GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9223006172021 Halk Oyunlarında Grup Dinamiği ve Performans Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere halk oyunlarında grup dinamiği ve performans ile ilgili önemli prensipleri, kavramları, araştırma ve teorileri öğretmek ve öğrencilerin bunları uygulayabilmelerini sağlayacak donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Bora OKDAN


1 Grup kavramını açıklayabileceklerdir.
2 Grup ve dinamiklerini tanımlayabilirler.
3 Grup normları ve grup ilişkilerini açıklayabilirler.
4 Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklayabilirler.
5 Grup, Dans ve Performans İlişkisi kurabilirler.
6 Bir dans grubunda motivasyonun bireye ve gruba etkisini değerlendirebilirler.

Birinci Öğretim


Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.


yok


Grup oluşum evreleri, grup yapısı: normlar roller, grup dinamiğinin yapısı, liderlikte grup dinamiğinin önemi, grup iletişim yapısı, liderlik becerilerinde grup dinamiğinin rolü, grup dinamiğinin performansa etkisi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1.Ders ve literatür tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi
2 2.Grubun Tanımlanması, Grupların Sınıflanması ve Temel Özellikleri
3 3.Grup Dinamiğinin Önemi ve Kavramsallaştırılması
4 4.Grup İçi İletişim Süreçleri ve Etkileşim Kalıpları
5 5.Grup Yapısı, Normlar, Roller, Üyelerarası İlişkiler
6 6.Grubun Planlaması ve Oluşturulması
7 7.Halk Oyunlarında Alanında Grup, Grup Dinamiği (Tartışma)
8 8.Ara Sınav
9 9.Liderlik Fonksiyonları ve Liderlik Kuramları, Liderlik İçin Gerekli Temel Özellikler
10 10.Motivasyon, Motivasyon Kuramları, Gruba ve Bireye Etkisi,
11 11.Performans, Sportif Performans, Sportif Performansı Etkileyen Faktörler
12 12.Yetenek, Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme,
13 13.Koordinatif Yetenekler Eğitimi, Bileşenleri, Önemi ve Gelişimi
14 14.Psiko – sosyal Yaklaşımla Yeteneğin Değerlendirilmesi
15 15.Halk Oyunlarında Yetenek Seçimi ve Yönlendirme (Tartışma)
16 16.Final Sınavı

KAYNAKÇA: - Çoban B., Çoşkuner Z., (2006). Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik, Nobel Yayınevi, Ankara. - Mavili Aktaş A., (1997), Grup Süreci ve Grup Dinamikleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul. - Bulut M.B., (2019), Grup Dinamikleri ve Süreçleri, Detay Yayıncılık, Ankara. - Türkel A., (2000), Grup Dinamiği ve Çatışma Yöntemi, Türkmen Kitabevi, İstanbul. - Freud S., Yılmaz E. (Çeviren), (2020), Grup Psikolojisi ve Ego Analizi, Dorlion Yayınevi, Ankara. - Muratlı S., Çocuk ve Spor, (2007), Nobel Dağıtım, Ankara. - Muratlı S., Kalyoncu O., Şahin G., (2007), Antrenman ve Müsabaka, Ladin Yayıncılık, İstanbul. - Dündar U., (2007), Antrenman Teorisi, Nobel Dağıtım, Ankara. - Günay M., Tamer K., Cicioğlu İ., (2005), Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Kitabevi, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 14 2 28
Multirom CD Çalışması 7 3 21
Ev Ödevi 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 3 5 5
ÖÇ 2 5 4 5
ÖÇ 3 3 5 2 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek