Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi bilim dalı Doktora Programı Eylül 2009 tarihinde başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Yönetimi, Teftişi, Ekonomisi ve Planlaması alanında doktora diploması ve doktor unvanı verilir.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
Doktora
Doktora
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi yüksek lisans derecesi almış olmak ya da Kamu Yönetimi alt disiplinlerinden birinden yüksek lisans derecesi almış olmak ve öğretmenlik yapıyor olmak veya formasyonuna sahip olmak.
Belirtilen alanlarda Lisans veya yüksek lisans Diploması, Lisans veya yüksek lisans ağırlıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olma.
Bölümün doktora programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında doktora diploması verilir.
Bu programın amacı, bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutarak yaptığı çalışmalarla/yayınlarla eğitim programları ve öğretim alanına özgün katkılar getirebilen araştırmacılar yetiştirmektir. Program, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçmeli dersler alabilmektedir.
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi doktora derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (farklı kademelerdeki devlet okulları, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb) eğitim yöneticisi, eğitim denetçisi, eğitim ekonomisti ve eğitim planlamacısı vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında okul müdürlüğü, müfettişlik ve yardımcılığı yapabilmektedir. Akademik kariyer düşünenler devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir.
Bu programdan mezun olanlar doktora sonrası eğitim programlarına başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Bölümün doktora programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında doktora diploması verilir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Erdal Toprakçı Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir Tel.: +90 2323111010 – 5260
Eğitim Bilimleri Anabilim dalında yedi profesör, on bir doçent ve beş doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 25 adet derslik, üç adet Bilgisayar laboratuvarı, bir adet Fen laboratuvarı ve her derslik ve laboratuvarda projeksiyon cihazları veya akıllı tahta bulunmaktadır. Ayrıca anabilim dalında eğitim-öğretim ve araştırma için 15 dizüstü bilgisayar, altı adet projeksiyon, ses kayıt cihazları ve kameralar bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarında 130 kişi kapasiteli kişisel bilgisayar kullanım olanağı ve Bornova kampüsü içerisinde merkez kütüphanenin olanaklarından yararlanma imkanı sağlanmaktadır.
1 | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanındaki kavram, kuram, yaklaşım, yöntem, teknik ya da modellere özgün katkılar getirebilme. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
3 | Ulusal ve uluslararası eğitim yönetimi literatürünü izleme, sosyal ağlara dahil olma ve alanın etkinliklerine etkin katılım sağlama |
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme |
5 | Alanında özgün bilimsel araştırmalar yürütürken, problem durumunun gerektirdiği tüm araştırma desenlerini kullanabilme. |
6 | Alanıyla ilgili sorunlara yönelik araştırmacılara ve uygulayıcılara bütüncül bakış açısıyla özgün çözümler önerebilme. |
7 | Alanında bilimsel araştırma yapmaktan ve yayına dönüştürerek paylaşmaktan zevk alış. |
8 | Mesleki sorunları/konuları tartışırken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutmaya adanmışlık. |
9 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
10 | Eğitim Yönetimi alanlarından birinde uzmanlaşmanın önemini kavrama ve eğitim yönetimi alanına adanmışlık. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401046152021 | Türkçe | Kuram Oluşturma | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
9401046252021 | Türkçe | Araştırma ve Verı Madencılığı (E) | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
EGİ.YÖN.TEF.YLD.SDG1 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı Teftışı planlaması ve Ekonomısı Yüksek Lısans Derecesı ıle Doktora SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 22 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401046132021 | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemının Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
9401046142019 | Türkçe | Eğıtım Polıtıkaları ve Analızı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
94SE010462023 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | - | |
EGİ.YÖN.TEF.YLD.SDG2 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı Teftışı planlaması ve Ekonomısı Yüksek Lısans Derecesı ıle Doktora SDG2 | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 16 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EGİDRYET690 | Türkçe | Yeterlılık Dersı | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Zorunlu | 3 | 2 | - | 6 | |
EGİDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
Toplam | 3 | 2 | 0 | 26 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
EGİ.YÖN.TEF.YLD.SDG1 - Eğitim Yönetimi Teftişi planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401046162019 | Türkçe | Yükseköğretımın Yönetımı ve Denetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401046192019 | Türkçe | Karşılaştırmalı Eğıtım Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401046212019 | Türkçe | Yetışkın Eğıtımının Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
EGİ.YÖN.TEF.YLD.SDG2 - Eğitim Yönetimi Teftişi planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401046172019 | Türkçe | Eğıtımde Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401046202019 | Türkçe | Bılım Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 |