GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri - Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi - Tezli Yüksek Lisans Programı



Program Tanıtımı

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı Eylül 1997 tarihinde başlamıştır.

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında bilim uzmanlığı diploması verilir.

2 Yıl , 4 Yarıyıl

120 AKTS

TYYÇ-7

ISCED 7: Yüksek Lisans 01 - Eğitim

Yüksek Lisans

Öğretmen yetiştiren lisans programlarının birinden mezun olmak ya da bir lisans programını tamamlayıp öğretmenlik formasyonuna sahip olduğunu belgelemek.

Belirtilen alanlarda Lisans Diploması, Lisans ağırlıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 puana, ve İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden yapılmış standart testlerin birinden en az 55 puana sahip olmak.

Bölümün lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında yüksek lisans diploması verilir.

Bu programın amacı, okul yönetimi süreçlerini yürütebilen, mesleki etik ilkelere uygun davranabilen, eğitim sorunlarını bilimsel yöntemi temele alarak inceleyebilen Eğitim Yönetimi , Denetimi, Planlaması ve Ekonomisi uzmanları yetiştirmektir. Program, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanıyla ve bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin tercihlerine göre eğitim yönetimi ile ilgili seçmeli dersler bulunmaktadır.

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (çeşitli kademedeki devlet okulları, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb) eğitim yöneticisi, eğitim denetçisi, eğitim ekonomisti ve eğitim planlamacısı vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında okul müdürlüğü, müfettişlik ve yardımcılığı yapabilmektedir.

Yüksek lisans eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, Lisans ve yüksek lisans ağılıklı not ortalamasında en az 70 puana, Lisansüstü giriş sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana, İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puana sahip olmaları ve yapılan yazılı sınav ve mülakatta başarılı olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Programdaki derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında yüksek lisans diploması verilir.

Tam Zamanlı

Prof. Dr. Erdal Toprakçı Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 35040 Bornova/İzmir Tel.: +90 2323111010 - 5260

Eğitim Bilimleri Anabilim dalında yedi profesör, on bir doçent ve beş doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 25 adet derslik, üç adet Bilgisayar laboratuvarı, bir adet Fen laboratuvarı ve her derslik ve laboratuvarda projeksiyon cihazları veya akıllı tahta bulunmaktadır. Ayrıca anabilim dalında eğitim-öğretim ve araştırma için 15 dizüstü bilgisayar, altı adet projeksiyon, ses kayıt cihazları ve kameralar bulunmaktadır. Üç bilgisayar laboratuvarında 130 kişi kapasiteli kişisel bilgisayar kullanım olanağı ve Bornova kampüsü içerisinde merkez kütüphanenin olanaklarından yararlanma imkanı sağlanmaktadır.


Program Çıktıları

1 Eğitim yönetimi alanının (yönetim, denetim, planlama ve ekonomi) temel kavramlarını, kuramlarını ve alanın tarihsel gelişimini açıklayabilme.
2 Eğitim yönetimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3 Eğitim yönetimi alanıyla ilgili sorunları tanımlama, sınıflama ve çözümleme becerisi.
4 Eğitim yönetimi alanındaki bir sorunla ilgili bilimsel araştırma yapabilme
5 Takım çalışması yapabilme, etkili iletişim becerilerine sahip olma
6 Bilimsel araştırmalarda ve meslek yaşantısında etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
7 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmeyi sürekli hale getirme
8 Eğitim yönetimi alanını ilgilendiren gelişmeleri izleme, yenileşmeye katkı sunma
9 Alanıyla ilgili akademik ağlar geliştirme ve alanın etkinliklerine katılma
10 Eğitim yönetimi sorunlarının çözümünde etkin rol alma duyarlılığına sahip olma

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401045012019 Türkçe Eğıtım Yönetımı Kuram ve Uygulama Zorunlu 3 - - 7
9401045032019 Türkçe Bılımsel Araştırma Yöntem ve Teknıklerı(E) Zorunlu 3 - - 7
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG1 Türkçe Eğıtım Yönetımı Teftışı planlaması ve Ekonomısı Tezlı Yüksek Lısans SDG1 Seçmeli 3 - - 8
Toplam 9 0 0 22
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401045002019 Türkçe Eğıtım Planlaması ve Ekonomısı Zorunlu 3 - - 6
9401045022019 Türkçe Denetım Kuram ve Teknıklerı Zorunlu 3 - - 6
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG2 Türkçe Eğıtım Yönetımı Teftışı planlaması ve Ekonomısı Tezlı Yüksek Lısans SDG2 Seçmeli - - - 6
YLSEM590 Türkçe Semıner Zorunlu - - - 6
Toplam 6 0 0 24
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
YLTEZ592 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
YLUAD591 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
YLTEZ592 Türkçe Tez Çalışması Zorunlu - - - 26
YLUAD591 Türkçe Uzmanlık Alan Dersı Zorunlu - - - 4
Toplam 0 0 0 30
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG1 - Eğitim Yönetimi Teftişi planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans SDG1
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401045052019 Türkçe Değışım ve Çatışma Yönetımı Seçmeli 3 - - 8
9401045072019 Türkçe Yükseköğretımın Yönetımı Seçmeli 3 - - 8
9401045112019 Türkçe Eğıtım Yönetımı Felsefesı Seçmeli 3 - - 8
EGİ.YÖN.TEF.TYL.SDG2 - Eğitim Yönetimi Teftişi planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans SDG2
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
9401045062019 Türkçe Eğıtımde Lıderlık Seçmeli 3 - - 6
9401045102019 Türkçe Eğıtım Kurumlarında Proje Gelıştırme Seçmeli 3 - - 6
9401045122021 Türkçe Bılgısayarlı Verı Analızı Seçmeli 2 2 - 6