Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalı Doktora Programı Eylül 2009 tarihinde başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora diploması ve doktor unvanı verilir.
4 Yıl , 8 Yarıyıl
240 AKTS
TYYÇ-8
Doktora
Doktora
Eğitim Bilimleri ya da Eğitim Bilimlerinin alt disiplinlerinden birinden yüksek lisans derecesi almış olmak.
Belirtilen alanlarda Lisans veya yüksek lisans Diploması, Lisans veya yüksek lisans ağırlıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olma.
Bölümün doktora programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora diploması verilir.
Bu programın amacı, bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutarak yaptığı çalışmalarla/yayınlarla eğitim programları ve öğretim alanına özgün katkılar getirebilen araştırmacılar yetiştirmektir. Program, Eğitim Programları ve Öğretim alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçmeli dersler alabilmektedir.
Eğitim Programları ve Öğretim doktora derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedir. Akademik kariyer düşünenler devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak görev alabilmektedirler.
Bu programdan mezun olanlar doktora sonrası eğitim programlarına başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Bölümün doktora programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora diploması verilir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Makbule Başbay Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir Tel.: +90 2323111010 – 5263
Eğitim Bilimleri Anabilim dalında yedi profesör, on bir doçent ve beş yardımcı doçent bulunmaktadır. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 25 adet derslik, üç adet Bilgisayar laboratuvarı, bir adet Fen laboratuvarı ve her derslik ve laboratuvarda projeksiyon cihazları veya akıllı tahta bulunmaktadır. Ayrıca anabilim dalında eğitim-öğretim ve araştırma için 15 dizüstü bilgisayar, altı adet projeksiyon, ses kayıt cihazları ve kameralar bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarında 130 kişi kapasiteli kişisel bilgisayar kullanım olanağı ve Bornova kampüsü içerisinde merkez kütüphanenin olanaklarından yararlanma imkanı sağlanmaktadır.
1 | Eğitim programlarına etki eden felsefi, bilimsel, sanatsal, dinsel, politik temelleri eleştirel bir gözle irdeleyebilme. |
2 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavram, kuram, yaklaşım, yöntem, teknik ya da modellere özgün katkılar getirebilme. |
3 | Ulusal ve uluslararası program geliştirme çalışmalarına katkıda bulunabilme. |
4 | Eğitim politika, kuram ve uygulamalarına yön verebilecek program değerlendirme çalışmaları yapabilme. |
5 | Eğitim programları ve öğretim alanında özgün bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme. |
6 | Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili sorunlara özgün çözümler önerebilme. |
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında nitelikli eğitim-öğretim hizmeti sağlayabilme. |
8 | Mesleki sorunları / konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri uygulamada kararlılık. |
9 | Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığını benimseyiş. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401016132019 | Türkçe | Eğıtımde Program Çalışmaları: Kuram ve Uygulama | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
9401016152019 | Türkçe | İlerı Araştırma Yöntemı ve Teknıklerı (E) | Zorunlu | 2 | 2 | - | 7 | |
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG1 | Türkçe | Eğıtım Programları ve Öğretım Yüksek Lısans Derecesı ıle Doktora SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
Toplam | 8 | 2 | 0 | 22 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401016122019 | Türkçe | Öğretım Kuramları | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9401016142019 | Türkçe | Program Değerlendırme: Kuram ve Uygulama | Zorunlu | 2 | 2 | - | 6 | |
94SE010162023 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG2 | Türkçe | Eğıtım Programları ve Öğretım Yüksek Lısans Derecesı ıle Doktora SDG2 | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 8 | 2 | 0 | 24 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EGİDRYET690 | Türkçe | Yeterlılık Dersı | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
EBB6832017 | Türkçe | Öğretımde Planlama ve Değerlendırme | Zorunlu | 3 | 2 | - | 6 | |
EBB6852017 | Türkçe | Gelışım ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
EGİDRTEZONE | Türkçe | Tez Önerısı | Zorunlu | - | - | - | 15 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
DRTEZ692 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
DRUAD691 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 5 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG1 - Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401016172019 | Türkçe | Eğıtımde Meslekı Gelışım | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401016192019 | Türkçe | Eğıtımde Çokkültürlülük | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401016212019 | Türkçe | Eleştırel Pedagojı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401016232019 | Türkçe | Öğretmen Eğıtımı ve Sorunlar | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG2 - Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401016162019 | Türkçe | Eğıtımde Nıtel Araştırma Yöntemlerı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401016182019 | Türkçe | Eğıtım Programlarında Güncel Sorunlar | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401016202019 | Türkçe | Program Araştırmalarının Analızı | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401016222019 | Türkçe | İlerı İstatıstık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401016242019 | Türkçe | Program Gelıştırme Alan Çalışması | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |