GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401036072020 Nicel Eğitim Araştırmalarında R Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Doktora


Türkçe


Eğitim araştırmalarında kullanılan temel nicel desenlerle toplanan verileri R programı ile desenlerin varsayımlarını dikkate alarak çözümleyebilmek.


Doç. Dr. Burak AYDIN


1 İki ortalamanın karşılaştırıldığı desenlerin veri çözümlemesini yapabilir
2 İkiden daha fazla ortalamanın karşılaştırıldığı basit desenlerin analizini yapabilir.
3 İki değişkenin arasındaki doğrusal ilişkinin araştırıldığı desenlerden gelen verinin analinizi yapabilir
4 Sürekli değişkenler ile bir bağımlı ve birden fazla bağımsız değişkenin bulunduğu desenleri varsayımları dikkate alarak çözümler ve gerekli görselleştirmeleri yapabilir.

Birinci Öğretim


Bilimsel Araştırma Yöntem ve Tekniklerini bilmek.


[Yok]


Bu ders açık kaynak kodlu R programlama dilinin nicel araştırmalarla toplanan verilerin çözümlenmesinde nasıl kullanılabileceğinin öğretimini içerir. Ders, R programlama dilinin temel prensiplerinin tanıtımı ile başlar, eğitim araştırmalarında sıklıkla kullanılan t test, ANOVA, korelasyon ve doğrusal regresyon çözümlemelerinin istatistiksel modellerin varsayımlarına uygun olarak tamamlanmasıyla devam eder. Son olarak nicel veri analizlerinde gerekli olan veri düzenlemeleri, görselleştirmeler ve çözümlemelerin tekrarlanabilirliği konuları işlenir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 R fonksiyonları ver veri türleri
3 Veri çekme ve kaydetme
4 Betimleyici istatistikler
5 İki ortalamanın karşılaştırılması
6 Bağımsız gruplar varyans analizi
7 Bağlı gruplar varyans analizi
8 Ara sınav
9 Korelasyon
10 Regresyonda değişken seçimi
11 Regresyonda artıklar ve etkili gözlemler
12 Verilere ulaşma ve düzenleme
13 Veri görselleştirme ggplot temelleri
14 Veri simülasyonu
15 Tekrarlanabilir çözümlemeler
16 Final sınavı

Aydın Burak, Algina James, Leite Walter L, Atılgan Hakan, (2018) Sosyal Bilimler için R’a Giriş, ANI Yayıncılık, Ankara, ISBN:978-605-170-200-1 (Ücretsiz erişim) Örneklerle R uygulamaları- R by Examples (2019)., Doğan Celal Deha,Doğanay Erdoğan Beyza, Yetişir Mehmet İkbal, İmrol Fatih, ANI Yayınevi, Editör:Celel Deha DOĞAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 514, ISBN:978-605-170-255-1, Türkçe(Kitap Tercümesi), Grolemund, G., & Wickham, H. (2016). R for Data Science. Sebastopol, CA: O’Reilly Media, Inc. Note: (ücretsiz erişim http://r4ds.had.co.nz/.) Field, A. P., Miles, J., & Field, Z. (2012). Discovering statistics using R. https://www.personality-project.org/r/book/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 14 20
Proje Hazırlama 1 15
Ev Ödevi 10 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Alan Çalışması 14 3 42
Proje Hazırlama 6 4 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 183

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 5 4 1 1 3 1 4 3 1 1 1 5 5 1 3 2 2 2 1 5 3 2
ÖÇ 2 5 4 1 1 3 1 4 4 1 1 1 5 5 1 3 3 3 3 1 5 3 2
ÖÇ 3 5 4 1 1 3 1 4 4 1 1 1 5 5 1 3 3 3 3 1 5 3 3
ÖÇ 4 5 4 1 1 3 1 4 5 1 1 1 5 5 1 4 4 4 4 1 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek