| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9223006082021 | Sanat Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Bu derste öğrencilerin performans sanatları konusunda eğitim ya da uygulama yapan kurumların sanatsal işleyişlerini kavramaları sağlanacak, modeller üzerinden organizasyonel yapıları çözümlenecektir. Kurum kimliği özellikle sanat kurumlarında yaygın çalışılmış bir konu olmadığından yeni oluşumların ortaya çıkmasına sebebiyet verebilecek nitelikte çalışmalar hedeflenmiştir.
Doç. Dr. Füsun AŞKAR
| 1 | Sanat Yönetimi terminolojisini kavrayabilme |
| 2 | Sanat yönetim modellerini kavrayabilme |
| 3 | Sanatta tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini öğrenebilme |
| 4 | Organizasyon becerisi kazanabilme |
| 5 | İmaj yönetimi, kriz yönetimi, toplam kalite yönetimi vb. kavramları organizasyonel yapı içerisinde uygulayabilme |
| 6 | Hedef kitle analizi yapabilme |
| 7 | Sanat yönetiminde tasarım anlayışının önemini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Sanat organizasyonları modellerinin kavranması sağlanacak, genelde sanat, özelde performans sanatları terminolojisi ve yönetimi üzerinde durulacaktır. Sanatsal organizasyonlarda görev dağılımı ve görev tanımlarının önemi vurgulanacaktır. Sanat yönetiminin başarısının kurum kimliği oluşturma ve imaj yaratmayla doğru orantısı örneklerle tartışılacaktır. Olası krizler değerlendirilip önlemler üzerinde tartışma ortamları yaratılacaktır. Sanatta tasarım ögelerinin önemi vurgulanacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat olgusu ve kavramı üzerine tanıtım ve tartışma | ||
| 2 | Sanat Yönetimi konusunda faaliyet gösteren kurum kuruluşların teşkilat şemalarının incelemesi | ||
| 3 | Sanat yönetimi modellerini ve iletişimsel kuramlarını incelemek | ||
| 4 | Sanatta tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini öğrenebilme | ||
| 5 | Sanatta tanıtım ve pazarlama örneklemeleri | ||
| 6 | Sanat organizasyonlarında süreç | ||
| 7 | Sanat organizasyonlarında sanatsal iletişim sürecinin irdelenmesi | ||
| 8 | ARA SINAV | ||
| 9 | İmaj yönetimi, kriz yönetimi, toplam kalite yönetimi vb. kavramlarının organizasyonel yapı içerisinde uygulanması | ||
| 10 | Hedef kitle analizi yapabilme becerisinin kavramsal temellerinin değerlendirilmesi | ||
| 11 | Sanat yönetiminde yaratı anlayışının önemini kavrayabilme | ||
| 12 | Sanat yönetiminde tasarım anlayışının önemini kavrayabilme | ||
| 13 | Örneklemeler | ||
| 14 | Örneklemeler | ||
| 15 | Örneklemeler | ||
| 16 | FİNAL |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 12 | 2 | 24 |
| Beyin Fırtınası | 30 | 2 | 60 |
| Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 |