Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9384026042022 | Afet ve Acil Durumlarda Stres Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu derste afet ve acil durumlarda stres yönetimini öğrenmek, afetten etkilenen bireylere stresli durumlarla başa çıkmalarında sağlık personelinin desteğine ilişkin sistematik bir bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Gülseren KESKİN
1 | Stres yönetiminin temel kurallarını kavrar |
2 | Stres tetikleyicilerinizi anlar ve onları kontrol edebilir |
3 | Stresli koşullara karşı proaktif tepkiler geliştirir |
4 | İş, aile ve sosyal yaşamda stresi yönetmek için ipuçlarını kullanır |
5 | Stresi azaltmak ve azaltmak için etkili bir plan geliştirir |
6 | Stresle bağlantılı psikolojik mekanizmaları yorumlayabilir |
7 | Stres yönetimi için kullanılan temel temel tedavileri öğrenir |
8 | Gevşemeyi ve klinik uygulamalarında kullanabilir |
9 | Kaygı ve stresin psikofizyolojik bakış açılarını öğrenir |
10 | Stresi etkin bir şekilde kontrol etmek için solunum tedavisinin temellerini öğrenir ve uygulayabilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
• Stres, Stresin Kökenleri ve Nedenleri • Stresli Bir Bireyin Yaygın Belirtileri, Stresli Bir Durumun Yaygın Belirtileri • Stresi Tanıma ve Yönetme, Stresi Motivasyon enerjisine dönüştürmek • Stres Fizyolojisi, Stresin Dahili Tetikleyicileri, Düşünceler ve duygular, Olumsuz düşünme, Olumlu düşünme Zihniyeti • Kaygı ve Endişe, Öfke kontrolü • İş tükenmişlikleri • Stres Yönetimi, Zihinsel aşırı yükü kontrol etme, Sakin ve odaklanmış kalma teknikleri • Seçim yapmakta ustalaşmak: HAYIR demeyi öğrenmek/ EVET demenin maliyeti • Strese Tıbbi Yaklaşım – İlaçlar- Strese Tıbbi Olmayan Yaklaşım – Bütünsel Terapiler • Stresin Fiziksel Etkileri- Beyin: Serebral Lateralizasyon- Otonom Sinir Sistemi • İletişim Döngüleri, İletişim Köprüsünü Açmak • Travma – Travma Süreci, Travma için Gevşeme Süreci • Stres Yönetimi Tedavi Teknikleri, Nefes Yoluyla Gevşeme, Zihin/Beden Bağlantısı • Acil İlk Yardım • İyimserliğe karşı Kötümserlik, Olumlu ve Olumsuz Düşünme, Olumsuz kelimeleri ve deneyimleri dönüştürmek için taktikler, Olumlu düşünme kalıplarını geliştirme teknikleri, Olumlu İletişim Geliştirme, Olumlu Konuşma Sanatı • Altı Şapkalı Şapka: Edward de Bono, Akıl ve Olumlu İlişkiler Kurma, Akıl ve Zehirli İlişkilere Neden Olmak, İnsanları ve Olumsuz Davranışları Anlamak, Zihnin Otojenik Koşullandırması, • Bilinçaltı zihni programlamak, Vücudunuzu Eğitmek için Zihninizi Eğitin • Farkındalık ve Görselleştirme, Anksiyete Kontrolü ve Meditasyon • Görselleştirme teknikleri ve Gevşeme teknikleri, Görselleştirme ve Zihinsel İmgeleme, Görselleştirme modeli • Pratik pozitif düşünme araçları ve yöntemleri, Daha proaktif olmak ve kontrolü ele geçirmek • Nöro-Dilsel Programlama (NLP), Pozitif Düşünme - NLP tekniklerine dayalı • Meta ve Milton konuşma Modeli, Swish ve Yeniden Çerçeveleme Modelleri, Pozitif Zihinsel Tutumla stresi yenmek, Tepki Verme ve Tepkilere Tepki Verme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | • Stres, Stresin Kökenleri ve Nedenleri | ||
2 | • Stresli Bir Bireyin Yaygın Belirtileri, Stresli Bir Durumun Yaygın Belirtileri | ||
3 | Stresi Tanıma ve Yönetme, Stresi Motivasyon enerjisine dönüştürmek | ||
4 | Stres Fizyolojisi, Stresin Dahili Tetikleyicileri, Düşünceler ve duygular, Olumsuz düşünme, Olumlu düşünme | ||
5 | Kaygı ve Endişe, Öfke kontrolü, tükenmişlik | ||
6 | Stres Yönetimi, Zihinsel aşırı yükü kontrol etme, Sakin ve odaklanmış kalma teknikleri Seçim yapmakta ustalaşmak: HAYIR demeyi öğrenmek/ EVET demenin maliyeti | ||
7 | Strese Tıbbi Yaklaşım – İlaçlar- Strese Tıbbi Olmayan Yaklaşım – Bütünsel Terapiler • Stresin Fiziksel Etkileri- Beyin: Serebral Lateralizasyon- Otonom Sinir Sistemi | ||
8 | İletişim Döngüleri, İletişim Köprüsünü Açmak, Stres Yönetimi Tedavi Teknikleri, Nefes Yoluyla Gevşeme, Zihin/Beden Bağlantısı | ||
9 | Stres,Travma – Travma Süreci, Travma için Gevşeme Süreci | ||
10 | Stres durumlarında İlk Yardım | ||
11 | İyimserliğe karşı Kötümserlik, Olumlu ve Olumsuz Düşünme, Olumsuz kelimeleri ve deneyimleri dönüştürmek için taktikler, Olumlu düşünme kalıplarını geliştirme teknikleri, Olumlu İletişim Geliştirme, Olumlu Konuşma Sanatı | ||
12 | Altı Şapkalı Şapka: Edward de Bono, Akıl ve Olumlu İlişkiler Kurma, Akıl ve Zehirli İlişkilere Neden Olmak, İnsanları ve Olumsuz Davranışları Anlamak, Zihnin Otojenik Koşullandırması, | ||
13 | Bilinçaltı zihni programlamak, Vücudunuzu Eğitmek için Zihninizi Eğitin • Farkındalık ve Görselleştirme, Anksiyete Kontrolü ve Meditasyon | ||
14 | Görselleştirme teknikleri ve Gevşeme teknikleri, Görselleştirme ve Zihinsel İmgeleme, Görselleştirme modeli • Pratik pozitif düşünme araçları ve yöntemleri, Daha proaktif olmak ve kontrolü ele geçirmek | ||
15 | Nöro-Dilsel Programlama (NLP), Pozitif Düşünme - NLP tekniklerine dayalı | ||
16 | Meta ve Milton konuşma Modeli, Swish ve Yeniden Çerçeveleme Modelleri, Pozitif Zihinsel Tutumla stresi yenmek, Tepki Verme ve Tepkilere Tepki Verme |
Powell, T., Wegmann, K. M., & Backode, E. (2021). Coping and Post-Traumatic Stress in Children and Adolescents after an Acute Onset Disaster: A Systematic Review. International journal of environmental research and public health, 18(9), 4865. https://doi.org/10.3390/ijerph18094865 Kawazoe, I., Kidachi, R., Norikane, K., Tanaka, M., & Tanaba, S. (2019). STRESS MANAGEMENT FOR DISASTER RECOVERY SUPPORT STAFF ASSISTING NUCLEAR DISASTER EVACUEES. Radiation protection dosimetry, 184(3-4), 547–549. https://doi.org/10.1093/rpd/ncz078 Brooks, S., Amlôt, R., Rubin, G. J., & Greenberg, N. (2020). Psychological resilience and post-traumatic growth in disaster-exposed organisations: overview of the literature. BMJ military health, 166(1), 52–56. https://doi.org/10.1136/jramc-2017-000876
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 192 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 4 | |||||||||
ÖÇ 9 | 4 | |||||||||
ÖÇ 10 | 4 |