| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9223006092021 | Performans Estetiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu derste, Sanat ve Estetik konusunda temel kavramların performans sanatları açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Sahne sanatlarında artistik imaj yönetiminin sanatsal iletişimdeki önemi vurgulanacak; estetik duyarlılık, performans becerisi, yaratı vb. algısal evreleri üzerinde durularak kişilerin zihinsel, duygusal, devinimsel gelişimi hakkında farkındalığı arttırılacaktır.
Doç. Dr. Füsun AŞKAR
| 1 | Sanat ve Estetik konusunda temel kavramları kavrayabilme |
| 2 | Performans estetiği hakkında bilgi edinebilme ve sahne sanatlarındaki önemini öğrenebilme |
| 3 | Artistik imaj ve estetik arasındaki farkı çözümleyebilme |
| 4 | Seyircinin estetik yargısı konusunda empati kurabilme |
| 5 | Yaratıda stratejik yaklaşımları öğrenebilme |
| 6 | Yaratı ve performans estetiği arasında ilişki kurabilme |
| 7 | Estetik bakış açısı geliştirebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Performans estetiğinde sanat ve sanatı alımlayanlar arasındaki iletişimsel dizge örnekler üzerinde tartışılacak, kültürel ve sosyal temelleri irdelenecektir. Bireysel ve kurumsal boyutta geleneksel ve güncel kritiklerle performans estetiğinin algılanması sağlanacaktır. Artistik imaj ve nitelik, yaratma becerisi gibi geliştirilebilir özelliklerin üzerinde durulacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve Estetik konusunda temel kavramların tartışılması | ||
| 2 | Performans estetiği hakkında bilgi edinebilme ve sahne sanatlarındaki önemi | ||
| 3 | Uluslararası Veri Tabanlarında Performans Estetiği konusunun tartışılması | ||
| 4 | Sembolik Yapılaşma | ||
| 5 | Geleneksel Dansta Estetik | ||
| 6 | Seyirci ve Estetik Yargı | ||
| 7 | Estetik Bakış açısı geliştirme | ||
| 8 | ARA SINAV | ||
| 9 | Dansta fiziksel ve estetik özellikler | ||
| 10 | Dansta iki yaklaşım: Estetik Teori ve Performans | ||
| 11 | Dans gösterilerinin estetik deneyimi | ||
| 12 | Etnografik bağlamlarda ritüel ve teatral durumlar | ||
| 13 | estetik süreçlerin sosyal, politik ve sembolik anlamları | ||
| 14 | performanstaki sanatsal ve estetik uygulamaların deneyim üretme ve yapılandırma biçimleri | ||
| 15 | Sembolik inşa ve estetik | ||
| 16 | FİNAL SINAVI |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
| Makale Yazma | 1 | 3 | 3 |
| Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 |