Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı Eylül 1997 tarihinde başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında bilim uzmanlığı diploması verilir.
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-7
ISCED 7: Yüksek Lisans 01 - Eğitim
Yüksek Lisans
Öğretmen yetiştiren lisans programlarının birinden mezun olmak ya da bir lisans programını tamamlayıp öğretmenlik formasyonuna sahip olduğunu belgelemek.
Belirtilen alanlarda Lisans Diploması, Lisans ağırlıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 puana, ve İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden yapılmış standart testlerin birinden en az 55 puana sahip olmak.
Bölümün lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında yüksek lisans diploması verilir.
Bu programın amacı, okul yönetimi süreçlerini yürütebilen, mesleki etik ilkelere uygun davranabilen, eğitim sorunlarını bilimsel yöntemi temele alarak inceleyebilen Eğitim Yönetimi , Denetimi, Planlaması ve Ekonomisi uzmanları yetiştirmektir. Program, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin tercihlerine göre eğitim yönetimi ile ilgili seçmeli dersler bulunmaktadır.
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (çeşitli kademedeki devlet okulları, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb) eğitim yöneticisi, eğitim denetçisi, eğitim ekonomisti ve eğitim planlamacısı vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında okul müdürlüğü, müfettişlik ve yardımcılığı yapabilmektedir.
Yüksek lisans eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, Lisans ve yüksek lisans ağılıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olmaları ve yapılan yazılı sınav ve mülakatta başarılı olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Programdaki derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında yüksek lisans diploması verilir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Erdal Toprakçı Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir Tel.: +90 2323111010 - 5260
Eğitim Bilimleri Anabilim dalında yedi profesör, on bir doçent ve beş doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 25 adet derslik, üç adet Bilgisayar laboratuvarı, bir adet Fen laboratuvarı ve her derslik ve laboratuvarda projeksiyon cihazları veya akıllı tahta bulunmaktadır. Ayrıca anabilim dalında eğitim-öğretim ve araştırma için 15 dizüstü bilgisayar, altı adet projeksiyon, ses kayıt cihazları ve kameralar bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarında 130 kişi kapasiteli kişisel bilgisayar kullanım olanağı ve Bornova kampüsü içerisinde merkez kütüphanenin olanaklarından yararlanma imkanı sağlanmaktadır.
1 | Eğitim yönetimi alanının (yönetim, denetim, planlama ve ekonomi) temel kavramlarını, kuramlarını ve alanın tarihsel gelişimini açıklayabilme. |
2 | Eğitim yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 | Eğitim yönetimi alanıyla ilgili sorunları tanımlama, sınıflama ve çözümleme becerisi. |
4 | Eğitim yönetimi alanındaki bir sorunla ilgili bilimsel araştırma yapabilme |
5 | Takım çalışması yapabilme, etkili iletişim becerilerine sahip olma |
6 | Bilimsel araştırmalarda ve meslek yaşantısında etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
7 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmeyi sürekli hale getirme |
8 | Eğitim yönetimi alanını ilgilendiren gelişmeleri izleme, yenileşmeye katkı sunma |
9 | Alanıyla ilgili akademik ağlar geliştirme ve alanın etkinliklerine katılma |
10 | Eğitim yönetimi sorunlarının çözümünde etkin rol alma duyarlılığına sahip olma |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401045012019 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı Kuram ve Uygulama | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
9401045032019 | Türkçe | Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı(E) | Zorunlu | 3 | - | - | 7 | |
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG1 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı Teftışı planlaması ve Ekonomısı Tezlı Yüksek Lısans SDG1 | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 22 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401045002019 | Türkçe | Eğıtım Planlaması ve Ekonomısı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
9401045022019 | Türkçe | Denetım Kuram ve Teknıklerı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG2 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı Teftışı planlaması ve Ekonomısı Tezlı Yüksek Lısans SDG2 | Seçmeli | - | - | - | 6 | |
YLSEM590 | Türkçe | Semıner | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 24 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
YLTEZ592 | Türkçe | Tez Çalışması | Zorunlu | - | - | - | 26 | |
YLUAD591 | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersı | Zorunlu | - | - | - | 4 | |
Toplam | 0 | 0 | 0 | 30 | ||||
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG1 - Eğitim Yönetimi Teftişi planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans SDG1 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401045052019 | Türkçe | Değışım ve Çatışma Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401045072019 | Türkçe | Yükseköğretımın Yönetımı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
9401045112019 | Türkçe | Eğıtım Yönetımı Felsefesı | Seçmeli | 3 | - | - | 8 | |
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG2 - Eğitim Yönetimi Teftişi planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans SDG2 | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
9401045062019 | Türkçe | Eğıtımde Lıderlık | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401045102019 | Türkçe | Eğıtım Kurumlarında Proje Gelıştırme | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
9401045122021 | Türkçe | Bılgısayarlı Verı Analızı | Seçmeli | 2 | 2 | - | 6 |