| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9223006122021 | Temel Hareket Eğitimi ve Dans | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Hareket kavramı ve temel hareket becerilerini açıklar ve nasıl uygulanabileceğini öğrenir.
Doç. Dr. Bora OKDAN
| 1 | motor gelişimi ve özelliklerini açıklar. |
| 2 | Hareket eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilecektir. |
| 3 | Hareket eğitim programının amaç özelliklerini saptar, |
| 4 | Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimleri öğrenir. |
| 5 | Hareket analizine genel giriş özelliklerini açıklar. |
| 6 | 12- Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler |
Birinci Öğretim
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
yok
1- Ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. 2- Hareket Eğitimi Tarihçesi 3- Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar 4- Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler 5- Temel Hareket Gelişim Dönemleri 6- Sporsal Hareketler Dönemi 7- Temel Hareket Becerileri 8- Hareketin Unsurları 9- Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimler 10- Hareket eğitim programı içeresinde ritim ve dansın yeri ve önemi 11- Koreografi ve hareket Hareket Öğrenim ve Öğretimi 12- Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler 13- Hareket analizinde gerekli araçların kullanılması 14- Değerlendirme
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. | ||
| 2 | 2- Hareket Eğitimi Tarihçesi | ||
| 3 | Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar | ||
| 4 | Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler | ||
| 5 | Temel Hareket Gelişim Dönemleri | ||
| 6 | Sporsal Hareketler Dönemi | ||
| 7 | ARA SINAV | ||
| 8 | Temel Hareket Becerileri | ||
| 9 | Hareketin Unsurları | ||
| 10 | Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimler | ||
| 11 | Hareket eğitim programı içeresinde ritim ve dansın yeri ve önemi | ||
| 12 | Koreografi ve Hareket Öğrenim ve Öğretimi | ||
| 13 | Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler | ||
| 14 | 13- Hareket analizinde gerekli araçların kullanılması |
Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın, Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya, Hareket Eğitimi Sinan Ayan
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Takım/Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Multirom CD Çalışması | 7 | 3 | 21 |
| Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | |||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 |