | E-Öğrenmeye İlişkin Temel Kavramlar | • Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
2 | Öğrenme Kuramları ve E-Öğrenme: Davranışçı öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Bağlantıcılık, Öğrenme kuramlarına göre e-öğrenmenin tarihsel gelişimi | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
3 | E-Öğrenmede Öğrenen ve Öğretenin Değişen Rol ve Görevleri | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
4 | E-Öğrenme Teknolojileri - 1: Web 2.0 araçları | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
5 | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | E-Öğrenme Teknolojileri- 2 : Öğrenme yönetim sistemleri, Sanal dünyalar ve oyunlar | |
6 | E-Öğrenme Süreci: Öğretim yöntem ve teknikleri, Etkinlikler | • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
7 | E-Öğrenme Süreci: İyi Örnekler | • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
8 | E-Öğrenmede Yeni Yönelimler: Kitlesel açık çevrimiçi dersler, Uyarlanabilir e-öğrenme, U-öğrenme | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
9 | Harmanlanmış Öğrenme | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
10 | E-Öğrenme Uygulaması: E-öğrenme etkinliği tasarlama | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
11 | E-Öğrenme Uygulaması: Tasarlanan e-öğrenme etkinliğini uygulama | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
12 | E-Öğrenme Uygulaması: Uygulanan e-öğrenme etkinliğini değerlendirme | • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | |
13 | E-Öğrenme Uygulaması Raporunu Hazırlama | • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi | Dönem içinde alınan e-öğrenme dersini değerlendirme |
14 | Dönem içinde alınan e-öğrenme dersini değerlendirme | Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi |
Clark, R., C., Mayer, R., E. (2011). E-Learning and the Science of Instruction, John Wiley and Sons, Inc. Third Edition, E-book. Gülbahar, Y. (2012). e-öğrenme (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Mason, R (1999). Models of Online Courses. ALN Magazine, 2(2). Oct 1999. http://www.aln.org/publications/magazine/v2n2/mason.asp Moore , M. & Kearsley, G. (1996). Distance Education: A Systems View. Wadsworth Publishing. Pange, A., Pange, J. (2011). Is e-learning based on learning theories? A literature review. World Academy of Science, Engineering and Technology, 80, 62-67. Papanikolaou, K., & Mavromoustakos, S. (2006, February) şCritical Success Factors for the Development of Mobile Learning Applicationsş, In EuroIMSA (pp. 19-24). Paquette, G. (2003).The e-learning challange. Instructional engineering in networked environments (pp.1-14). John Wiley and Sons, (2003). Rosenberg, M. J. (2001). E-Learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age. McGraw-Hill. Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2000). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Learning. Upper Saddle River , New Jersey : Merrill. Smaldino, S.E., Lowther, D.L., Russell, J.D. ( 2008). Instructional Technology and Media for Learning, Pearson Merill prentice Hall.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 5 | 15 | 75 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Rapor Sunma | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |