GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9205056282021 Mizah Teorileri ve Mizah Tipleri II (Türler, Tipler ve Metinler) Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı; Mizahta yeni teoriler hakkında bilgi sahibi olarak, dünyada mizaha bakış açısını kavrayabilmektir. Türk Dünyasındaki Mizah tiplerini tanıyarak, Türk mizahının ortak unsurlarını belirlemek, Türk mizah tiplerini yaratıp besleyen sosyal çevre ile değişik sosyal unsurların Türk Mizahındaki etkilerini belirleyebilmektir.


Doç. Dr. Pınar FEDAKAR


1 1. Yeni Mizah Teorileri hakkında bilgi sahibi olmak
2 2. Mizahın estetik ve sanatsal yönünü kavrayabilmek
3 3. Türk Mizah Tipleri Hakkında bilgi sahibi olmak
4 4. Mizahi metinleri teorilerin bakış açıları ile inceleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Yeni Mizah Teorileri hakkında bilgi sahibi olmak 2. Mizahın estetik ve sanatsal yönünü kavrayabilmek 3. Türk Mizah Tipleri Hakkında bilgi sahibi olmak 4. Mizahi metinleri teorilerin bakış açıları ile inceleyebilmek


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı: Kapsamı, amacı, önemi, kural ve gerekleri
2 Yeni Mizah Teorileri
3 Sosyolojik Mizah Teorileri
4 Sözel Mizahın Genel Teorileri
5 Estetik Ve Sanat Teorileri
6 Mizahta Sanatsal Eğilimler Ve Hareketler
7 Mizahta Sanatsal Eğilimler Ve Hareketler
8 Ara Sınav (Vize)
9 Oyun ve Mizah
10 Tiyatro Oyunları
11 Türk Dünyasındaki Mizah Tipleri
12 Türk Dünyasında ve Dünya’da Nasrettin Hoca
13 Fıkra Analizi
14 Fıkra Analizi
15 Araştırma Sonuçlarının Sunumu
16 FİNAL SINAVI

John Morreal. Gülmeyi Ciddiye Almak. İstanbul: İris Yay., 1997. Franz Rozenthal. Erken İslam’da Mizah. İstanbul: İris Yay., 1997. Arthur Koestler. Mizah Yaratma Eylemi. İstanbul: İris Yay., 1997. Charles Baudlaire. Gülmenin Özü. İstanbul: İris Yay., 1997. H. Bergson. Gülme. İstanbul: MEB Yay., 1997. Levi Strauss. Yaban Düşünce. İstanbul: Yapı Kredi Yay., 2000. Fikret Türkmen. Nasreddin Hoca. İzmir: Akademi Kitabevi, 1999. T. Ferzeliev; Azerbaycan Halg Letifeleri, Elm, Bakı, 1971 Kırgızsky Narodnie Skazkie, Frunze, 1963. Kojanasır Engemeleri, Almatı 1965. Farida Yoldaşeva, Uzbek Latıfalarda Nasraddin Apandı Obrazı, Fan, Taşkent 1979.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek