Biyomühendislik Bölümü, Türkiye’de ilk kez 2000 yılında, Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Orta öğretim lise eğitimini tamamlayan öğrenciler merkezi olarak yapılan öğrenci seçme ve yerleştirme sınavına girmeye hak kazanırlar. Bu sınavda başarılı olan ve fakültemizde eğitim görmesi için yeterli puan türünü sağlayan öğrenciler merkezi sistem ile yerleştirilirler. Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren Biyomühendislik LİSANS Programı, Ege Üniversitesi’ne ait yönetmeliklerin gereklerini yerine getirerek programı başarıyla tamamlayan öğrencilere “Biyomühendislik Lisans Derecesi” ünvanı verilmekte, bu diploma İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanmakta, diplomanın bu ünvana tanınan bütün yetkilerle birlikte alındığı diplomada belirtilmektedir. Biyomühendislik Programı örgün öğretim lisans programı olarak yürütülmekte, bölümün ikinci öğretim programı bulunmamaktadır.
Eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan ve 4 haftalık işyeri stajını tamamlayan mezunlar "Biyomühendislik alanında Lisans Diploması"derecesi alırlar.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-6
Programa öğrenci kabulü “Ege Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Biyomühendislik lisans programının amacı, biyomühendislik ve biyoteknoloji alanlarında çok iyi temel bilgilere sahip, bilimsel yöntem ve ilkelerdeki evrensel gelişmeleri takip edebilen, araştırıcı, üretici, girişimci, disiplinlerarası iletişimi güçlü, problem çözme yeteneği gelişmiş, etik değerlere sahip biyomühendislerin yetiştirilmesi ve akademisyenlerin bilimsel hayata kazandırılmasıdır. Eğitim Planında, Matematik ve Temel Bilimler kategorisinde 73 AKTS (%30,4), Temel Mühendislik Bilimleri ile Mühendislik Meslek Eğitimi kategorisinde 113 AKTS (%47,1) ve Genel Mesleki Eğitim alanında 54 AKTS (%22,5) olmak üzere toplam 240 AKTS karşılığı ders bulunmaktadır. Eğitim planının ilk yılında, temel bilim dersleri, ikinci yılında temel bilim derslerinin yanı sıra temel mühendislik derslerine odaklanılmaktadır. Eğitim planının üçüncü yılında, daha çok mesleki alan dersleri üzerine yoğunlaşılmaya başlanmaktadır. Bununla birlikte öğrenciler üçüncü yıl yaz dönemi staj programı kapsamında yapacakları staja ve mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlanmaktadırlar. Eğitim planının dördüncü yılında, mesleki alan dersleri özellikle teknik seçmeli derslerle desteklenmektedir. ‘Bitirme Tezi’ ile de öğrenciler mesleki alandaki yeterliliklerini gösterebilecekleri bir çalışma yapmaktadırlar. Bitirme Tezi, Laboratuvar uygulaması şeklinde ya da teorik olabilmektedir. ‘Bitirme Tezi’ ile de öğrenciler mesleki alandaki yeterliliklerini gösterebilecekleri bir çalışma yapmaktadırlar. Bitirme Tezi, Laboratuvar uygulaması şeklinde ya da teorik olabilmektedir Çift Ana Dal/Yan Dal Programları Disipliplinlerarası çalışmaları bir özdeğer olarak benimseyen Bölüm, 2006 yılından bu yana Kimya ve Gıda Mühendisliği Bölümleri ile Çift Ana Dal ve Yan Dal Programı yürütmektedir. Bu programların gerekliliklerini tamamlayan öğrencilere “Biyomühendislik Çift Ana Dal” ve “Biyomühendislik Yan Dal” diplomaları verilmektedir. Öğrenci Değişim Programları Biyomühendislik Bölümü Ege Üniversitesi içinde uluslararası ve ulusal öğrenci değişimi kapsamındaki faaliyetleri açısından da aktif bir Bölüm’dür ve öğrencilerinin bu tür eğitim- öğretim fırsatlarından yararlanabilmeleri için kurumsal bazda azami gayret sarf etmektedir. Ege Üniversitesi de 2003 yılında öğrenci hareketliliğinde pilot üniversite olarak başladığı bu deneyimini giderek artan bir ivme ile sürdürerek, “Avrupa Kredi Transfer Sistemi” ve “Diploma Eki” konularında öncü çalışmalar yaparak, Türkiye’nin ilk Diploma Eki Etiketi’ne sahip iki üniversitesinden biri olmuştur. Üniversitemizde oluşturulan Bologna Eşgüdüm Komisyonu, Bologna Süreci'nin daha yakından izlenerek üniversite bünyesinde düzenlenmesine çalışmaktadır. “ERASMUS Öğrenci Değişimi”, Avrupa Komisyonu tarafından 2007-2013 yılları arasında yürütülen ve 2014 yılı itibariyle sona eren Hayat boyu Öğrenme Programı (LLP=Lifelong Learning Program) kapsamında yükseköğretim alanında sağlanan hibe destekleri 2014-2020 yılları arasında Erasmus+ Programı altında da devam etmektedir. Erasmus+ Programı, eğitim, gençlik ve spor alanlarında yeni ihtiyaçlara yönelik Avrupa 2020 Stratejisi hedeflerine uygun olarak farklı sektörler arasında işbirliğini teşvik eden daha etkili araçlar sunmayı amaçlamaktadır. 2013-2018 yılları arasında ERASMUS+ Öğrenim hareketliliğinden lisans seviyesinde 18 öğrenci anlaşma yapılan ülkelere gitmiş ve en az bir dönemlerini karşılıksız hibe alarak okumuşlardır. ERASMUS+ Staj hareketliliği kapsamında yaz döneminde yurtdışında kabul aldığı herhangi bir enstitü, laboratuvar veya şirkette çalışmak üzere bölümümüzden hibe almaya hak kazanan öğrenci sayısı ise lisans seviyesinde 9 yüksek lisans seviyesinde 4'tür. Tüm öğrencilerimiz Avrupa ülkelerinde bir dönem geçirerek hem o ülkedeki üniversite yaşamı hakkında bilgi edinmiş hem de sosyal ve kültürel alışverişte bulunmuşlardır. Mevlana Değişim Programı, Türkiye Cumhuriyeti Üniversiteleri ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini gerçekleştirmeyi amaçlayan bir programdır. Diğer değişim programlarından farklı olarak, hiçbir coğrafi bölge ayrımı olmaksızın değişim programı bünyesindeki hareketlilik bütün dünyadaki yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır. Değişim programına katılmak isteyen öğrenciler en az bir en fazla iki yarıyıl eğitim için; öğretim elemanları ise en az 1 hafta en fazla 3 ay süreyle dünyadaki yükseköğretim kurumlarında ders vermek üzere programdan faydalanabilirler. Benzer şekilde dünyanın bütün bölgelerinden de öğrenci ve öğretim elemanları Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarına gelebilirler. Mevlana Değişim Programı’nın öncelikli amacı, yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini sağlamaktır. “Farabi Değişim Programı”; lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında gerçekleştirilen bir öğrenci değişim programıdır. Bu programda, öğrencilerin bir veya iki yarıyıl süresince kendi kurumlarının dışında bir başka yükseköğretim kurumunda eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmeleri amaçlanmaktadır. “IAESTE (The International Association for the Exchange of Students for Technical Experience)” Programı ile yaz stajları, yaklaşık 80 ülkede faaliyetlerini sürdürmektedir. Her yıl 4000’in üzerinde stajyer öğrencinin değişimini sağlamakta olan kar amacı gütmeyen bağımsız ve tarafsız bir öğrenci değişim organizasyonu olan IAESTE Programı ile Bölümden son 5 yılda 2016-2017 öğretim dönemi hariç her yıl ortalama 2 öğrenci yaz stajı için farklı ülkelere gitmiştir.
Mezunların işe girme oranı %85 civarındadır. Ocak 2017 itibariyle toplam 424 mezundan ulaşabildiklerimizden 157’si (%37) halen profesyonel iş hayatındadır. Mezunların %30 kadarı da lisansüstü eğitimlerine devam etmektedirler. Buna göre %45’i farklı ulusal kurum ve kuruluşlarda araştırmacı/akademisyen, % 49’u sanayi kuruluşları üretim veya Ar-Ge birimlerinde çalışmakta, %4’ü girişimci olarak kendi şirketini kurmuş, %2’si de uluslararası kurum ve kuruluşlarda istihdam edilmektedir. Mezunların bir bölümü yurtiçinde (EÜ-Biyomühendislik; DEÜ-Tıbbi Biyoloji, Biyomedikal; İYTE-Biyomühendislik, Moleküler Biyoloji; ODTÜ-Biyoteknoloji; İTÜ-Moleküler Biyoloji ve Genetik; Anadolu Üniv.-Biyoteknoloji; Marmara Üniv.-Biyomühendislik; Hacettepe Üniv.-Biyomühendislik; YTÜ-Biyomühendislik; Koç Üniv.-Biyomühendislik; Boğaziçi Üniv.-Biyomedikal Mühendislik vb.) ve yurtdışındaki farklı programlarda lisansüstü eğitimlerine devam etmektedir. Ayrıca, mezunların bir kısmı EÜ- Biyomühendislik, Yeditepe Üniv.-Genetik ve Biyomühendislik, Adana Bilim ve Teknoloji Üniv.-Biyomühendislik ve Fırat Üniv.-Biyomühendislik bölümlerinde öğretim üyesi olarak; bir kısmı ise EÜ-Biyomühendislik, Marmara Üniv.-Biyomühendislik, İYTE-Kimya Mühendisliği, Fırat Üniv.-Biyomühendislik, İstanbul Medeniyet Üniv.-Biyomühendislik, Gaziosmanpaşa Üniv.-Biyomühendislik, Adnan Menderes Üniv.-Gıda Mühendisliği, Karamanoğlu Mehmetbey Üniv.-Biyomühendislik, Adana Bilim ve Teknoloji Üniv.-Biyomühendislik, Gebze Yüksek Teknolojisi Enstitüsü-Biyomühendislik, Arel Üniv.-Biyomedikal Mühendisliği, Ahi Evran Üniv.-Biyomühendislik ve Kırıkkale Üniv.-Biyomühendislik bölümlerinde araştırma görevlisi ya da uzman olarak istihdam edilmişlerdir. Geri kalan mezunlar da gıda (Mauri Maya San. A.Ş., Keskinoğlu A.Ş. vb.), tarım (Algen Biotechnology, Dikili Çiftlik A.Ş vb.), sağlık ve ilaç sektörlerinden (General Electrics Healthcare System – Penta Elektronik Medikal Sistemler, Ar-Es Danışmanlık, Clinical Research Associate, Siena Aşı Enstitüsü, Hipokrat Tıbbi Malzemeler İmalat ve Pazarlama A.Ş, Bilimsel Tıbbi Ürün Pazarlama Tic.Ltd. Şti., Sanovel vb.) çevre sektörüne (Opet Madeni Yağ Sanayi ve Tic. A.Ş, Çevresel Kimya Biyodizel Üretim Şirketi vb.) kadar çok geniş bir endüstriyel yelpazede, hastane ve kliniklerde, TSE (Türk Standartları Enstitüsü) ve TPE (Türk Patent Enstitüsü) gibi yasal yükümlülükleri olan kuruluşlarda, genetik tanı ve tedavi merkezlerinde ve aşı üretim tesislerinde istihdam edilmektedirler. Ayrıca bazı mezunlar lisans düzeyinde almış oldukları eğitimi takiben girişimcilik yönünde atılımlarda bulunarak, kendi şirketlerini (Pikolab A.Ş. vb.) kurmaktadırlar.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Her ders için yapılan değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda belirtilmiştir.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Prof. Dr. M Bahattin TANYOLAÇ Erzene Mahallesi, Ege Ünv. No:180, 35040 Bornova/İzmir Tel: 0 232 311 58 11 Faks: 0 232 311 58 80 AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Esra İMAMOĞLU Erzene Mahallesi, Ege Ünv. No:180, 35040 Bornova/İzmir Tel: 0 232 311 58 11 Faks: 0 232 311 58 80
Biyomühendislik Bölümü, kadrolu olarak 12 profesör, 5 doçent, 3 doktoralı öğretim üyesi, 3 doktoralı öğretim görevlisi, 2 doktoralı araştırma görevlisi ve 4 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 29 kadrolu öğretim üye ve elemanları ile faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümde Lisans ve Lisansüstü olmak üzere yaklaşık 350 öğrenci öğrenim görmektedir ve sınıfların sayısı öğrencilere derslerini yapmaları için yeterlidir. Her sınıfa bir derslik tahsis edilmesine olanak verecek şekilde 4 adet lisans dersliği, 5 adet lisans seçmeli dersleri için derslikler ve 6 adet lisansüstü derslik bulunmaktadır. Tüm sınıflarda yazı tahtası, projeksiyon cihazı, kablolu internet ve klima bulunmaktadır. Bu olanaklar, hem öğretim üyelerinin görsel uygulamalar yapması hem de öğrencilerin derslerde sunum yaparak, sözlü iletişim becerilerini geliştirmeleri için kullanılmaktadır. Ayrıca klimalı sınıflar özellikle sıcak havalarda derslerin rahat bir ortamda yapılmasını sağlamaktadır. Ayrıca Lisans Eğitimine tahsis edilen 5 adet eğitim laboratuvarı bulunmaktadır. Biyomühendislik Bölümü’nde “Biyo-Tabanlı Mikrosistemler ve Doku Mühendisliği” alanında Bitki Hücre Doku ve Organ Kültürü Laboratuvarı, Öncül Akışkan Teknolojiler Laboratuvarı, Doku Mühendisliği ve Rejeneratif Tıp Laboratuvarı, Biyomedikal Uygulamalar Laboratuvarı ve Hayvan Hücre Mühendisliği ve Biyoproses Laboratuvarı; “Öncül Hücresel Teknolojiler ve Mühendislik” alanında Kanser Moleküler Biyolojisi Laboratuvarı, Moleküler Genetik Laboratuvarı ve Rekombinant Teknolojiler Laboratuvarı; “Biyolojik Platformlar, Biyotasarım ve Dönüşüm Mühendisliği” alanında ise Çevre Biyoteknolojisi ve Biyoenerji Laboratuvarı, Mikroalgal Teknolojiler Laboratuvarı, Mikroalgal Proses Laboratuvarı, Doğal Ürün Araştırma-Geliştirme Laboratuvarı, Endüstriyel Mikrobiyoloji Laboratuvarı, Fungal Biyoteknoloji Laboratuvarı, NanoBiyoproses ve Proses Analitik Teknolojisi Laboratuvarı ve Biyoproses Laboratuvarı’nda araştırmalar yürütülmektedir.
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 | Biyomühendislik disiplinine özgü karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 | Biyomühendislik disiplinine özgü karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
4 | Biyomühendislik disiplinine özgü uygulamalarda karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yeni teknikler, araçlar ve süreçler geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 | Biyomühendislik disiplinine özgü karmaşık mühendislik problemlerinin veya biyomühendislik araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
6 | Biyomühendislik disiplini içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
7 | Türkçe sözlü ve yazılı, disiplinlerarası etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; evrensel gelişmeleri takip edebilme becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
11 | Biyomühendislik disiplinine özgü uygulamaların ulusal gereksinimler ve öncelikler kapsamında evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509001012022 | İngilizce | TURKISH LANGUAGE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
509001022022 | İngilizce | PRINCIPLES OF ATATURK AND RECENT TURKISH HISTORY I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
509001032022 | İngilizce | INTRODUCTION TO COMPUTER SCIENCES | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
509001052020 | İngilizce | PHYSICS I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 5 | |
509001062010 | İngilizce | CHEMISTRY I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | |
509001072022 | İngilizce | GENERAL BIOLOGY | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
509001212022 | İngilizce | CAREER PLANNING | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
509001232022 | İngilizce | ETHICS IN BIOENGINEERING | Zorunlu | 1 | - | - | 1 | |
CAL1032023 | İngilizce | CALCULUS I | Zorunlu | 3 | 2 | - | 7 | |
Toplam | 20 | 6 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509000922022 | İngilizce | TURKISH LANGUAGE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
509000942022 | İngilizce | PRINCIPLES OF ATATURK AND RECENT TURKISH HISTORY II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
509001112022 | İngilizce | CHEMISTRY II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
509001122010 | İngilizce | ORGANIC CHEMISTRY | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
509001172022 | İngilizce | FUNDAMENTAL LABORATORY | Zorunlu | - | - | 4 | 5 | |
509001202022 | İngilizce | INTRODUCTION TO BIOENGINEERING | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
509001222022 | İngilizce | PHYSICS II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
CAL1042023 | İngilizce | CALCULUS II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 7 | |
Toplam | 15 | 5 | 4 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509002022010 | İngilizce | BIOCHEMISTRY | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
509002072020 | İngilizce | FLUID MECHANICS | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | |
509002082022 | İngilizce | COMPUTATIONAL TOOLS FOR BIO DATA | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
509002212022 | İngilizce | THERMODYNAMICS | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | |
509002352022 | İngilizce | MASS AND ENERGY BALANCES IN PROCESSES | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
LAG2052023 | İngilizce | LİNEAR ALGEBRA | Zorunlu | 2 | 1 | - | 6 | |
MDSD01 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - I | - | - | - | - | ||
Toplam | 15 | 5 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509002112020 | İngilizce | MOLECULAR BIOLOGY | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
509002122022 | İngilizce | ENGINEERING LABORATORY | Zorunlu | - | - | 3 | 4 | |
509002142022 | İngilizce | PHYSIOLOGY | Zorunlu | 4 | - | - | 2 | |
509002182022 | İngilizce | BIOMATERIALS | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
509002222022 | İngilizce | MASS AND HEAT TRANSFER | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
509002342022 | İngilizce | MICROBIOLOGICAL SYSTEMS | Zorunlu | 4 | - | - | 2 | |
DIF2222023 | İngilizce | DIFFERENTIAL EQUATIONS | Zorunlu | 2 | 1 | - | 6 | |
MDSD02 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - II | - | - | - | - | ||
RTEG-I | İngilizce | RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 21 | 2 | 3 | 27 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509003212022 | İngilizce | PRACTICAL TRAINING | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
509003312022 | İngilizce | BIOPROCESS ENGINEERING I | Zorunlu | 3 | - | - | 2 | |
509003792022 | İngilizce | BIOENGINEERING LABORATORY I | Zorunlu | - | - | 6 | 2 | |
509003812022 | İngilizce | CELL AND TISSUE ENGINEERING | Zorunlu | 4 | - | - | 2 | |
509003952022 | İngilizce | OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MDSD03 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - III | - | - | - | - | ||
RTEG-II | İngilizce | RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP II | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TSCGRP-.5.YY | İngilizce | FREE TECHNICAL ELECTIVES 5.YY | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
UNI.ELEC.COU.I | İngilizce | UNIVERSITY ELECTIVE COURSE-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 13 | 0 | 6 | 11 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509003082010 | İngilizce | BIOTRANSPORT PHENOMENA | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
509003102022 | İngilizce | INTRODUCTION TO GENETIC ENGINEERING | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
509003142022 | İngilizce | BIOENGINEERING LABORATORY II | Zorunlu | - | - | 4 | 3 | |
509003212022 | İngilizce | PRACTICAL TRAINING | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
509003262022 | İngilizce | BIOPROCESS ENGINEERING II | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
509003642022 | İngilizce | COMPUTATIONAL THINKING AND DATA SCIENCE | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
MDSD04 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - IV | - | - | - | - | ||
RTEG-III | İngilizce | RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TSCGRP-.6.YY | İngilizce | FREE TECHNICAL ELECTIVES 6.YY | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
UNI.ELEC.COU.II | İngilizce | UNIVERSITY ELECTIVE COURSE-II | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 16 | 0 | 4 | 21 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509004002022 | İngilizce | DIPLOMA THESIS | Zorunlu | - | 2 | - | 3 | |
509004112022 | İngilizce | BIOENGINEERING LABORATORY III | Zorunlu | - | - | 4 | 3 | |
509004532022 | İngilizce | BIOENGINEERING DESIGN | Zorunlu | 1 | 3 | - | 5 | |
509004732022 | İngilizce | BIOINFORMATICS FOR BIOENGINEERING | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
509004952022 | İngilizce | BIOMEDICAL DEVICES AND BIOIMAGING | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
509008612022 | İngilizce | DIPLOMA THESIS | Zorunlu | - | 4 | - | 6 | |
MDSD05 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - V | - | - | - | - | ||
RTEG-IV | İngilizce | RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP IV | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TOSGRP/7.YY | İngilizce | NON-TECHNICAL ELECTIVES 7.YY | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TSCGRP-.7.YY | İngilizce | FREE TECHNICAL ELECTIVES 7.YY | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 10 | 4 | 23 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509004002022 | İngilizce | DIPLOMA THESIS | Zorunlu | - | 2 | - | 3 | |
509004502022 | İngilizce | SYSTEMS AND SYNTHETIC BIOLOGY | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
509004532022 | İngilizce | BIOENGINEERING DESIGN | Zorunlu | 1 | 3 | - | 5 | |
509004542022 | İngilizce | OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
509004982022 | İngilizce | PROCESS DYNAMICS AND CONTROL | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | |
509008002022 | İngilizce | DIPLOMA THESIS | Zorunlu | - | 4 | - | 6 | |
CHA002 | İngilizce | CHILD RIGHTS AND FAMILY EDUCATION | Zorunlu | 1 | - | - | - | |
MDSD06 | İngilizce | Müfredat Dışı Seçmelı Ders Grubu - VI | - | - | - | - | ||
TOSGRP/8.YY | İngilizce | NON-TECHNICAL ELECTIVES 8.YY | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TSCGRP-.8.YY | İngilizce | FREE TECHNICAL ELECTIVES 8.YY | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
Toplam | 12 | 10 | 0 | 24 | ||||
RTEG-I - RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
RTEG-II - RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TSCGRP-.5.YY - FREE TECHNICAL ELECTIVES 5.YY | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509003572023 | İngilizce | ENVIRONMENTAL BIOTECHNOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
509003852022 | İngilizce | PROTEIN STRUCTURES AND MODELING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003872022 | İngilizce | IMMUNOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003892022 | İngilizce | DNA SEQUENCING TECHNIQUES | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003912022 | İngilizce | PRINCIPLES OF ELECTROCHEMISTRY AND OPTICAL SENSORS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003932022 | İngilizce | GENE THERAPY I | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003972022 | İngilizce | BUSINESS PLAN FOR LIFE SCIENCES | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509007032024 | İngilizce | NANOTECHNOLOGY APPLICATIONS IN WATER REMEDIATION | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
UNI.ELEC.COU.I - UNIVERSITY ELECTIVE COURSE-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEM305GHFA | İngilizce | GENERAL HEALTH AND FIRST AID | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
RTEG-III - RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP III | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TSCGRP-.6.YY - FREE TECHNICAL ELECTIVES 6.YY | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509003602023 | İngilizce | AQUATIC AGENTS IN BIOMEDICAL ENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003862022 | İngilizce | GENERAL HISTOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003882022 | İngilizce | GENE THERAPY II | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003902022 | İngilizce | GENOM SCALE MODELS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003922022 | İngilizce | BIOSEPERATION | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003942022 | İngilizce | BUSINESS AND ACADEMIC ENGLISH | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509003962022 | İngilizce | BIOINFORMATICS CHALLENGE PROJECT | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
UNI.ELEC.COU.II - UNIVERSITY ELECTIVE COURSE-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
FEN306FUND | İngilizce | FUNDEMENTAL PRINCIPLES OF LIFE | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
RTEG-IV - RESTRICTED TECHNICAL ELECTIVE GROUP IV | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TOSGRP/7.YY - NON-TECHNICAL ELECTIVES 7.YY | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AKT4012022 | İngilizce | ACADEMIC TURKISH | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
BIO4032022 | İngilizce | TRANSITION INTO UNIVERSITY LIFE | Seçmeli | 1 | - | - | 3 | |
FSM4042022 | İngilizce | ENTREPRENEURSHIP AND INTRODUCTION TO INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GRE4012022 | İngilizce | ENTREPRENEURSHIP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
INV4012022 | İngilizce | INNOVATION, TECHNOLOGY AND ENTREPRENEURSHIP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTY4012022 | İngilizce | BASIS OF BUSINESS MANAGEMENT AND MANAGERIAL SKILLS FOR ENGINEERS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TSCGRP-.7.YY - FREE TECHNICAL ELECTIVES 7.YY | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509004752021 | İngilizce | OPTIMIZATION IN ENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509004772021 | İngilizce | INTRODUCTION TO BIOCHEMICAL ENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509008492022 | İngilizce | FUNDAMENTALS OF SUPERCRITICAL FLUID TECHNOLOGIES | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009012022 | İngilizce | INDUSTRIAL ECOLOGY AND RECYCLING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009032022 | İngilizce | TRANSFORMATION TECHNIQUES IN PLANTS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009052022 | İngilizce | MICROBIAL PHYSIOLOGY (MICROBIAL METABOLISM) | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009072022 | İngilizce | FUNDAMENTALS AND APPLICATIONS OF ANAEROBIC BIOTECHNOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009092022 | İngilizce | DEVELOPMENT AND PRODUCTION OF BIOSIMILARS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009112022 | İngilizce | MICROALGAE AS AN ALTERNATIVE RENEWABLE ENERGY SOURCE | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009132022 | İngilizce | BIOFUEL PRODUCTION | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009152022 | İngilizce | DESIGN AND INNOVATIVE APPROACHES IN ENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009172022 | İngilizce | MOLECULAR ENGINEERING AND DESIGN | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009192022 | İngilizce | MOLECULAR DESIGN, MODELING AND INFORMATICS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009212022 | İngilizce | BIOSENSOR APPLICATIONS IN BIOENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009232022 | İngilizce | DRUG DELIVERY SYSTEMS AND THERANOSTICS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009252022 | İngilizce | ARCHAEA BIOTECHNOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TOSGRP/8.YY - NON-TECHNICAL ELECTIVES 8.YY | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BTF4022022 | İngilizce | THE HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GRE4022022 | İngilizce | ENTREPRENEURSHIP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
INT4042022 | İngilizce | COMMERCIALIZATION OF INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MTY4022022 | İngilizce | BASIS OF BUSINESS MANAGEMENT AND MANAGERIAL SKILLS FOR ENGINEERS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TSCGRP-.8.YY - FREE TECHNICAL ELECTIVES 8.YY | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
509004942021 | İngilizce | MICROREACTION ENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509008022022 | İngilizce | BIODEVICES FOR DISEASE DIAGNOSIS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009022022 | İngilizce | BIOLOGICAL APPLICATIONS IN HAZARDOUS WASTE DISPOSAL | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009042022 | İngilizce | APPLIED BIOSTATISTICS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009062022 | İngilizce | MEDICAL GENETICS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009082022 | İngilizce | ENZYME APPLICATIONS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009102022 | İngilizce | SECONDARY PLANT METABOLITES PRODUCED IN VITRO | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009122022 | İngilizce | APPLIED PHYCOLOGY (ALGOLOGY) | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009222022 | İngilizce | INTRODUCTION TO SYNTHETIC BIOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009242022 | İngilizce | MICROCHIP APPLICATIONS IN BIOENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009262022 | İngilizce | ENTREPRENEURSHIP FOR BIOENGINEERS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009302022 | İngilizce | PHOTOBIOREACTOR DESIGN AND APPLICATIONS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009322022 | İngilizce | ENERGY, ENGINEERING, MARKET AND POLICY RELATIONSHIP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009342022 | İngilizce | MEANING OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND THE ROLE OF ENGINEERING | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009362022 | İngilizce | BIOLOGICAL AGENTS AND BIOTERRORISM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009382022 | İngilizce | METAGENOMICS AND APPLICATIONS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009402022 | İngilizce | BIOANALYTICAL CHEMISTRY AND BIOENGINEERING APPLICATIONS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009422022 | İngilizce | VACCINE TECHNOLOGY | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
509009442022 | İngilizce | BIOENGINEERING PRACTICES IN FORENSIC LABORATORIES | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |