GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9205036031982 Altayistik I. Ders 2 3 8,00

Doktora


Türkçe


Altay dilleri olarak bilinen dilleri (Türkçe, Moğolca, Mançu-Tunguzca, Japonca ve Korece) ve bunların aralarındaki ses denkliklerini incelemektir.


Prof.Dr. Zeki KAYMAZ


1 Altay Grubuna giren dilleri sıralayabilme
2 Altay dillerinin diğer dil grupları arasındaki yerini kavrayabilme
3 Altay dil teorisini öğrenmeye istekli oluş
4 Altay dil teorisinin önemini takdir ediş
5 Altay dilleri hakkında yapılan çalışmaları sıralayabilme
6 Moğolcanın genel özelliklerini tanıyabilme
7 Türkçenin genel özelliklerini tanıyabilme
8 Mançu-Tunguzcanın genel özelliklerini tanıyabilme
9 Japoncanın genel özelliklerini tanıyabilme
10 Korecenin genel özelliklerini tanıyabilme
11 Altay dil teorisinin kuruluş ilkelerini anlayabilme
12 Altay dilleri arasındaki ses denkliklerini kavrayabilme
13 Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#p ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme
14 Altay dillerinin ortak özelliklerini inceleyebilme
15 Altay dillerinin diğer dil grupları arasındaki yerini değerlendirebilme


Yok


Yok


Türkçenin dil akrabalığı ilişkisinde bulunduğu Moğolca, Mançu-Tunguzca gibi dillerle gramer karşılaştırılması yapılacak ve bu konudaki literatür eleştirmeci bir gözle ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı– Dersin Gerekçesi, Önemi – Dersin Kural ve Gerekleri Altay Dillerinin Diğer Dil Grupları Arasındaki Yeri
2 Altayistik ve Altay Dilleri Üzerine Yapılan Çalışmalar
3 Altay Dilleri Teorisi, Kurucuları, Gelişimi
4 Altay Dillerinin Ortak Ses ve Şekil Bilgisi ile Sözdizimi Özellikleri
5 Türkçenin Devreleri, Ses ve Şekil Özellikleri
6 Moğol Dili, Lehçeleri, Moğolcanın Devreleri (Eski, Orta, Yeni)
7 Mançu-Tunguzcanın Tarihi ve Lehçeleri, Korece, Japonca
8 Ara sınav
9 Altay Dilinin Kuruluşu Bu Kuruluşa Esas Olan Ses Denklikleri *#p Ünsüzü İle İlgili Olarak Yapılan Tartışmalar ve Çalışmalar
10 Ana Altayca Kelime Başında İhya Edilen *#p Ünsüzünün Altay Dillerindeki Görünümleri
11 Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası
12 Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası
13 Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası
14 Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası
15 Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası
16 Final Sınavı

1. Osman Nedim Tuna, Altay Dilleri Teorisi, İstanbul 1983. 2. Nicholas Poppe, Mogol Yazı Dilinin Grameri (Çev.: Günay Karaağaç), İzmir 1992. 3. Nicholas Poppe, Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Grameri (Çev.: Zeki Kaymaz), İstanbul 1994.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 10 4 40
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 20 1 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 1 20
Okuma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
ÖÇ 15
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek