GERİ DÖN

Doktora Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri - Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora



Program Tanıtımı

Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalı Doktora Programı Eylül 2009 tarihinde başlamıştır.

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora diploması ve doktor unvanı verilir.

4 Yıl , 8 Yarıyıl

240 AKTS

TYYÇ-8

Doktora

Doktora

Eğitim Bilimleri ya da Eğitim Bilimlerinin alt disiplinlerinden birinden yüksek lisans derecesi almış olmak.

Belirtilen alanlarda Lisans veya yüksek lisans Diploması, Lisans veya yüksek lisans ağırlıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olma.

Bölümün doktora programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora diploması verilir.

Bu programın amacı, bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutarak yaptığı çalışmalarla/yayınlarla eğitim programları ve öğretim alanına özgün katkılar getirebilen araştırmacılar yetiştirmektir. Program, Eğitim Programları ve Öğretim alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçmeli dersler alabilmektedir.

Eğitim Programları ve Öğretim doktora derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedir. Akademik kariyer düşünenler devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak görev alabilmektedirler.

Bu programdan mezun olanlar doktora sonrası eğitim programlarına başvurabilirler.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Bölümün doktora programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora diploması verilir.

Tam Zamanlı

Prof. Dr. Makbule Başbay Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir Tel.: +90 2323111010 – 5263

Eğitim Bilimleri Anabilim dalında yedi profesör, on bir doçent ve beş yardımcı doçent bulunmaktadır. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 25 adet derslik, üç adet Bilgisayar laboratuvarı, bir adet Fen laboratuvarı ve her derslik ve laboratuvarda projeksiyon cihazları veya akıllı tahta bulunmaktadır. Ayrıca anabilim dalında eğitim-öğretim ve araştırma için 15 dizüstü bilgisayar, altı adet projeksiyon, ses kayıt cihazları ve kameralar bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarında 130 kişi kapasiteli kişisel bilgisayar kullanım olanağı ve Bornova kampüsü içerisinde merkez kütüphanenin olanaklarından yararlanma imkanı sağlanmaktadır.


Program Çıktıları

1 Eğitim programlarına etki eden felsefi, bilimsel, sanatsal, dinsel, politik temelleri eleştirel bir gözle irdeleyebilme.
2 Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavram, kuram, yaklaşım, yöntem, teknik ya da modellere özgün katkılar getirebilme.
3 Ulusal ve uluslararası program geliştirme çalışmalarına katkıda bulunabilme.
4 Eğitim politika, kuram ve uygulamalarına yön verebilecek program değerlendirme çalışmaları yapabilme.
5 Eğitim programları ve öğretim alanında özgün bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme.
6 Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili sorunlara özgün çözümler önerebilme.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında nitelikli eğitim-öğretim hizmeti sağlayabilme.
8 Mesleki sorunları / konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri uygulamada kararlılık.
9 Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığını benimseyiş.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401016132019 Türkçe Eğıtımde Program Çalışmaları: Kuram ve Uygulama Zorunlu 3 - - 7
9401016152019 Türkçe İlerı Araştırma Yöntemı ve Teknıklerı (E) Zorunlu 2 2 - 7
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG1 Türkçe Eğıtım Programları ve Öğretım Yüksek Lısans Derecesı ıle Doktora SDG1 Seçmeli 3 - - 8
Toplam 8 2 0 22
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401016122019 Türkçe Öğretım Kuramları Zorunlu 3 - - 6
9401016142019 Türkçe Program Değerlendırme: Kuram ve Uygulama Zorunlu 2 2 - 6
94SE010162023 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 6
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG2 Türkçe Eğıtım Programları ve Öğretım Yüksek Lısans Derecesı ıle Doktora SDG2 Seçmeli 3 - - 6
Toplam 8 2 0 24
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
EGİDRYET690 Türkçe Yeterlılık Dersı Zorunlu - - - 25
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
EBB6832017 Türkçe Öğretımde Planlama ve Değerlendırme Zorunlu 3 2 - 6
EBB6852017 Türkçe Gelışım ve Öğrenme Zorunlu 3 - - 4
EGİDRTEZONE Türkçe Tez Önerısı Zorunlu - - - 15
Toplam 6 2 0 30
5. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
6. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
7. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
8. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
DRTEZ692 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 25
DRUAD691 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 5
Toplam 0 0 0 30
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG1 - Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora SDG1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401016172019 Türkçe Eğıtımde Meslekı Gelışım Seçmeli 3 - - 8
9401016192019 Türkçe Eğıtımde Çokkültürlülük Seçmeli 3 - - 8
9401016212019 Türkçe Eleştırel Pedagojı Seçmeli 3 - - 8
9401016232019 Türkçe Öğretmen Eğıtımı ve Sorunlar Seçmeli 3 - - 8
EĞİ.PRO.ÖĞR.YLD.SDG2 - Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora SDG2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401016162019 Türkçe Eğıtımde Nıtel Araştırma Yöntemlerı Seçmeli 3 - - 6
9401016182019 Türkçe Eğıtım Programlarında Güncel Sorunlar Seçmeli 3 - - 6
9401016202019 Türkçe Program Araştırmalarının Analızı Seçmeli 3 - - 6
9401016222019 Türkçe İlerı İstatıstık Seçmeli 3 - - 6
9401016242019 Türkçe Program Gelıştırme Alan Çalışması Seçmeli 3 - - 6