GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9404006032023 e- Öğrenmede Kuram, Araştırma ve Uygulama Ders 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


E-Öğrenmeye ilişkin kavramların, kuramların, teknolojilerin, süreçlerin, yöntem ve tekniklerin tanımlanması ve uygulamaların gerçekleştirilmesi.


Prof. Dr. Eralp ALTUN


1 • E-öğrenmeye ilişkin temel kavramları açıklar. • E-öğrenmeye ilişkin yeni kavramları tartışır. • E-öğrenmeye ilişkin kavramların ilişkisini kavram haritasında gösterir.
2 • Öğrenme kuramlarına göre e-öğrenmedeki gelişmeleri değerlendirir. • Öğrenme kuramlarına yönelik e-öğrenme süreçlerinin özelliklerini tartışır.
3 • E-öğrenmede öğreticinin rolünü tartışır. • E-öğrenmede öğreticinin sorumluluklarını listeler. • E-öğrenmede öğrenenin rolünü tartışır. • E-öğrenmede öğrenenin sorumluluklarını listeler.
4 • E-öğrenmede kullanılan teknolojileri açıklar. • Amaca uygun e-öğrenme teknolojilerini seçer. • E-öğrenme teknolojilerini sınıflandırır. • E-öğrenme teknolojilerini eğitsel amaçlara uygun olarak kullanır.
5 • E-öğrenmede kullanılan öğretim tekniklerini açıklar. • Yüz-yüze öğrenmede kullanılan öğretim yöntemlerinin e-öğrenmede kullanımını tartışır. • E-öğrenme etkinliklerinin özelliklerini tartışır. • E-öğrenmeye yönelik iyi örnekleri araştırır. • Değişik e-öğrenme etkinlikleri önerir.
6 • E-öğrenmedeki yeni yönelimleri tartışır. • Kitlesel açık çevrimiçi derslerin öğrenmeye katkılarını tartışır. • Uyarlanabilir e-öğrenme sistemlerinin özelliklerini açıklar. • U-öğrenme sürecini örneklendirir. • Harmanlanmış öğrenme sürecinin özelliklerini tartışır.
7 • E-öğrenmeye yönelik bir etkinlik tasarlar. • Tasarlanan e-öğrenme etkinliğini gerçek öğrenme-öğretme sürecinde uygular. • Uygulanan e-öğrenme etkinliğini uygun değerlendirme araçları ile değerlendirir. • E-öğrenme uygulamasını raporlaştırır.

Birinci Öğretim



[Yok]


E-Öğrenmeye İlişkin Temel Kavramlar Öğrenme Kuramları ve E-Öğrenme: Davranışçı öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Bağlantıcılık, Öğrenme kuramlarına göre e-öğrenmenin tarihsel gelişimi E-Öğrenmede Öğrenen ve Öğretenin Değişen Rol ve Görevleri E-Öğrenme Teknolojileri - 1: Web 2.0 araçları E-Öğrenme Teknolojileri- 2 : Öğrenme yönetim sistemleri, Sanal dünyalar ve oyunlar E-Öğrenme Süreci: Öğretim yöntem ve teknikleri, Etkinlikler E-Öğrenme Süreci: İyi Örnekler E-Öğrenmede Yeni Yönelimler: Kitlesel açık çevrimiçi dersler, Uyarlanabilir e-öğrenme, U-öğrenme Harmanlanmış Öğrenme E-Öğrenme Uygulaması: E-öğrenme etkinliği tasarlama E-Öğrenme Uygulaması: Tasarlanan e-öğrenme etkinliğini uygulama E-Öğrenme Uygulaması: Uygulanan e-öğrenme etkinliğini değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 E-Öğrenmeye İlişkin Temel Kavramlar • Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
2 Öğrenme Kuramları ve E-Öğrenme: Davranışçı öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Bağlantıcılık, Öğrenme kuramlarına göre e-öğrenmenin tarihsel gelişimi Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
3 E-Öğrenmede Öğrenen ve Öğretenin Değişen Rol ve Görevleri Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
4 E-Öğrenme Teknolojileri - 1: Web 2.0 araçları Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
5 Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi E-Öğrenme Teknolojileri- 2 : Öğrenme yönetim sistemleri, Sanal dünyalar ve oyunlar
6 E-Öğrenme Süreci: Öğretim yöntem ve teknikleri, Etkinlikler • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
7 E-Öğrenme Süreci: İyi Örnekler • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
8 E-Öğrenmede Yeni Yönelimler: Kitlesel açık çevrimiçi dersler, Uyarlanabilir e-öğrenme, U-öğrenme Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
9 Harmanlanmış Öğrenme Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
10 E-Öğrenme Uygulaması: E-öğrenme etkinliği tasarlama Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
11 E-Öğrenme Uygulaması: Tasarlanan e-öğrenme etkinliğini uygulama Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
12 E-Öğrenme Uygulaması: Uygulanan e-öğrenme etkinliğini değerlendirme • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi
13 E-Öğrenme Uygulaması Raporunu Hazırlama • Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi Dönem içinde alınan e-öğrenme dersini değerlendirme
14 Dönem içinde alınan e-öğrenme dersini değerlendirme Düz Anlatım • Tartışma • Soru-Yanıt • Takım/Grup Çalışması • Gösterme • Uygulama - Alıştırma • Örnek Olay İncelemesi • Sorun/Problem Çözme • Beyin Fırtınası • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma • Proje Tasarımı/Yönetimi

Clark, R., C., Mayer, R., E. (2011). E-Learning and the Science of Instruction, John Wiley and Sons, Inc. Third Edition, E-book. Gülbahar, Y. (2012). e-öğrenme (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Mason, R (1999). Models of Online Courses. ALN Magazine, 2(2). Oct 1999. http://www.aln.org/publications/magazine/v2n2/mason.asp Moore , M. & Kearsley, G. (1996). Distance Education: A Systems View. Wadsworth Publishing. Pange, A., Pange, J. (2011). Is e-learning based on learning theories? A literature review. World Academy of Science, Engineering and Technology, 80, 62-67. Papanikolaou, K., & Mavromoustakos, S. (2006, February) şCritical Success Factors for the Development of Mobile Learning Applicationsş, In EuroIMSA (pp. 19-24). Paquette, G. (2003).The e-learning challange. Instructional engineering in networked environments (pp.1-14). John Wiley and Sons, (2003). Rosenberg, M. J. (2001). E-Learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age. McGraw-Hill. Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2000). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Learning. Upper Saddle River , New Jersey : Merrill. Smaldino, S.E., Lowther, D.L., Russell, J.D. ( 2008). Instructional Technology and Media for Learning, Pearson Merill prentice Hall.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 5 15 75
Takım/Grup Çalışması 5 10 50
Rapor Sunma 5 5 25
Bireysel Çalışma 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 3 4 3 3 3 3 4 5
ÖÇ 2 5 3 3 5 3 4 5 3 3 5
ÖÇ 3 4 3 3 4 3 4 5 4 3 4
ÖÇ 4 4 3 3 4 3 4 4 4 4 3
ÖÇ 5 4 4 3 4 3 5 4 4 5 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 5 5 4 4 5 5
ÖÇ 7 4 5 5 5 5 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek