GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri - Eğitim Programları ve Öğretim - Tezli Yüksek Lisans Programı



Program Tanıtımı

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Eylül 1997 tarihinde başlamıştır.

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Programları ve Öğretim alanında bilim uzmanlığı diploması verilir.

2 Yıl , 4 Yarıyıl

120 AKTS

TYYÇ-7

ISCED 7: Yüksek Lisans 01 - Eğitim

Yüksek Lisans

Öğretmen yetiştiren lisans programlarının birinden mezun olmak ya da bir lisans programını tamamlayıp öğretmenlik formasyonuna sahip olduğunu belgelemek.

Belirtilen alanlarda Lisans Diploması, Lisans ağırlıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olmak.

Bölümün lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans diploması verilir.

Bu programın amacı, bir eğitim programının tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi süreçlerini yürütebilen, mesleki etik ilkelere uygun davranabilen, eğitim sorunlarını bilimsel yöntemi temele alarak inceleyebilen program geliştirme uzmanları yetiştirmektir. Program, Eğitim Programları ve Öğretim alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçmeli dersler bulunmaktadır.

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler.

Yüksek lisans eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, Lisans ve yüksek lisans ağılıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olmaları ve yapılan mülakatta başarılı olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Programdaki derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans diploması verilir.

Tam Zamanlı

Prof. Dr. Makbule Başbay Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir Tel.: +90 2323111010 - 5263

Eğitim Bilimleri Anabilim dalında yedi profesör, on bir doçent ve beş yardımcı doçent bulunmaktadır. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 25 adet derslik, üç adet Bilgisayar laboratuvarı, bir adet Fen laboratuvarı ve her derslik ve laboratuvarda projeksiyon cihazları veya akıllı tahta bulunmaktadır. Ayrıca anabilim dalında eğitim-öğretim ve araştırma için 15 dizüstü bilgisayar, altı adet projeksiyon, ses kayıt cihazları ve kameralar bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarında 130 kişi kapasiteli kişisel bilgisayar kullanım olanağı ve Bornova kampüsü içerisinde merkez kütüphanenin olanaklarından yararlanma imkanı sağlanmaktadır.


Program Çıktıları

1 Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme.
2 Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme.
3 Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini irdeleyebilme.
4 İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme.
5 Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme.
6 Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme.
8 Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme.
9 Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme.
10 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya isteklilik.
11 Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401015012019 Türkçe Eğıtım Programının Temellerı Zorunlu 3 - - 7
9401015032019 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntemı (E) Zorunlu 2 2 - 7
EĞİ.PRO.ÖĞR.TYLSDG1 Türkçe Eğıtım Programları ve Öğretım Tezlı Yüksek Lısans Programı SDG1 Seçmeli 3 - - 8
Toplam 8 2 0 22
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401015002019 Türkçe Program Değerlendırme Zorunlu 2 2 - 6
9401015022019 Türkçe Bılgısayarda İstatıstık Uygulamaları Zorunlu 3 - - 6
94SE010152023 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 6
EĞİ.PRO.ÖĞR.TYLSDG2 Türkçe Eğıtım Programları ve Öğretım Tezlı Yüksek Lısans Programı SDG2 Seçmeli 3 - - 6
Toplam 8 2 0 24
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
YLTEZ592 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
YLUAD591 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
YLTEZ592 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
YLUAD591 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
EĞİ.PRO.ÖĞR.TYLSDG1 - Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı SDG1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401015052019 Türkçe Eğıtımde Ölçme Teknıklerı Seçmeli 3 - - 8
9401015072019 Türkçe Öğrenme ve Öğretme Süreçlerı Seçmeli 3 - - 8
9401015092019 Türkçe Eğıtım Teknolojısı Seçmeli 3 - - 8
9401015112019 Türkçe Çok Kültürlü Eğıtım Seçmeli 3 - - 8
EĞİ.PRO.ÖĞR.TYLSDG2 - Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı SDG2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401015042019 Türkçe Nıtel Araştırma Seçmeli 3 - - 6
9401015062019 Türkçe Meslekı Gelışım Programları Seçmeli 3 - - 6
9401015082019 Türkçe Ölçek Gelıştırme Seçmeli 3 - - 6
9401015102019 Türkçe Öğretımde Arayışlar ve Yenı Yönelımler Seçmeli 3 - - 6
9401015122020 Türkçe Yetışkın Eğıtımınde Program Çalışmaları Seçmeli 3 - - 6