GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9384026072022 Afetlerde Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında Sağlık Hizmetleri Organizasyonu Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Afetlerde Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında Sağlık Hizmetleri Organizasyonu becerileri kazandırılmasını amaçlar.


-


1 afetlerde çocuk sağlığı ve hastalıkları kavramlarını bilme
2 çocuklarda bakım gerektiren durumların farkında olabilme
3 afetlerde çocuk sağlığı ve hastalıkları ile ilgili bilgileri yaratıcı ve eleştirel bir gözle değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


afetlerde sağlam ve hasta çocukların bakımı, tedavisi ve izlenmesinde profesyonel rol ve sorumluluk alabilecek, kritik düşünebilecek, teknik donanımı kullanabilecek, kişilerarası iletişim becerilerini kullanabilecek bilgilerin kazandırılmasını içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yenidoğan ve Pediatrik Acil Bakım Yaklaşımı
2 Pediatrik Triyaj
3 Pediyatrik Transport
4 Pediatrik hastalıklar
5 Doğum Öncesi, Doğum Sonrası Dönem ve Ekstrauterin Yaşama Geçiş
6 pediatrik Resüsitasyon
7 Çocukların Gelişimsel Dönemlerine göre bakım Yaklaşımları
8 afetlerde çocuğun Ailesine bakım yaklaşımları
9 Konjenital ve Genetik hastalıklar
10 Ara sınav
11 pediatrik aciller ve acil bakım yaklaşımları
12 pediatrik Şok ve Komada bakım Yaklaşımları
13 afetlerde çocuklarda etik konular
14 Final Sınavı

1. Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 4. Thomas, D. Bernardo, L. (2003). Core Corriculum for Pediatric Emergency Nursing, Emergency Nurses Accociation.. 5.Verklan T., Walden M., (2010). Core Curriculum for Neonatal İntensive Care Nursing, Fourth Edition 6.Potts Nicki, Mandleco Barbara (2002) ,”Roles of Pediatric Nurse”, Pediatric Nursing Caring For Children And Their Families, Delmar . 7.Gardner, S., Carter, B., Enzman-Hines, M., Hernandez, J. (2010). Merenstein&Gardner’s Handbook of Neonatal İntensive Care, Seventh Edition.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 5 4 20
Rapor Sunma 5 4 20
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 4 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek