| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9223006012021 | Dans Çalışmalarında Metodoloji (E.) | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri kavratılacak, pozitif bilimlerde kullanılan metotlar geleneksel dans ile ilişkilendirilerek interdisipliner bir evren oluşturulacaktır. Geleneksel dansı belirlenmiş bir hedef doğrultusunda seçeceği kuramsal çerçeve ve araştırma teknikleri temelinde çözümleyebilme ve uyarlayabilme becerisi kazandırılacak, akademik bilgi üretme konusunda bilinç geliştirilecektir. Bilimsel Etik Bilinci oluşturularak bilimsel iletişim, bilimsel araştırma, proje yazımı konularında Plagiarismin hukuki, eğitsel, teknik boyutları tartışılacak, bilimsel bilgiye erişim metotları üzerinde durulacaktır.
Doç.Dr. Füsun AŞKAR
| 1 | Metodolojik yaklaşımları kavrayabilme |
| 2 | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerini kavrayabilme |
| 3 | Dans Alanında Etik, Bilgi Toplama ve İlişkilendirme becerisi kazanabilme |
| 4 | Dansta Çağdaş Araştırma Yöntem ve Tekniklerini kavrama ve etik uygulayabilme |
| 5 | Çoklu perspektifte geleneksel dans araştırmaları yapabilme (ulusal-uluslararası literatür/netnografik araştırmalar/projeler) |
| 6 | Performatif sunumları metodolojik kapsamda analiz edebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Her disiplini birbirinden ayıran, konuyla ilgili güvenirliği ve geçerliliği olan betimlemeler ile kapsamının belirlenmesi, tanımlanması, analiz edilmesi ve yorumlanması sonucunda üretilebilen yöntemleridir. Yöntembilimde tanımlanmış bir çerçeve ya da önerilecek yeni bir yolla hedefe ulaşılması, çalışma alanını daha somut bir hale getirecektir. Performans çalışmalarında yöntem, disiplinlerarası çalışmalarda çeşitlilik kazanır ve her yeni çalışma farklı bir yöntemi ortaya çıkaracaktır. Oluşturulacak kurallar bütünü yöntembilime o disipline dair bir değer katacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemler kapsamında pozitif bilimlerde kullanılan metotlar ve geleneksel dans ile ilişkileri | ||
| 2 | Kuramsal çerçeve bağlamında geleneksel dansın analizi | ||
| 3 | Akademik bilgi üretme bilinci ve süreçleri | ||
| 4 | Bilimsel Etik Bilinci | ||
| 5 | Bilimsel iletişim, bilimsel araştırma, proje yazımı konularında Plagiarismin hukuki, eğitsel, teknik boyutları | ||
| 6 | Bilimsel bilgiye erişim metotları | ||
| 7 | Yöntembilim | ||
| 8 | ARA SINAV | ||
| 9 | Temellendirilmiş kuram | ||
| 10 | Makale yazımı | ||
| 11 | Araştırma raporu yazım teknikleri | ||
| 12 | Proje yazımı teknikleri | ||
| 13 | Tez yazım teknikleri | ||
| 14 | İleri araştırma yöntemleri ve teknikleri (E) | ||
| 15 | Dijital araştırma yöntem ve teknikleri | ||
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Takım/Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Proje Sunma | 1 | 6 | 6 |
| Seminer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 |