| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9223006172021 | Halk Oyunlarında Grup Dinamiği ve Performans | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere halk oyunlarında grup dinamiği ve performans ile ilgili önemli prensipleri, kavramları, araştırma ve teorileri öğretmek ve öğrencilerin bunları uygulayabilmelerini sağlayacak donanıma sahip olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Bora OKDAN
| 1 | Grup kavramını açıklayabileceklerdir. |
| 2 | Grup ve dinamiklerini tanımlayabilirler. |
| 3 | Grup normları ve grup ilişkilerini açıklayabilirler. |
| 4 | Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklayabilirler. |
| 5 | Grup, Dans ve Performans İlişkisi kurabilirler. |
| 6 | Bir dans grubunda motivasyonun bireye ve gruba etkisini değerlendirebilirler. |
Birinci Öğretim
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
yok
Grup oluşum evreleri, grup yapısı: normlar roller, grup dinamiğinin yapısı, liderlikte grup dinamiğinin önemi, grup iletişim yapısı, liderlik becerilerinde grup dinamiğinin rolü, grup dinamiğinin performansa etkisi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | 1.Ders ve literatür tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi | ||
| 2 | 2.Grubun Tanımlanması, Grupların Sınıflanması ve Temel Özellikleri | ||
| 3 | 3.Grup Dinamiğinin Önemi ve Kavramsallaştırılması | ||
| 4 | 4.Grup İçi İletişim Süreçleri ve Etkileşim Kalıpları | ||
| 5 | 5.Grup Yapısı, Normlar, Roller, Üyelerarası İlişkiler | ||
| 6 | 6.Grubun Planlaması ve Oluşturulması | ||
| 7 | 7.Halk Oyunlarında Alanında Grup, Grup Dinamiği (Tartışma) | ||
| 8 | 8.Ara Sınav | ||
| 9 | 9.Liderlik Fonksiyonları ve Liderlik Kuramları, Liderlik İçin Gerekli Temel Özellikler | ||
| 10 | 10.Motivasyon, Motivasyon Kuramları, Gruba ve Bireye Etkisi, | ||
| 11 | 11.Performans, Sportif Performans, Sportif Performansı Etkileyen Faktörler | ||
| 12 | 12.Yetenek, Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme, | ||
| 13 | 13.Koordinatif Yetenekler Eğitimi, Bileşenleri, Önemi ve Gelişimi | ||
| 14 | 14.Psiko – sosyal Yaklaşımla Yeteneğin Değerlendirilmesi | ||
| 15 | 15.Halk Oyunlarında Yetenek Seçimi ve Yönlendirme (Tartışma) | ||
| 16 | 16.Final Sınavı |
KAYNAKÇA: - Çoban B., Çoşkuner Z., (2006). Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik, Nobel Yayınevi, Ankara. - Mavili Aktaş A., (1997), Grup Süreci ve Grup Dinamikleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul. - Bulut M.B., (2019), Grup Dinamikleri ve Süreçleri, Detay Yayıncılık, Ankara. - Türkel A., (2000), Grup Dinamiği ve Çatışma Yöntemi, Türkmen Kitabevi, İstanbul. - Freud S., Yılmaz E. (Çeviren), (2020), Grup Psikolojisi ve Ego Analizi, Dorlion Yayınevi, Ankara. - Muratlı S., Çocuk ve Spor, (2007), Nobel Dağıtım, Ankara. - Muratlı S., Kalyoncu O., Şahin G., (2007), Antrenman ve Müsabaka, Ladin Yayıncılık, İstanbul. - Dündar U., (2007), Antrenman Teorisi, Nobel Dağıtım, Ankara. - Günay M., Tamer K., Cicioğlu İ., (2005), Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Kitabevi, Ankara.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Takım/Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Multirom CD Çalışması | 7 | 3 | 21 |
| Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 |