Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9384026082022 | Afetlerde Çocuk ve Adölesan Ruh Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı afetlerde çocuk ve adolesan ruhsal sorunlarının tanılanması ve ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi için yapılması gerekenlerin tanımlanması amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Gülseren KESKİN
1 | Çocuklarda veya ergenlerde akut psikolojik sıkıntı belirtilerini tanır |
2 | Afete maruz kalmanın bir sonucu olarak zihinsel sağlık sorunları geliştiren bir çocuk veya ergen için risk faktörlerini tanır |
3 | Travmatik bir olay sırasında ve hemen sonrasında stabilizasyon sağlamak için çocuklara ve ergenlere “psikolojik ilk yardım” uygulayabilir |
4 | Çocuklarda travmaya verilen psiko-fizyolojik tepkileri tanımlar |
5 | Çocuklarda ve ergenlerde afet travmasına karşı normal ve patolojik tepki arasında ayrım yapabilir |
6 | Afet döneminde ruhsal bozukluklar geliştiren çocuklar ve ergenler için tedavi seçeneklerini tartışabilir |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Afetlerde çocuk ve adolesanların büyüme ve gelişmesinde risklerin değerlendirilmesi 2. Afetlerde çocuk ve adolesan ruhsal durumunun değerlendirilmesi 3. Afetlerde çocuk ve adolesanların psikososyal sağlığının değerlendirilmesi 4. Afetlerde çocuk ve adolesanlarda posttravmatik sendrom ve psikososyal sorunlar 5. Afet -Travma ve çocuklarda Bağlanma örüntülerinde bozulma ve ruhsal sorunlar 5. Çocukluk çağı travmaları, travma yaşantısı olan çocuklarla değerlendirme ve görüşme ilkeleri 6. Travma deneyimi olan çocuk ve ergenlerde tedavi yaklaşımları 7.Afetlerde çocuk ve gençlerin riskli davranışlarının ( alkol-sigara bağımlılığı) değerlendirilemesi 8. Afetlerde adolesanlarda cinsel sorunlar, cinsel istismar ve güvenli cinsellik yaklaşımı 9. Çocuk ve ergenlerde kayıp ve kayba karşı reaksiyonlar 10. Afetlerlerde çocuk ve adolesan sağlığının korunması ve geliştirilmesini etkileyen etmenler 11. Krize Müdahale Modeli 12. Roberts?ın Yedi Basamaklı Krize Müdahale Modeli 13. Kriz İyileştirme Modeli
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Afetlerde çocuk ve adolesanların büyüme ve gelişmesinde risklerin değerlendirilmesi | ||
2 | Afetlerde çocuk ve adolesan ruhsal durumunun değerlendirilmesi | ||
3 | Afetlerde çocuk ve adolesanların psikososyal sağlığının değerlendirilmesi | ||
4 | Çocuk ve Ergenlerin Travmatik Strese Karşı Ortak Tepkileri | ||
5 | Çocuk ve Ergenlerin Travmatik Strese Patolojik Tepkileri | ||
6 | Afet -Travma ve çocuklarda Bağlanma örüntülerinde bozulma ve ruhsal sorunlar | ||
7 | Çocukluk çağı travmaları, travma yaşantısı olan çocuklarla değerlendirme ve görüşme ilkeleri | ||
8 | Travma deneyimi olan çocuk ve ergenlerde tedavi yaklaşımları | ||
9 | Çocuklar ve Ergenler için Psikolojik İlk Yardım | ||
10 | Afetlerde çocuk ve gençlerin riskli davranışlarının ( alkol-sigara bağımlılığı) değerlendirilemesi | ||
11 | Afetlerde adolesanlarda cinsel sorunlar, cinsel istismar ve güvenli cinsellik yaklaşımı | ||
12 | Çocuk ve ergenlerde kayıp ve kayba karşı reaksiyonlar | ||
13 | Afetlerlerde çocuk ve adolesan sağlığının korunması ve geliştirilmesini etkileyen etmenler | ||
14 | Krize Müdahale Modeli |
Marazziti, D., Cianconi, P., Mucci, F., Foresi, L., Chiarantini, I., & Della Vecchia, A. (2021). Climate change, environment pollution, COVID-19 pandemic and mental health. The Science of the total environment, 773, 145182. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2021.145182 Pfefferbaum, B., & North, C. S. (2016). Child Disaster Mental Health Services: a Review of the System of Care, Assessment Approaches, and Evidence Base for Intervention. Current psychiatry reports, 18(1), 5. https://doi.org/10.1007/s11920-015-0647-0 Pfefferbaum, B., Sweeton, J. L., Nitiéma, P., Noffsinger, M. A., Varma, V., Nelson, S. D., & Newman, E. (2014). Child disaster mental health interventions: therapy components. Prehospital and disaster medicine, 29(5), 494–502. https://doi.org/10.1017/S1049023X14000910
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 6 | 30 |
Makale Kritik Etme | 5 | 6 | 30 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Okuma | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 |