Ege Üniversitesi, Urla Denizcilik Meslek Yüksek Okulu, Sualtı Teknolojisi Programı
Birinci Sınıf Dalgıç (Profesyonel Balıkadam)
2 Yıl , 4 Yarıyıl
120 AKTS
TYYÇ-5
ÖSYM TYT Sınavı, Lise Diploması
Bu programa başvurabilmek için yükseköğretim kurumunun aradığı bütün koşullara ek olarak: vücut yapısı düzgün olmak; astım, bronşit, epilepsi, nefes darlığı, ileri derecede görme bozukluğu vb. biyolojik bozukluğu olmamak; bayılma, histeri, marazi çarpıntı, aşırı psikolojik duyarlık, davranış bozuklukları, kapalı alan korkusu, karanlık korkusu vb. psikolojik ve sinirsel hastalıklardan herhangi birine yakalanmış olmamak, kayıt sırasında bu konularda herhangi bir engel bulunmadığına; dalışa engel yaratacak fizyolojik bir bozukluğunun olmadığına sağlık raporu ile belgelemek gerekir.
Temel Fen Dersleri (deniz ve dalışla ilgili), Çizim Tekniği, Malzeme Bilgisi, Bilgisayar, Dalış Sağlığı ve Hiperbarik Sistemler ve Tedavileri Dersleri, Temel ve İleri Dalış Teknikleri (Temel Dalgıçlık, Kurtarma Dalgıçlığı vb.), Dalış Sektörüyle İlgili Dersler (Sualtı Turizmi, Uluslararası Sualtı Mevzuatı vb.), Profesyonel Sualtı İşleri Dersleri (Sanayi Dalgıçlığı, Karışım Gaz Dalgıçlığı vb.)
Sanayi dalgıçları; nehirler, göller, deniz aşırı limanlar ve açık deniz platformları, sualtı inşaatları, temel kurma, sudaki gemilerin karaya çekilmeden onarımı, diplerinde temizlik yapmak, sörvey çalışmaları, kaynak ve kesimler yapmak, sualtı arama-kurtarma çalışmaları, denizaltı boru ve iletişim hatlarının döşenmesi ve muayenesi, deniz deşarj hatlarının bakım-onarımı, sondajlama ve enkaz kaldırmak, gemi kurtarma, arama-kurtarma, bakım-onarım, akvaryum bakımı, balık çiftlikleri bakımı, basınç odası kullanma, denizde çevresel kontrol testleri, şamandıra bakım-onarım ve inşaatları, petrol platformu inşası ve bakımı, sismik araştırma, kanalizasyon işleri, derin sularda geo-teknik etüt (zemin araştırma sondajı) yapılması, offshore doğal gaz üretim platformlarının denizde yerine montajı, su altı araştırmaları, balık ağlarının denizden çıkartılması, dalış projeleri geliştirme ve dalış organizasyonları kurma ve yönetme, sualtı fotoğraf ve video çekimleri ile ilgili işleri gerçekleştirmektedir.
Su Ürünleri Fakülteleri, Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği Bölümleri
Sınavlar öğretim üyelerinin inisiyatifi doğrultusunda teorik ve uygulama olarak yapılmaktadır. Ayrıca bitirme ödevi, proje, internet çalışmaları vb. çeşitli faaliyetler de mezuniyet notuna katkı yapmaktadır.
İki yıl süresince tüm teorik ve uygulama derslerinden başarılı olmak, dalış yeterliliklerini sağlamak, stajını tamamlamak
Tam Zamanlı
Öğr. Gör. Gamze AKPINAR e-posta: gamze.akpinar@ege.edu.tr tel: 232 752 00 08 - 7439
Program saha çalışmalarını, Sualtı Araştırma ve Uygulama Merkezi`ne ait EGEDERİN Dalış Eğitim Teknesi ile yürütmektedir. Envanterimizde yüzeyden destekli dalış sistemi, bir adet sert başlık (KM-37), bir adet band-mask başlık (KMBM-18), 2 takım dalış kabloları/hava hortumları, 1 adet hava kontrol ve derinlik izleme sistemi, 2 adet haberleşme sistemi (interkom telefon), 20 adet yaş dalış giysisi, 20 adet regülatör, 15 adet denge yeleği, 8 adet kuru dalış giysisi, 1 adet elektrikli, 1 adet benzinli yüksek basınç hava kompresörü, 1 adet Nitroks dolum sistemi, 1 adet redresör kaynak makinesi, 1 adet sualt kaynak takımı, 40 adet dalış tüpü, 2 adet saf oksijen tüpü, 4 adet büyük tüp, 2 adet Scooter, 2 adet tam yüz maskesi, 2 adet kaldırma balonu, 1 adet bot ve dıştan takma motor, sualtı görüntüleme sistemleri, dalış bilgisayarları, pusula ve diğer dalış teçhizatları bulunmaktadır. Ayrıca Bornova`da bulunan özel sektöre ait NEOKS Hiperbarik Oksijen Tedavi Merkezi ve SUKOT Sualtı Hizmetleri, Gemi Kurtarma ve Deniz İnşaat Taah. Tic. ile eğitim ve staj için protokol yapılmıştır.
1 | Dalış ortamı olan tatlı ve tuzlu suların kimyasal, fiziksel, biyolojik özellikleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 | Dalış sistemlerini kavrayabilme ve sualtında bu sistemleri kullanma becerisine sahip olma |
3 | Denizcilik ve gemicilik bilgilerine sahip olma ve uygulayabilme |
4 | Dalış kaza, hastalık ve tedavileri konusunda teorik bilgilere sahip olma, dalış kaza ve hastalıkları tedavisinde kullanılan basınç odalarını kullanabilme |
5 | Sualtı çalışmalarında her türlü alet ve ekipman kullanabilme yeteneğine sahip olma patlayıcı maddeler konusunda teorik bilgiye sahip olma |
6 | Sualtı görüntüleme cihazları kullanabilme, elde ettiği görüntüleri bilgisayar teknolojisi kullanarak yorumlayabilme |
7 | Sualtı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, sualtı arkeolojik kazılarında, boru hatları ve gemi altlarında iş yapabilme becerisine sahip olma |
8 | Sualtında karşılaştığı öngörülmeyen sorunlara çözüm bulma ve sorumluluk alabilme |
9 | Edindiği bilgi ve beceri doğrultusunda mesleki ile ilgili yeni teknik ve uygulamaları kavrayabilme, uygulayabilme ve teknolojiyi takip edebilme |
10 | Mesleki bilgi ve uygulamalar ile ilgili düşüncelerini ve sorunları yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve yabancı dili kullanabilme |
11 | Dalış teknikleri ve güvenlik bilgilerini kullanarak dalış amirliği yapabilme |
12 | Mesleki mevzuata ve etik bilincine sahip olma |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
2502001012013 | Türkçe | TÜRK DİLİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502001022013 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502001032013 | Türkçe | YABANCI DİL-I | Zorunlu | 4 | - | - | 4 | |
2502001052019 | Türkçe | MATEMATİK-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502001072013 | Türkçe | TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502001112013 | Türkçe | ÇİZİM TEKNİĞİ | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502001122021 | Türkçe | SCUBA DALGIÇLIĞI-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502001132021 | Türkçe | MALZEME BİLGİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502001152013 | Türkçe | SUALTI TEKNİKERLİĞİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 2 | - | 2 | |
2502001172013 | Türkçe | OSEANOLOJİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502001192021 | Türkçe | BİLGİSAYAR | Zorunlu | 1 | - | - | 1 | |
2502001212013 | Türkçe | ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GEÇİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502001272020 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
CHA001 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI VE AİLE EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
Toplam | 23 | 7 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
2502000922013 | Türkçe | TÜRK DİLİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502000942013 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502000962013 | Türkçe | YABANCI DİL-II | Zorunlu | 4 | - | - | 4 | |
2502000982013 | Türkçe | DALIŞ SAĞLIĞI | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502001002019 | Türkçe | DENİZ BİYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502001042013 | Türkçe | DALIŞ SİSTEMLERİ-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502001062013 | Türkçe | TEMEL DALGIÇLIK-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502001082013 | Türkçe | İLERİ DALIŞ TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502001102019 | Türkçe | KESME VE KAYNAK | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502001142013 | Türkçe | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502001262019 | Türkçe | MATEMATİK-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502002172021 | Türkçe | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM | Zorunlu | - | - | - | 3 | |
Toplam | 21 | 8 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
2502002012013 | Türkçe | HİPERBARİK SİSTEMLER VE TEDAVİLER | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502002032021 | Türkçe | KARIŞIM GAZ DALGIÇLIĞI | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
2502002052021 | Türkçe | SANAYİ DALGIÇLIĞI | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
2502002062021 | Türkçe | SUALTI YAPILARI İNCELEME | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502002092021 | Türkçe | GEMİCİLİK VE NAVİGASYON | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502002132021 | Türkçe | TEMEL DALGIÇLIK-II | Zorunlu | 3 | 2 | - | 4 | |
2502002352021 | Türkçe | İLK YARDIM VE CANKURTARMA | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502002412021 | Türkçe | ULUSLAR ARASI SUALTI MEVZUATI | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
SECMELİDERS-I | Türkçe | SECMELİDERSGRUBU-I | Seçmeli | - | - | - | 4 | |
Toplam | 19 | 10 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
2502002082019 | Türkçe | SUALTI GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502002122019 | Türkçe | SUALTI ARKEOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502002142019 | Türkçe | SUALTI TURİZMİ | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502002162013 | Türkçe | TEMEL DALGIÇLIK-III | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502002182013 | Türkçe | BİTİRME ÖDEVİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
2502002302019 | Türkçe | KESME VE KAYNAK II | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
2502002342019 | Türkçe | KURTARMA DALGIÇLIĞI | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
2502002362019 | Türkçe | DALIŞ SİSTEMLERİ-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502002382019 | Türkçe | SCUBA DALGIÇLIĞI-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
2502002402019 | Türkçe | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM | Zorunlu | - | - | - | 2 | |
SECMELİDERS-II | Türkçe | SECMELİDERSGRUBU-II | Seçmeli | - | - | - | 4 | |
Toplam | 16 | 12 | 0 | 30 | ||||
SECMELİDERS-I - SECMELİDERSGRUBU-I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
2502002192013 | Türkçe | ÖLÇME BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
2502002232013 | Türkçe | TEMEL BALIKÇILIK TEKNİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
2502002252019 | Türkçe | AĞ YAPIM VE DONANIM TEKNİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | - | 2 | |
2502002292019 | Türkçe | AĞ KAFES YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | - | 2 | |
2502002312021 | Türkçe | LİDERLİK VE EKİP ÇALIŞMASI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
2502002432021 | Türkçe | DALIŞ EKİPMANI BAKIM ONARIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
SECMELİDERS-II - SECMELİDERSGRUBU-II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
2502002202013 | Türkçe | DENİZ METEOROLİJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
2502002242019 | Türkçe | DENİZ BALIKLARI | Seçmeli | 1 | 1 | - | 2 | |
2502002262013 | Türkçe | YÜK İSTİFİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
2502002322019 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 |